No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
_anonymus_
Mountainbiker

Post by _anonymus_ »

Pff, ik snap er niets meer van.

Nog met geen enkele band echt problemen gehad, maar nu...

Ik probeer dus een Nobby Nic EVO (vorig model, dus niet de Pace Star) op mijn velg te leggen.
Die band heeft al een half jaar perfect tubeless op die velg gelegen, maar nu krijg ik hem er niet meer terug op.

Het probleem is gewoon dat de band zo los rond de velg ligt dat hij niet in de randen wil ploffen.
Ik heb de randen ingezeept, het binnenventiel verwijderd, de randen al eens doen ploffen met een binnenband...
Zodra ik de binnenband verwijder, ligt de band weer volledig los op de velg.

Iemand tips?
K1
Mountainbiker

Post by K1 »

_anonymus_ wrote:Pff, ik snap er niets meer van.

Ik probeer dus een Nobby Nic EVO (vorig model, dus niet de Pace Star) op mijn velg te leggen.
Die band heeft al een half jaar perfect tubeless op die velg gelegen, maar nu krijg ik hem er niet meer terug op.

Het probleem is gewoon dat de band zo los rond de velg ligt dat hij niet in de randen wil ploffen.
Ik heb de randen ingezeept, het binnenventiel verwijderd, de randen al eens doen ploffen met een binnenband...
Zodra ik de binnenband verwijder, ligt de band weer volledig los op de velg.

Iemand tips?
Met binnenband laten op de velg springen en dan voorzichtig de binnenband eruit halen zodat de band nog aan 1 kant op de velg ligt?
_anonymus_
Mountainbiker

Post by _anonymus_ »

Heb ik al geprobeerd, maar de band ligt echt heel erg los op de velg.
Ik snap er niks van, vorige keer was het piece of cake met deze band.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Misschien zijn de bandhielen volledig uitgerokken (of is er zelfs een breuk van de draad) - in dat geval kan je beter een nieuwe band monteren om het van de velg aflopen te voorkomen.
GW
Mountainbiker

Post by GW »

K1 wrote:
_anonymus_ wrote:Pff, ik snap er niets meer van.

Zodra ik de binnenband verwijder, ligt de band weer volledig los op de velg

Iemand tips?
Met binnenband laten op de velg springen en dan voorzichtig de binnenband eruit halen zodat de band nog aan 1 kant op de velg ligt?
Dan ben je ne straffe als dat lukt :roll:

Heb ik ook eens voor gehad met banden waar ik al geruime tijd met biba gereden had,uiteindelijk nieuwe banden gaan halen en twas een fluitje van een cent. Lagen er direkt op en zijn nog altijd potdicht.

Blijven proberen zou ik zeggen misschien rondom de band overal eens kloppen om te proberen de hielen iets verder naar buiten te krijgen. En bij het op pompen de band omhoog hangen zodat deze nergens op steunt. En als het niet lukt nieuwe... :-D
_anonymus_
Mountainbiker

Post by _anonymus_ »

Ik heb die band in de tijd dat ik hem niet heb gebruikt idd wel een tijdje met binnenband op de fiets van mijn vriendin gemonteerd.
Dus dat zou wel eens de reden kunnen zijn dan.
Samuel
Mountainbiker

Post by Samuel »

probleem: Op sommige velgen is het heel moeilijk om een band tubeless te monteren. bvb : op een notubes velg is het gefixt in 15 seconden blazen, op een xt of sommige dt swiss velgen moet je veel geluk hebben dat het lukt met een gewone pomp.
Probeer de rand band van de band aan 1 kant heel goed in de velg te drukken en de andere kant goed te laten aansluiten. Wees niet gierig met zeepsop en gebruik een pomp die veel lucht in 1 keer blaast of een compressor.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Misschien kan je al is zeggen om welke velg het gaat?
_anonymus_
Mountainbiker

Post by _anonymus_ »

De velg is DT Swiss XR4.2D, dicht gemaakt met yellowtape.

Maar het probleem is al opgelost.
Jullie hadden gelijk, het moeten de randen van de band zijn die zijn uitgerokken.
Ik ben snel bij de LBS om de hoek een nieuwe Nobby Nic gaan kopen, en die was op twee minuten luchtdicht.
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

_anonymus_ wrote:De velg is DT Swiss XR4.2D, dicht gemaakt met yellowtape
:-k, burp... santé :wink:
Post Reply