Za 04/02/2012 Balen
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Familiebiker
- Mountainbiker
Post by Familiebiker »
MTB Team De Jachthoorn uit Lichtaart was ook met een delegatie aanwezig.
Weinig of niets aan te merken aan deze tocht.
Laat vertrokken 15.00u zogoed als de laatste, bepijling nog goed, bevoorrading nog steeds open met vuurkorfje.
Zo goed berijdbaar door het vele werk met het proper maken.
Prachtige winterbeelden, veel ouders met kinderen die aan het spelen waren met de slee op de Keiheuvel met een lekker zonnetje.
Hoedje af voor deze organisatie. Chapeau.....
Bij deze nodigen wij we alvast iedereen uit op onze VTT te Lichtaart op Zo 19/02/2012. Bekijk onze flyer op onze webstek:
http://www.mtbtdejachthoorn.be/
Weinig of niets aan te merken aan deze tocht.
Laat vertrokken 15.00u zogoed als de laatste, bepijling nog goed, bevoorrading nog steeds open met vuurkorfje.
Zo goed berijdbaar door het vele werk met het proper maken.
Prachtige winterbeelden, veel ouders met kinderen die aan het spelen waren met de slee op de Keiheuvel met een lekker zonnetje.
Hoedje af voor deze organisatie. Chapeau.....
Bij deze nodigen wij we alvast iedereen uit op onze VTT te Lichtaart op Zo 19/02/2012. Bekijk onze flyer op onze webstek:
http://www.mtbtdejachthoorn.be/
- spaghetti_2
- Mountainbiker
Post by spaghetti_2 »
Zo'n winterellende kan gemakkelijk vermeden worden door wat antivries op de body te spuiten.joske uit breda wrote:Mijn vrijloop was bevroren geraakt en kon dus geen meter meer trappen. Dit was na 6 km !!! Jammer!!!
Had mijn fiets toch een hele week binnen gezet!! Want ja, dit had ik al eerder meegemaakt.!!! Maar helaas. Thuisgekomen alles gedemonteerd en zo mogelijk al het vocht verwijderd!! Morgen maar eens proberen of ik de toer in Hoogstraten(wat dichter bij Breda ligt) kan uit toeren!!![]()
Prachtig tochtje, enkel soms koud gehad aan voeten en handen, de rest is gemakkelijk warm te houden. Al laat de conditie na 7 weken blok en examens wel te wensen over
- frits motaar
- Mountainbiker
Post by frits motaar »
spaghetti_2 wrote:Zo'n winterellende kan gemakkelijk vermeden worden door wat antivries op de body te spuiten.joske uit breda wrote:Mijn vrijloop was bevroren geraakt en kon dus geen meter meer trappen. Dit was na 6 km !!! Jammer!!!
Had mijn fiets toch een hele week binnen gezet!! Want ja, dit had ik al eerder meegemaakt.!!! Maar helaas. Thuisgekomen alles gedemonteerd en zo mogelijk al het vocht verwijderd!! Morgen maar eens proberen of ik de toer in Hoogstraten(wat dichter bij Breda ligt) kan uit toeren!!![]()
Prachtig tochtje, enkel soms koud gehad aan voeten en handen, de rest is gemakkelijk warm te houden. Al laat de conditie na 7 weken blok en examens wel te wensen over
je moet wat minder de hogedrukspuit gebruiken,dan komt dat weinig of niet voor dat je "body" bevriest,je moet ook vlak voor het begint te vriezen je body demonteren en goed doorspoelen (tooltje voor maken) met petroleum,doorspuiten met perslucht en dan wat dunne olie erin laten lopen.Dan kun je "veilig" de winter door.
ps:er hoeft echt maar één druppeltje vocht in het vrijwiel te zitten en je hebt brute pech!
-
De Stadsdichter
- Mountainbiker
Post by De Stadsdichter »
Proficiat aan de Spoortrekkers zij hebben er echt veel werk verricht om er een geslaagde toertocht van te maken.
Zij die niet aanwezig waren kunnen alleen maar spijt hebben de eerste 20 km bijna volledig sneeuw vrij gemaakt en het tweede gedeelte was goed te doen op enkele spoorvormingen na.
Nen dikke proficiaat nogmaals Van De Manne Vant Loszand.
Zij die niet aanwezig waren kunnen alleen maar spijt hebben de eerste 20 km bijna volledig sneeuw vrij gemaakt en het tweede gedeelte was goed te doen op enkele spoorvormingen na.
Nen dikke proficiaat nogmaals Van De Manne Vant Loszand.
- frits motaar
- Mountainbiker
Post by frits motaar »
ja,van mijnend wegen ook een DIKKE PROFICIAT aan de spoortrekkers,voor het "ruimen v/d sneeuw " op de begin singletracks.
