Za 04/02/2012 Sijsele :: De acht van Sijsele

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
berendrieske
Mountainbiker

Post by berendrieske »

DonFre wrote:Deze morgen om 7.55 met goeie moed vertrokken aan een temperatuur van -14°C volgens m'n auto... Na een paar kilometer geen gevoel meer in vingers en tenen, ondanks echt wel goeie thermische kledijtoestanden! Via een binnenweg terug naar de kortste afstand en zo richting 1ste bevoorrading. Daar kunnen opwarmen aan een tas heerlijke soep om dan met iemand van de organisatie (ook met de fiets nota bene) in rechte lijn terug naar de start te fietsen. 16 Kilometerkes gereden en het gevoel van een poolexpeditie te hebben gedaan :-?
Nog nooit zo koud gehad!
leg mij eens uit wat er leuk aan is om in zo'n barre omstandigheden in de ochtend te vertrekken?
trapas
Mountainbiker

sijsele

Post by trapas »

Deze morgen rond 9.00 h vertrokken bij -11 °, dat moet met voorsprong de koudste tt ooit zijn die ik gereden heb. Alleen op weg naar Sijsele koude vingers gehad maar het helpt om je handschoenen ietsje losser aan te doen zodat er wat lucht tussen kan. Dan de 47 afgehaspeld zonder problemen in de prachtige omgeving rond Sijsele en Donk. Op het parcours was weinig aan te merken. Toffe dag beleefd en uiteindelijk na 68 km terug in Brugge gearriveerd, niet eens echt te koud gehad. Gladheid viel mee, in de sneeuw rijden is nog wat anders dan op ijs. We kunnen gerust zeggen dat we bijna 100 % "off road" gereden hebben. Goede organisatie, mij zien ze volgend jaar zeker terug.
stumpjumpertje
Mountainbiker

Post by stumpjumpertje »

Geen kou gehad? hoe heb je dat gedaan? Speciale sokken of schoenen? :wink:
acrobiker
Mountainbiker

Post by acrobiker »

Het was een heeeeeeeeeeeeeeele, mooie tour,de eerste keer in de sneeuw gereden en best dat ik mijn papa wa rapper heb laten rijden zodat hij warm kreeg.
groetjes van bjorn(die jongen van 11j) =D>
hieno
Mountainbiker

Post by hieno »

Vanmorgen om 08.15 gestart, temperatuur was dan volgens mijn auto -13°. Aan de inschrijving was het, zoals te verwachten met dergelijke omstandigheden, nogal kalm. In de eerste km reeds enkele zien terugkeren met bevroren body of kabels. Rit zelf was zeer goed. In het begin nog wel wat last gehad van de aanvriezende mist, maar eenmaal de zon erdoor kwam was de temperatuur al wat draaglijker. Prachtige vergezichten, 100 % off-road, relatief goed berijdbaar (enkel op de stukken baan moest je wat opletten). Jammer voor de organisatie van de weersomstandigheden, want dit parcours verdiende veel meer deelnemers.
BERT 123
Mountainbiker

foto's

Post by BERT 123 »

Verschillende personen gezien die foto's aan het nemen waren. Op welke website kunnen we deze bekijken. :-D
ploppertje
Mountainbiker

Post by ploppertje »

Ja, volledig bevroren hebben wij deze fantastische sneeuwrit dooorstaan!!!

Deze morgen om 07:30 uur zijn een zestal leden van onze club vertrokken voor de controle van de pijltjes :-D :-D :-D

Zot zijn doet geen zeer zei ik op radio 2 deze morgen (om 06:00 uur) maar na (gps gemeten -17,8°C) als koudste temperatuur!!!!!!!!- chapeau voor al onze leden, die de voorverkenning (controle van de pijltjes) deden en de leden die op de bevoorrading staan, de bar in orde maken, enz...

Chapeau voor alle mtb-ers die onze tocht hebben gereden + profs...(ja, ik ga geen namen noemen, maar we weten wie...)

Wat moet ik nog meer zeggen, dank u aan al de positieve commentaren van bevriende clubs (sint-ritarappers, wacky-racers(die weten wat een sneeuwrit is,...), bikeslippers, breydelzonen, enz...)

Het was een hels weertje deze morgen, maar al bij al was het nog te doen (-14°C)

Het mountainbiken deze morgen/middag had weer een andere impuls gehad :-D :-D :-D

Hopelijk hebben de aanwezige mountainbikers er van genoten; want daar doen we het voor 8) 8) 8)

Vele groetjes van een moe maar eigenlijk wel voldaan ploppertje!!!
Ik kan zeggen : ik heb er van genoten :lol: :lol: :lol:

het ploppertje!!!!

ps: Indien we iets kunnen veranderen aan onze mtb-tocht (in positieve zin; zeg het ons: daar kunnen wij rekening mee houden voor volgende jaren!!!)
acrobiker
Mountainbiker

Post by acrobiker »

ploppertje wrote:

ps: Indien we iets kunnen veranderen aan onze mtb-tocht (in positieve zin; zeg het ons: daar kunnen wij rekening mee houden voor volgende jaren!!!)

Om de 5km een gluhweinkotje en een warm badje voor de voetje op te warmen. :P :bounce: 8)
Christ D.
Mountainbiker

Post by Christ D. »

Paramount wrote:Geen kou gehad? hoe heb je dat gedaan? Speciale sokken of schoenen? :wink:
Beide :wink:
Wacky Racer Bontempi
Mountainbiker

Post by Wacky Racer Bontempi »

Gisterenochtend met de bike naar Sijsele afgezakt om de 37km te rijden. gestart om 9u en -15°C warm :wink: Eerst was het nog wat mistig waardoor mijn tenen er bijna afvroren, maar na de bevoorrading waar we ons wat hadden opgewarmd aan de soep de rit verder gereden met het zonnetje. De temperatuur was reeds gestegen tot -8°C waardoor de koude wat draaglijker werd. Ik heb mijn ongelooflijk geamuseerd in de sneeuw, dit is een aparte ervaring met ongelooflijke vergezichten. Chapeau voor de organisatie, wij weten ondertussen wat het is een TT organiseren in de sneeuw. Het warm bad achteraf heeft nog nooit zon deugd gedaan.
Post Reply