hogedrukreiniger
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- Captain Haddock
- Mountainbiker
Post by Captain Haddock »
Ik zie het probleem van tuinslang en spons niet in. Maakt dat veel tijd uit met een hogedrukreiniger?Gf biker wrote:maar ziede uzelf al bezig na een modder race met emmer en borstel?![]()
![]()
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Als ik veel door water gereden heb zit er bij mij ook water in de velg, komt binnen via de spaken en vooral het ventiel.
Is niks ergs en loopt er ook op dezelfde weg weer uit.
Mocht het je irriteren dan kan je altijd aan de slag met de siliconespuit of na de natte ritten de banden even van de velg.
Bij tubeless twijfel ik, in principe is enkel de buitenste rand luchtdicht. Langs de spaken en en het ventiel kan er volgens mij nog steeds water in de velg terechtkomen. Het zal er wel een stuk moeilijker uitkomen.
Iemand ervaring mee?
Is niks ergs en loopt er ook op dezelfde weg weer uit.
Mocht het je irriteren dan kan je altijd aan de slag met de siliconespuit of na de natte ritten de banden even van de velg.
Bij tubeless twijfel ik, in principe is enkel de buitenste rand luchtdicht. Langs de spaken en en het ventiel kan er volgens mij nog steeds water in de velg terechtkomen. Het zal er wel een stuk moeilijker uitkomen.
Iemand ervaring mee?
- Captain Haddock
- Mountainbiker
Post by Captain Haddock »
Een beetje doe-het-zelver kent ook de wet van murphy. Waarom moeilijk doen als het simpel kan. Welke lagers doe je trouwens open? De naven van je wielen?bieste wrote: een beetje doe-het-zelver smijt die toch geregeld open om nieuw vet in te steken.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Vooral niet vergeten goed op de vorkseals te spuiten !!!Flip FSR wrote:Hogedrukreiniger of tuinslang, het maakt niet uit waarmee je
spuit maar HOE en WAAR je spuit...
Ik heb in de laatste 14 jaar ook nog nooit problemen gehad na
het afspuiten met de Kärcher, wel DIRECT erna een smeerbeurt geven...
Ook het balhoofd goed uitspuiten !!
En natuurlijk de trapas en de wiellagers niet vergeten!!!
En ook van heel dichtbij op het frame spuiten, vooral op plaatsen waar de lak gebarsten is en waar de sticker nogal dik is uitgevallen !!
vergeet ook de shifters en de remote lock-out niet !!
-
Van Cot
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word
en dit was dan de cursus, hoe help ik mijne velo snel naar de kl*tennothing 's impossible wrote:Vooral niet vergeten goed op de vorkseals te spuiten !!!Flip FSR wrote:Hogedrukreiniger of tuinslang, het maakt niet uit waarmee je
En ook van heel dichtbij op het frame spuiten, vooral op plaatsen waar de lak gebarsten is en waar de sticker nogal dik is uitgevallen !!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ge moogt em altijd eens komen testen. "En rood zal uw aangezicht worden"Van Cot wrote:en dit was dan de cursus, hoe help ik mijne velo snel naar de kl*tennothing 's impossible wrote:Vooral niet vergeten goed op de vorkseals te spuiten !!!Flip FSR wrote:Hogedrukreiniger of tuinslang, het maakt niet uit waarmee je
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()