fiets poets dienst

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
boscrosser
Mountainbiker

Post by boscrosser »

hey joske over de prijs kan ik nog niet verder gaan ,ik heb nog geen onkosten berekening gemaakt. ik wil het thuis doen om alles zeker bij de hand te hebben maar ik ben wel bereid om een fiets op te halen binnen een straal van x aantal km. kleine herstellingen kan ik zeker met mijn technische achtergrond van motorfiets technieker en opleiding carrosserie.
bedankt voor je reactie, is stof om over na te denken.
Jos met zijn bike
Mountainbiker

Post by Jos met zijn bike »

Misschien wel een goed idee, maar veel gegadigden ga je niet vinden denk ik. Ik maak mijn fietsen het liefst zelf proper, het hoort er immers bij, vind ik. Wat misschien wel haalbaar is= je idd laten aansluiten bij een (aantal) clubs in je buurt/locaties die voor jou haalbaar zijn en daar als bikewasher aan de slag te gaan?
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Wat je zelf doet, doe je het best... ik denk niet dat 'kuisen van bikes' veel klanten gaat lokken, iedereen kan dit zelf. Naar onderhoud van fietsen is wel vraag naar, want niet iedereen weet hoe te sleutelen aan een bike.
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Dju, spijtig dat je van Lommel bent. Mijn velo's zou je altij mogen komen kuisen za...
GW
Mountainbiker

Post by GW »

Ik denk ook dat je meer richting bike washer aan TT of marathon moet gaan denken. Daar zie ik wel mogelijk heden terwijl de eigenaar een warme douche gaat pakken word de bike terug proper gemaakt. Als de mensen hun bike naar je thuis moeten brengen of als jij ze moet gaan halen zie ik dit niet een sucses worden.

Veel sucses
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Zie inderdaad wel eens mensen met een tentje bij de toertochten staan. Voor een euro of 5 word je fiets dan met hogedruk inclusief sopje gekuist, daarna droog gespoten met lucht (inclusief ketting) en daarna ingespoten met een bikewax en je ketting word gesmeerd. Zag dat er toch veel mensen dat deden. Vraag mij dan ook af of ze wel beseffen dat het enorm slecht is voor de fiets.
thomasmb
Mountainbiker

Post by thomasmb »

Ik zou het niet vertrouwen als een ander aan mijn fiets werkt :oops:
Zelf geen fietsenmaker! Want daar heb ik dit voor:
Image
zefii
Mountainbiker

Post by zefii »

ik doe thuis onderhoud aan bikes, daar is best wel veel vraag naar hangt er vanaf wat er moet gebeuren, maar meestal is het 20 euro voor een compleet onderhoud(kuisen,drogen,alles demonteren,invetten en bijregelen waar nodig)

doe ik ook puur uit plezier
Flip-poz
Mountainbiker

Post by Flip-poz »

zefii wrote:een compleet onderhoud(kuisen,drogen,alles demonteren,invetten en bijregelen waar nodig)

En hoeveel tijd steek je hier dan in gemiddeld?
zefii
Mountainbiker

Post by zefii »

Flip-poz wrote:
zefii wrote:een compleet onderhoud(kuisen,drogen,alles demonteren,invetten en bijregelen waar nodig)

En hoeveel tijd steek je hier dan in gemiddeld?
+-4u incl wiellagers invetten enzo derrie eruit, ketting eraf, casette eraf, body eraf, kopserie(lagers) eruit en invetten...
Post Reply