Remmen: Magura HS33
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Ik kan dat bevestigen. Voelde mij opeens bijzonder sterk :DJack77 wrote:Wie HS-33 Evo 2 (of andere krachtige velgremmen) steekt, kan maar beter zien dat zijn voorvork dat goed kan trekken. Vandaag op Expo5 heeft Dzjowie eens deftig geremd met een Cube met een Axel voorvork en HS33. Die vork plooide dus zó open. Bij navraag bij de verkoper bleek dit "normaal". 't Is maar wat je normaal noemt, natuurlijk...
- Struikrover
- Mountainbiker
- Location: Sirocco 760 XT, Sram rocket, HS 33, FiR W400 XT, Schwalbe RR, Marzocchi Bomber,Time ATAC
Post by Struikrover »
Ik doe toch veel langer met die zwarte blokjes dan 5 modderitten.....kamikaze wrote:Die rode blokjes heb je inderdaad nodig bij slecht weer.
Die zwarte rijd je maximum 5 modderritten mee voor ze weg zijn...
Die rode gaan een pak langer mee.
Maar ja je moet nie continue remmen hee
- WT6
- Mountainbiker
Niet goed voor de velg, maar dat je velgen nu 2 jaar of 3 jaar meegaan, tegen die tijd heb je al lang nieuwe gekocht omdat je ze op een andere manier in de prak hebt gereden.XVM wrote:En wat is het effect op de velgen van die rode blokjes?kamikaze wrote:Die zwarte rijd je maximum 5 modderritten mee voor ze weg zijn...
Althans, ik toch.
- WT6
- Mountainbiker
Modderritten zijn ritten waar je wielen constant onder de modder hangen, van begin tot einde, met van die lopende smurrie...Struikrover wrote:Ik doe toch veel langer met die zwarte blokjes dan 5 modderitten.....kamikaze wrote:Die rode blokjes heb je inderdaad nodig bij slecht weer.
Die zwarte rijd je maximum 5 modderritten mee voor ze weg zijn...
Maar ja je moet nie continue remmen heeJe mot gas geven
(trappen dus).
Dat vreet aan de remblokjes. Ik heb het niet over zo'n tocht waar een beetje modder aan de fiets hangt, maar een tocht a la Mont saint Guibert vorig jaar bijvoorbeeld...