Welke jongeren kunnen nog een huis kopen?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
endorfin
Mountainbiker

Post by endorfin »

Zal ik een apart topic openen ?

Als ik dit zo lees heb ik het gat in de markt gevonden:
Rent a child !
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

@ kawa : Ieder zijn eigen relatie hé, waarmee ik bedoel dat ik je keuze en je prioriteiten uiteraard respecteer.
Wilde gewoon aantonen dat het mits wat organisatie ook doenbaar is met kinderen :wink:

Om op je vragen te antwoorden ...
- samen met de moto rijden wordt inderdaad moeilijk
- pinten gaan drinken samen met de vrouw ook ... (wijzelf gaan wel nooit op café, dus voor ons geen probleem 8)
- samen fietsen gaat dus wel nog, met z'n zevenen hé ... de drie oudsten rijden uiteraard al zelf, de twee kleinsten nu nog in een fietskar die de papa mag meetrekken

Samen TT's rijden ook, maar dan niet met de vrouw maar met de oudste en de derde die regelmatig eens mee gaan rijden.

Op vakantie gaan de fietsen ook mee (ook die van mijn vrouw), dus dat vormt voor ons al geen beletsel. Enige voorwaarde is dat het dan in een streek is waar er niet te veel klims zijn, want dan haakt de mama af, en ook de papa (lastig klimmen met zo een kar achter je gat) ...

Tuurlijk is er iemand (mijn vrouw) thuis als ik ga gaan fietsen, net zoals ik thuis ben als zij 's avonds iets gaat doen (toch ook een paar keer per week).
Maakt deel uit van ons organisatie en afspraken
:wink:
alexi
Mountainbiker

Post by alexi »

Iedereen zou hier zijn eigen huiselijke organisatie kunnen opzetten,maar laat ons daar niet aan beginnen.

Ik vond gewoon dat sommigen hier het hebben van kinderen als iets slecht zagen ,iets waardoor uw persoonlijk leven verknald of vergald wordt. Ik vond dat dit onterechte uitspraken waren tegenover al wie kinderen heeft.En daarom heb ik er op gereageerd.

En ik kan ook niet geloven dat koppels zonder kinderen ook nooit geen afspraken moeten maken onder elkaar, dat ze nooit eens een ritje of een weekendje moeten verzetten of laten schieten.
.:bert:.
Mountainbiker

Post by .:bert:. »

Toen we 12 waren moesten we allemaal een fiets van minimum 30.000 Bef hebben om erbij te horen, toen we 16 waren een gsm, op 20 ne nieuwe auto, op 25 nen American Stafford en op ons 30ste een nieuw huis en 2 kinderen.

Mijne fiets kostte 20.000 Bef, ik had mijnen eerste gsm pas op mijn 20ste, mijnen "nieuwe" auto was een krel van 20 jaar oud, nen hond heb ik nog altijd nie, mijn huizeke is er één van '58 en ik heb TOTAAL geen behoefte aan kinderen om al de redenen die hierboven zijn aangehaald. I'll never fit in :-D

Alles kan dus, zelfs (alleen) een huis kopen als "jongere" (o)
tdci
Mountainbiker

Post by tdci »

alexi wrote:Iedereen zou hier zijn eigen huiselijke organisatie kunnen opzetten,maar laat ons daar niet aan beginnen.

Ik vond gewoon dat sommigen hier het hebben van kinderen als iets slecht zagen ,iets waardoor uw persoonlijk leven verknald of vergald wordt. Ik vond dat dit onterechte uitspraken waren tegenover al wie kinderen heeft.En daarom heb ik er op gereageerd.

