Zo 05/02/2012 Pellenberg :: Hoogste Punt Veldtoertocht / Edi

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
bdc
Mountainbiker

Post by bdc »

Na de autorit fietsen efkes moeten opwarmen in de sporthal - bij mij het versnellingsapparaat geblokkeerd, bij mijn 2 clubgenoten geen aandrijving op de achteras...

Na een half uurke en ne koffie dan toch op pad, bij mij alles goed, maar mijn 2 kompanen mochten te voet terug naar de auto & naar huis - probleem was teruggekeerd.

Mooie tocht in een prachtig ondergesneeuwd landschap, en parcours was zonder probleem te rijden! Had eigenlijk spijt da'k slechts 39km heb gereden :-(

Vlotte organisatie, uitstekend afgepijld! Merci voor deze fijne wintertocht!
Ronny_69
Mountainbiker

Post by Ronny_69 »

Net als vorig jaar de 54 km gereden. Zoals aan de laatste bevoorrading gezegd, de rit was een 2 km korter wegens te felle groeven... Proficiat aan de organizatie om de rit te laten doorgaan... En de kou bij de bevoorradingen te trotseren =D>
Duboisbiking
Mountainbiker

Post by Duboisbiking »

Goeie opwarming (-10) :|voor heverlee.
Http://www.facebook.com/mountainbikesport
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Post by Phille81 »

Vandaag ook komen rijden in Pellenberg :-)

De bewaakte fietsenstalling was duidelijk aanwezig dankzij de luidkeels reclame-makende dame :-)
Red Bull dames heb ik niet gezien (helaas :lol:)

Doordat de bike op de fietsendrager had gestaan, deed mijn body even moeilijk. De derailleur kwam mee naar voren als ik mijn voeten stil hield. Veel trappen dus en blijven ronddraaien. Na een aantal km was dit al iets beter.
Het water in mijn camelbak had ik beter thuis gelaten want na nog geen 5 km was mijn drinkslangske al helemaal bevroren #-o
Al een geluk dat het niet echt dorstig weer was :-)

Ik had nog nooit in de sneeuw gereden, maar toch voor de 54 km gekozen.
Parcours was overal goed berijdbaar. Op de verharde modderstroken moest ge wel voorzichtig zijn, maar ik had meer ellende verwacht bergop.
Alles goed te doen met dank aan de organisatie om de tocht verstandig in te korten en de gevaarlijke passages eruit te laten.

Toch nog 3 mensen onderuit zien gaan maar gelukkig zonder erg.

De afpijling was zeer goed, ook de aanduiding van ijsplekken wordt geapprecieerd.
En bij elke helling een overzichtje met afstand en stijgingspercentage =D>
Ik heb 100% genoten van de tocht, ondanks het iets koudere weer.
Toen ik vertrok was het -10°C, bij aankomst was het -6°C.

Bevoorradingen dik in orde, genoeg keuze en lekker warm in de tent / aan de vuurkes.

Heel veel volk ben ik niet tegen gekomen, des te meer tijd om te genieten van de prachtig besneeuwde landschappen en het stralende zonneke.

Na een beetje zoeken dan toch mijn eigen wagen teruggevonden :oops: en rustig huiswaarts gekeerd.

Ik heb een klein zadeltasje gevonden onderweg (ergens halfweg schat ik).
Toen ik dit bij aankomst aan de organisatie wou afgeven, wist men mij te vertellen dat ze nog altijd items hadden liggen van 3 jaar geleden en bijgevolg stonden ze niet te springen om dit aan te nemen.
Daarom dus deze boodschap...
De eigenaar die me kan zeggen wat er allemaal in dit tasje zat, mag mij contacteren en ik wil het gerust tegen vergoeding opsturen.

Ik kan alleen maar lof hebben voor de organisatie om bij deze koude temperaturen alles te doen om voor de bikers een zo plezant mogelijke zondag van te maken !! =D>

Tot volgend jaar !
pédalleur de charme
Mountainbiker
Location: Scott Scale 930, Granville Pulse 29'er, Scott Foil 20

Post by pédalleur de charme »

