Hoogtemeter : werkinstrument of gadget ?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Thorgal
Mountainbiker
Location: Radon ZR4, XT, Magura Marta, Manitou R7, 240S/XR4.1d

Post by Thorgal »

Epic wrote:Een hoogtemeter is enkel nodig voor (zware) marathons
Ik heb zoal een paar keer het hoogteprofiel van een marathon, dat dan door de org op voorhand werd meegedeeld, uitgeprint en, met doorschijnende plakband, op m'n stuur geplakt. Zéér handig om te doseren hoor !

En, 'k ga me eerdaags ook zo'n speelgoedje aanschaffen :wink:
Epic
Mountainbiker

Post by Epic »

In zware omstandigheden moet je eigenlijk maar een paar dingen zien op je computerke: hartslag, afstand en hms. Ofwel plak je het op je stuurpen of je leert het van buiten: bvb. op km 56 start een klim van 1200hms, etc.

Als je natuurlijk meestal (relatief) vlakke tochten doet heb je er natuurlijk niets aan.
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

je moet volgens mij al echt veel in de alpen gaan rondcrossen om er iets aan te hebben.
Maar het hangt er ook van af wat je wilt kopen. Koop je een hartslagmeter met bijkomende hoogtemeterfunctie. dan zie ik dat nog wel zitten. Koop je enkel een hoogtemeter, is enkel geld wegsmijten.

ik heb nu een hartslagmeter met basis-fietscomputerfuncties zonder hoogtemeter. Ik heb eigenlijk spijt dat ik vroeger niet meer betaald heb voor de versie met hoogtemeter.
Maar door het zien van enkele grafiekjes van enkele mensen op dit forum was ik aan het peinzen zo'n 'losse' hoogtemeter (cyclosport cm 431 of 436, bestaan precies niet meer)aan te schaffen. Dit was toch iets te duur volgens mij voor het nut dat ik er uit zou halen. Nu ben ik aan het twijfelen over een goede gps met hoogtemeterfunctie, waaruit volgens mij hetzelfde soort grafiekjes te halen valt.
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

Rec wrote:@Van Cot
Van Cot wrote:En zoals een berg die in in augustus ga doen, 13KM klimmen naar de top van de berg, dan kan je zien hoeveel hoogtemeters moet ik nog doen in die kilometers, gaat het nog stijler worden of minder stijl?
Even off-topic
Toch niet toevallig de klimkoers in Kitzbuhel naar de Hanenkam? (15 aug)
Heb ik deze zomer gedaan.
nee, deze is meer de kanten van brunico/san vigilio

het gaat hem om de kroplatz, aangezien ik de kaart bij de hand heb kan ik ff een beschrijving geven:

je vertrekt aan een hotel (waar veel bikers komen) vlak bij brunico, van hier begin je al direct aan het klimwerk, 13KM klimmen naar 2273 meter hoog, de top van de kronplatz eenmaal op de kronplatz kan je best ff bevoorraden en dan verder rijden, daar kan je kiezen tussen dalen naar san vigilio op olang, als je san vigilio neemt moet je daarna naar olang rijden, en vanuit olang rij je dan redelijk vlak (100HM voor te dalen en 26 klimmen) terug naar brunico met een grote lus.

Ik hoop nu wel dat je de steden in zuid-tirol een beetje kent want anders zal je er een kaart moeten bijpakken en de route is te groot om onder de scanner te krijgen.
Post Reply