Week(end) van de bevroren body's...

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Post Reply
HILSeT
Mountainbiker
Location: Vanalles, als het maar grote wielen zijn met dikke banden en liefst ne SingleSpeed

Week(end) van de bevroren body's...

Post by HILSeT »

De mijne (DT240) trapte daarnet al gewillig door toen ik naar de bakker reed... :oops:
Straks toch maar ff opengooien om geen problemen te hebben morgen.
Alles kuisen zodat laatste condensvocht er uit is en oud gestold vet vervangen door niet al te veel nieuw vet, Brunox doet de rest.
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Nacht voor de tocht in de keuken zetten helpt ook. Zo is je fietst warm voor je begint.
PhilippeBiker
Mountainbiker

Post by PhilippeBiker »

Best gewoon alles even open doen, en herinvetten(niet te dik vet).
Op zo'n toertocht staat soms een ijzige wind die het overblijvende vocht toch nog bevriest,opwarmen doet een body niet echt tijdens rijden en het vet zal zeker niet soepeler worden,idd wa brunox of fijne olie zal "soms" soelaas bieden, maar geraakt meestal niet door de dichtingen van de betere body/lagers.
Last edited by PhilippeBiker on Sat 04 Feb 2012 11:44, edited 1 time in total.
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

PhilippeBiker wrote:Best gewoon alles even open doen, en herinvetten(niet te dik vet).
Op zo'n toertocht staat soms een ijzige wind die het overblijvende vocht toch nog bevriest,opwarmen doet een body niet echt tijdens rijden en het vet zal zeker niet soepeler worden,idd wa brunox of fijne olie zal "soms" soelaas biede,n maar geraakt meestal niet altijd door de dichtingen van de betere body/lagers.
Zolang dat je niet een half uur stopt bij de bevoorrading zal hij echt niet bevriezen tijdens het fietsen. Maar uiteraard moet je onderhoud doen. Enkel soms kan je na 1 of 2 ritten al weer een klein beetje water in je schakelmateriaal of body krijgen. Als voorzorg zet ik mijn fiets dus altijd een nachtje droog en warm. Vroeger vaak genoeg voorgehad.
PhilippeBiker
Mountainbiker

Post by PhilippeBiker »

Tja afspuiten in deze temperaturen kan je doen met ne goeie warme Easywasher en die warme garage is altijd een tijdelijke oplossing voor de echte bikers die uren buiten vertoeven in deze heerlijke (ice spiker pro)tijden
Post Reply