Het was zowiezo een "mooi en idyllisch" parcours,maar soms was ik toch blij dat ik mijn bikeske voorzien had van nieuwe Schwalbe Ice Spikers.
Er ging een nieuwe mtb-wereld voor mij open,wel fijn als je niet altijd op je hoede moet zijn voor ijsplekken.Ze kosten zo'n 145euri(per paar),maar het is de investering meer dan waard!
ps:het filmpje is klaar en in HD te zien is.
Het was zowiezo een "mooi en idyllisch" parcours,maar soms was ik toch blij dat ik mijn bikeske voorzien had van nieuwe Schwalbe Ice Spikers.
Er ging een nieuwe mtb-wereld voor mij open,wel fijn als je niet altijd op je hoede moet zijn voor ijsplekken.Ze kosten zo'n 145euri(per paar),maar het is de investering meer dan waard!
ps:het filmpje is klaar en in HD te zien is.
Last edited by frits motaar on Sun 05 Feb 2012 15:05, edited 1 time in total.
-
Speedy G.
- Mountainbiker
Ook ik ben gisteren toch naar de Keiheuvel afgezakt en ik ben daar vertrokken zo rond 10u.45.
Man, man, man, wat was het koud. De eerste kilometers kreeg ik mijn handen en voeten niet op temperatuur maar daarna gelukkig geen problemen meer.
ONTZETTEND VEEL RESPECT voor die 2 kerels die zowat de ganse Keiheuvel sneeuwvrij gemaakt hebben. Allee, het spoor dan toch. Ik kon het niet begrijpen dat er geen sneeuw lag totdat ik hen bezig zag. Gekkenwerk maar ik denk dat dit des te meer werd geapprecieerd door IEDEREEN.
Heb alleen het eerste stuk tot aan de bevoorrading gedaan want ik had nog verplichtingen in de namiddag maar deze tocht was weeral supermooi. Zo goed als geen asfalt in het eerste gedeelte.
Alleen de pijlen hadden beter gekund want witte pijlen met een dotje rood is niet om over naar huis te schrijven en dat wisten ze zelf ook maar pijlen verander je niet zo snel als het vrijdag begint te sneeuwen he.
Zelfs hun grote bus Isostar was aan't bevriezen net zoals mijn drinkbus.
De volgende keer toch maar thuis laten bij deze temperaturen.
Toch 2 keer stukje verkeerd gereden. Dat komt ervan als je de controleurs voorbij gaat he.
http://connect.garmin.com/activity/147114055
Man, man, man, wat was het koud. De eerste kilometers kreeg ik mijn handen en voeten niet op temperatuur maar daarna gelukkig geen problemen meer.
ONTZETTEND VEEL RESPECT voor die 2 kerels die zowat de ganse Keiheuvel sneeuwvrij gemaakt hebben. Allee, het spoor dan toch. Ik kon het niet begrijpen dat er geen sneeuw lag totdat ik hen bezig zag. Gekkenwerk maar ik denk dat dit des te meer werd geapprecieerd door IEDEREEN.
Heb alleen het eerste stuk tot aan de bevoorrading gedaan want ik had nog verplichtingen in de namiddag maar deze tocht was weeral supermooi. Zo goed als geen asfalt in het eerste gedeelte.
Alleen de pijlen hadden beter gekund want witte pijlen met een dotje rood is niet om over naar huis te schrijven en dat wisten ze zelf ook maar pijlen verander je niet zo snel als het vrijdag begint te sneeuwen he.
Zelfs hun grote bus Isostar was aan't bevriezen net zoals mijn drinkbus.
Toch 2 keer stukje verkeerd gereden. Dat komt ervan als je de controleurs voorbij gaat he.
http://connect.garmin.com/activity/147114055
- rony_rabijns
- Mountainbiker
Post by rony_rabijns »
Prachtige beelden hebben we gisteren kunnen maken.
Onderweg stonden een paar kwajongens sneeuwballen te gooien ... en ze gooiden raak.
vanaf minuut 7 in het filmpje
http://www.dabbers.be/20120204-MTB-toertocht-Balen.php
ps: de beelden lijken erg op die van Frits Motaar. Die van ons zijn ook allemaal wit
Onderweg stonden een paar kwajongens sneeuwballen te gooien ... en ze gooiden raak.
vanaf minuut 7 in het filmpje
http://www.dabbers.be/20120204-MTB-toertocht-Balen.php
ps: de beelden lijken erg op die van Frits Motaar. Die van ons zijn ook allemaal wit
-
pollewieter
- Mountainbiker
Post by pollewieter »
@ frits motaar: alweer een prachtig filmpje en verslag vanuit een idylisch landschap in Balen. Ik hoop dat ik niet teveel in uwe weg gereden heb....(ik was die blauwe voor U op het einde )