Tahko, Finland, 120km marathon, 2 juli 2005

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Minna
Mountainbiker
Location: Brussel, Full-suspension Specialized Sworks, Injured hardtail Gary Fisher Mt Tam

Tahko, Finland, 120km marathon, 2 juli 2005

Post by Minna »

http://www.wildlifetelemark.fi/mtbint/

Hier ben ik weer! Vorig jaar hebben een paar personen van dit forum het Finnmarksturen marathon (112k) in Zweden gedaan. Volgend jaar ga ik naar Finland, voor de 120 km. See you there? :)

PS Sorry for bad Dutch/Flemish ... still learning ...

Edit: Damn, wrong again ...
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Als ik in de buurt ben doe ik mee!!! :wink:
Phrace
Mountainbiker

Post by Phrace »

oogt er wel heel erg cool uit!
zou heel graag nog eens naar skandinavie terugkeren en daar eens gaan biken maar hoe zie je dit praktisch Minna? logeer je ginder een weekje dan? of rij je enkel het weekend naar ginder?
Minna
Mountainbiker
Location: Brussel, Full-suspension Specialized Sworks, Injured hardtail Gary Fisher Mt Tam

Post by Minna »

De vriendin van mijn vader heeft familie in de streek en ze gaan daar ieder jaar met vakantie. In 2005 gaan ze daar ook om mij te helpen.

Ik ben van plan om daar te vliegen (te ver om de auto te nemen), het is duur maar durer met de auto+tijd om daar te gaan. Ik zal een paar dagen met de "familie", dan zaterdag naar Tahko. Mijn vader heeft een woonwagen, maakt het (iets) minder duur.

Ik denk man moet Brussel-Helsinki eerst, dan Helsinki-Kuopio vliegen.

'k Ken verschiedene mountainbikers die van Zweden komen, 't zal tof zijn de avond tevoren een bier zamen te nemen. Een duur bier, maar met de rit ... iets de kleinkinderen te vertellen! ;)

Dat is het plan. Maar er kan veranderen. Ik ga in mei naar Spanje, misschien heb ik niet genoeg geld om alles te doen .....

PS Het weekend daarna ... Godefroy in Bouillon? :)
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Minna wrote:
PS Het weekend daarna ... Godefroy in Bouillon? :)
Yeah, right :wink:
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

't zegt me wel iets maar ik vrees dat het niet voor volgend jaar zal zijn.

zijn er misschien ergens nederlandstalige of eventueel engelse verslagen te vinden op het net. Misschien dat ik door het lezen van zo'n verslag nog wel te overtuigen ben.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Ik dacht dat hier al een verslag van in de O2 Bikers stond, vermoed verleden jaar rond augustus . Zal vanavond eens kijken..

Niet al te veel hoogtemeters (1300 op de 120K) maar doordat 70-80% bonkige singletrack is, toch 1 van de zwaarste marathons . Kijk maar naar de tijd van de eerste verleden jaar , 7 uur over 120km.

Dit is het soort evenement dat ik dolgraag eens zou rijden, maar door al de rompslomp om ginder te geraken, zal het er wel nooit van komen. Idem Finnmarksturen, Hillerod en Birkebeinrittet.
Minna
Mountainbiker

Post by Minna »

It will be a tough cookie. Finnmarksturen had the most technical trails I have ever ridden, and those sections weren't even hilly! (thank God) La Bastognarde wasn't technical at all after that. I am not sure I ever dare to ride Finnmarksturen again.

If Tahko is anything like it ... I will die. :D (there aren't any masochistic smileys?)
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Veel hangt af van de laatste dagen voor het event. Als die zeer stressvol zijn (reizen !) vertrek je zowiezo al met een nadeel, je moet zowel mentaal als fysisch uitgerust aan de start verschijnen om optimaal van zo'n event te kunnen genieten.
Een paar dagen op voorhand ginder zijn om rustig naar zo een event toe te leven is bijna een must.
Ik zal ook m'n Zweedse vrienden eens moeten aanspreken O:)

Translation:

Code: Select all

A lot depends on the last days before the Event. If those are stresful (as when travelling!) you stand at the starting gate with a disadvantage;  you must be rested mentally as well as physically to be able to fully enjoy events like these.
Being over there (ie ginder) a few days beforehand is crucial to be able to live towards the event with a certain peace of mind.
I will have to contact my Swedish friends over this
Last edited by A d r i on Wed 03 Nov 2004 11:38, edited 1 time in total.
Minna
Mountainbiker

Post by Minna »

ginder? What does that mean? I can't find it in my dictionary .... is it slang? /Minna
Post Reply