Toen ik aankwam en vol goeie moed en warm ingeduffeld op de fiets stapte, bleek dat ik geen aandrijving had.Al een goed begin dus.Ik reed dan terug naar een vriend in Wilsele om even van hem een achterwiel te lenen en zo kon ik alsnog mijn tocht beginnen.Wel wat later als voorzien.Ik koos voor de 39kms.Ik had nog nooit in de sneeuw gereden, dus iets voorzichtiger als anders begonnen, maar al snel bleek dat eigelijk alles goed te berijden viel.Enkel de bevroren sporen maakten het wat lastig.Het parcours was zeer mooi en gevarieerd en met de zon en mooie blauwe hemel vergat ik zelfs soms de pijn aan mijn bevroren tenen.Ik had schrik voor de koude, maar ik had het op een gegeven moment zelfs te warm.Ik moet wel ergens verkeerd gereden zijn na de bevoorrading, die trouwens perfect in orde was. Ik ben blijven rijden op de straat tot ik aan de kruising van de zavelstraat (?) en de lange lostraat kwam en dan zo tot aan de start gereden omdat ik niets meer tegenkwam.Misschien ligt dit aan mij, maar ik ben met de auto nog eens gaan kijken in het naar huis rijden en heb niets meer gevonden van pijlen.Enkel een pijl van de kidstoer die vanuit de tegengestelde richting kwam.Ik was wel al laat door het aandrijvingsprobleem.Dan heb ik maar het beginlusje aan de start met de leuke afdaling nog 3X gedaan ter compensatie en zo ben ik tog nog aan 36km geraakt.
DV33
Mountainbiker

Post by DV33 »

=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Dikke proficiat voor de organisatie. Heb genoten van begin tot einde, enkel de gebroken ketting van mijn broer heeft effe roet in't eten gegooid (maar dankzij 1ste klas pechhulp en fietsenmaker bij ravi toch snel opgelost) Bedankt aan alle vrijwilligers en organisatie, héérlijk tochtje !!
Da's echt genieten, lekker bollen op besneeuwd parcours, zonnetje vd partij en perfecte organisatie !!! tot volgend jaar!
Mountain JOhler
Mountainbiker

Post by Mountain JOhler »

Mijn complimenten aan de mannen van Pellenberg. =D>

Wij hebben de 49 km gereden en hebben ons kostelijk geamuseerd.

Zeer leuke tocht, super goed georganiseerd.
Eigenlijk niets op aan te merken.
Goed georganiseerde bewaakte fietsenparking, zeer goede bepijling, zeer goed voorziene bevoorrading, mooi en afwisselend parcour.

En bovendien zeer weinig volk tegengekomen.
Terwijl ik net het tegenovergestelde had verwacht. Watjes #-o
Parcour was meer dan goed berijdbaar.
Geef mij maar dit weer in plaats van modderploeteren.

Ik denk wel dat er hier en daar een paar mooie stukjes uit het parcour geknipt zijn, bijvoorbeeld de mooie beklimming tussen Nederblok en Slijkstraat. Deze zullen in alle waarschijnlijkheid te gevaarlijk gelegen hebben.

Wij zijn onderweg een fotograaf tegengekomen. Waar kunnen we de foto's terugvinden?
Jokke
Mountainbiker
Location: Klein Attitude Race SS + Spark LTD 2011 & Spark SL 2016

Post by Jokke »

Om 7u30 thuis vertrokken met de fiets naar Pellenberg en 't was toen -10°C.
Wat affiches omhoog gehangen en wat flyers op de tafels gelegd, kwestie van nog wat reclame te maken.

En dan gestart voor de 49 km.

Wat moet je nog meer verwachten van een MTB tocht ?

* bewaakte fietsparking
* degelijk afgepijld parcours
* goede (verwarmde) bevoorradingen
* 40 !!! noodpunten
* een stralend zonnetje
* een prachtig besneeuwd landschap
* goede Leffe achteraf

Voor mij elke week van dat

=D> =D> =D>
tcoureurke
Mountainbiker

Post by tcoureurke »

Mountain JOhler wrote:Mijn complimenten aan de mannen van Pellenberg. =D>

Goed georganiseerde bewaakte fietsenparking, zeer goede bepijling, zeer goed voorziene bevoorrading, mooi en afwisselend parcour.

Ik denk wel dat er hier en daar een paar mooie stukjes uit het parcour geknipt zijn, bijvoorbeeld de mooie beklimming tussen Nederblok en Slijkstraat. Deze zullen in alle waarschijnlijkheid te gevaarlijk gelegen hebben.

Wij zijn onderweg een fotograaf tegengekomen. Waar kunnen we de foto's terugvinden?
Volgens mij komen de foto's op de site van de organisatie, http://www.wtcpellenberg.be/
Al vraag ik mij ook af wanneer deze erop komen??
bulls68
Mountainbiker

Post by bulls68 »

tcoureurke wrote:
Mountain JOhler wrote:Mijn complimenten aan de mannen van Pellenberg. =D>

Volgens mij komen de foto's op de site van de organisatie, http://www.wtcpellenberg.be/
Al vraag ik mij ook af wanneer deze erop komen??
Nog eventjes geduld; één van de fotografen zit in het buitenland.
Waarschijnlijk tegen het eind van de week staan ze op de site.
Post Reply