Nozisch nieuw dichtingsmiddel !!!

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
***G***
Mountainbiker

Post by ***G*** »

Byorka wrote:
Yalta-cruiser wrote:We spreken hier een jaar over NoZish (goed product) maar is NoTubes dan van formule verandert??
Ik ondervind bij NoTubes dezelfde eigenschappen... ook elastische film tussen de banden, ook dichten van gaatjes...
Ik geloof bij bij Stans de samenstelling veranderd is wegens de vele export zodat het niet onder de gevaarlijke goederen valt of in elk geval geen problemen mee ontstaan.
Ik heb de indruk dat er bij Nozisch veel meer ammoniak inzit, dit ruikt in elk geval veel sterker wanneer je de band los probeert te halen.
Zou het zo zijn dat wanneer je bij Stans weer extra ammoniak toevoegd het goedje weer beter wordt?

Probeer het eens en laat je bevindingen ons weten
RVH
Mountainbiker

Post by RVH »

fillebiker wrote:
RVH wrote:Latex BB, duurder dan gewone toch even snel stuk, zeker op de race fiets vroeger.
latex bb is veel duurzamer! da kan ne serieuse klap op de velg verdrage ze!
Ik schrijf maar wat ik 20 jaar geleden ermee heb ervaren, ik keur niks af, ik stel alleen maar vast.

De latex binnenbandje toen waren met een doorduwer tot op op de velg ook meteen stuk door 2 gaatjes maar meestal was het ontploffen zoals een tube vit. CX kon ontploffen.
Zo ervaarde ik meestal het lekrijden met latex BB, meteen de band helemaal lek.
Met gewone BB meestal langzame leeglopers.
Ik reed met 8,5 bar achteraan en met 8 bar voorraan op Michelin 23 dikte.
Men gewicht toen was 70 kg.
Pie Mel
Mountainbiker

Post by Pie Mel »

Stijn Vdb wrote:Waarom zou het goedje van NoTubes nu niet meer goed zijn? Veel hangt ook af van de hoeveelheid kristallen in het vloeisel. Zou Stans iets maken wat niet goed is? Denk het niet [-X
Als ik me goed herinner is het al meermaals op het forum gepost (ook in dit topic) : het is zo dat NoTubes een andere samenstelling heeft voor de profs dan voor de consument, nl de zogenaamde 'Racing Formula'.

Meer info op het messageboard van NoTubes : klik, waar madskatingcow blijkbaar in 2007 de vraag al gesteld heeft.

NoTubes_Mike : The racing formula does exist but we do not sell it to consumers. It dries out much more quickly so it is more maintenance intensive and can not be injected through the valve stem. Racing sealant will handle a bigger puncture but works the same on small punctures.

Bij NoZisch is wat in het flesje zit hetzeflde als waar Sauser & co mee rijden.

In het huidige nummer van O2 Bikers (december 201 - januari 2012) staat er een sealant test (Hutchinson, NoTubes, NoZisch, Okon, Zero Flats) : NoZisch komt er op het vlak van luchtdichtheid en dichten van lekken als beste uit. Er staat letterlijk dat het product beter scoort dan alle andere concurrenten.
RVH
Mountainbiker

Post by RVH »

@Pie Mel, klopt wat je zegt :-)

Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat je filmpkes van Notubes te zien krijgt over het produkt voor de profs maar dat je eigenlijk hetzelfde niet kan kopen maar een lichtere versie [-X

NoZisch komt duidelijk best uit die testen in O2Bikers, ook wel als duurste per jaar omdat het blijkbaar sneller droogt maar dat deert me niet.
Mijn keuze is al gemaakt, NoZIsch !
Jeanke6
Mountainbiker
Location: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5

Post by Jeanke6 »

fillebiker wrote:
RVH wrote:Latex BB, duurder dan gewone toch even snel stuk, zeker op de race fiets vroeger.
latex bb is veel duurzamer! da kan ne serieuse klap op de velg verdrage ze!
Maar begeven het uiteindelijk altijd rond het ventiel! Komen bij mij niet meer in huis. Met een gewone binnenband rij ik ook amper lek op koersvelo en de combinatie binnenband op mtb is om problemen vragen
rudy coolens
Mountainbiker

Post by rudy coolens »

lang leve de binnenband =D> =D> :roll: :roll:
pwi60
Mountainbiker

Post by pwi60 »

rudy coolens wrote:lang leve de binnenband =D> =D> :roll: :roll:
Zolang je rond de kerktoren fiets klopt dit wel, maar ga maar eens offroad rijden in Spanje ofzo. neem dan maar een rugzak vol binnenbandjes mee voor de doornen die in je band zitten.
:wink:
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

NoZish was super tijdens Roc d'Azur
Veel succes daar met binnenbanden 8)
KVDB
Mountainbiker

Post by KVDB »

RVH wrote:@Pie Mel, klopt wat je zegt :-)

Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat je filmpkes van Notubes te zien krijgt over het produkt voor de profs maar dat je eigenlijk hetzelfde niet kan kopen maar een lichtere versie [-X

NoZisch komt duidelijk best uit die testen in O2Bikers, ook wel als duurste per jaar omdat het blijkbaar sneller droogt maar dat deert me niet.
Mijn keuze is al gemaakt, NoZIsch !
Overstappen naar Joe No Flats, die hebben ook 2 verschillende versies van hun product en die zijn beide te koop.
Pie Mel
Mountainbiker

Post by Pie Mel »

Ik heb ze allemaal gehad (Joe's Super Sealant, Joe's Elite Racer Sealant, NoTubes, FRM, Eclipse, NoZisch, Schwalbe, CaffeLatex, etc), NoZisch is en blijft het beste product in de handel verkrijgbaar, en werd bevestigd in de O2 Bikers van december / januari 2012.

Ik zie geen enkele reden om over te stappen op Joe's NoFlats :wink:
Post Reply