En ik kan ook niet geloven dat koppels zonder kinderen ook nooit geen afspraken moeten maken onder elkaar, dat ze nooit eens een ritje of een weekendje moeten verzetten of laten schieten.
Dan zouden mensen niet voor kinderen kiezen toch? =D>
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

zanneis wrote:@ kawa : Ieder zijn eigen relatie hé, waarmee ik bedoel dat ik je keuze en je prioriteiten uiteraard respecteer.
Wilde gewoon aantonen dat het mits wat organisatie ook doenbaar is met kinderen :wink:

Om op je vragen te antwoorden ...
- samen met de moto rijden wordt inderdaad moeilijk = onmogelijk, simpel- pinten gaan drinken samen met de vrouw ook ... (wijzelf gaan wel nooit op café, dus voor ons geen probleem 8)
- samen fietsen gaat dus wel nog, met z'n zevenen hé ... de drie oudsten rijden uiteraard al zelf, de twee kleinsten nu nog in een fietskar die de papa mag meetrekken

Samen TT's rijden ook, maar dan niet met de vrouw maar met de oudste en de derde die regelmatig eens mee gaan rijden.

Op vakantie gaan de fietsen ook mee (ook die van mijn vrouw), dus dat vormt voor ons al geen beletsel. Enige voorwaarde is dat het dan in een streek is waar er niet te veel klims zijn, want dan haakt de mama af, en ook de papa (lastig klimmen met zo een kar achter je gat) ...

Tuurlijk is er iemand (mijn vrouw) thuis als ik ga gaan fietsen, net zoals ik thuis ben als zij 's avonds iets gaat doen (toch ook een paar keer per week).
Maakt deel uit van ons organisatie en afspraken
:wink:

Kijk, als je kinderen WIL kan je veel... dat hoor je mij ook niet zeggen.

Maar tegen mij vertellen dat mits wat organisatie alles mogelijk is kan gewoon niet.

En kinderen die mee gaan fietsen, ok, maar de eerste 8 (?) jaar kan je dat wel vergeten.

Idem voor de moto, en een zijspan? Nee, bedankt, ik wil echt rijden, op twee wielen.

M'n vrouw en ik gaan naar Riva op vakantie, een karreke achter de MTB naar de top van de Tremalzo zie ik ook nie echt zitten...
En thuis rijden we samen met de koersfiets, een karreke erachter zou miscshien lukken, maar ik denk niet dat die kleine zich 4u content gaat doen in zo'n ding.

En uitgaan met vrienden, iets eten of drinken, het zou kunnen, maar enkel met een oppas.... als ik zie hoeveel miserie dat onze vrienden hebben soms om van hun jung af te geraken als er eens iets te doen is... dan prijs ik mezelf gelukkig. Ik beslis de dag ervoor om te gaan en ik hoef nergens rekening mee te houden.

En dan zwijg ik nog over ons werkritme. De ellende die ik daarmee al uitspaar alleen al. :wink:

Ieder zijn ding, en ook ik vind kinderen prachtig, ben zelf enorm blij dat ik twee petekinderen heb.

Maar in onze relatie? Onmogelijk als wij onze hobby's en werk willen blijven doen. Zo simpel is 't.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

alexi wrote: Ik vond gewoon dat sommigen hier het hebben van kinderen als iets slecht zagen ,iets waardoor uw persoonlijk leven verknald of vergald wordt. Ik vond dat dit onterechte uitspraken waren tegenover al wie kinderen heeft.En daarom heb ik er op gereageerd.

Dan moet ge in 't vervolg beter lezen, ik denk niet dat iemand hier dit bedoelde.

Tuurlijk moeten wij onze zaken ook regelen, en door ons werk komt het wel eens voor dat we een weekendje moeten verzetten of moeten laten schieten. Maar als we samen vrij zijn, dan willen we vooral samen genieten van onze hobby's, zonder dat er we nog met andere zaken rekening moeten houden.
alexi
Mountainbiker

Post by alexi »

kawa wrote:
alexi wrote: Ik vond gewoon dat sommigen hier het hebben van kinderen als iets slecht zagen ,iets waardoor uw persoonlijk leven verknald of vergald wordt. Ik vond dat dit onterechte uitspraken waren tegenover al wie kinderen heeft.En daarom heb ik er op gereageerd.

Dan moet ge in 't vervolg beter lezen, ik denk niet dat iemand hier dit bedoelde.

Tuurlijk moeten wij onze zaken ook regelen, en door ons werk komt het wel eens voor dat we een weekendje moeten verzetten of moeten laten schieten. Maar als we samen vrij zijn, dan willen we vooral samen genieten van onze hobby's, zonder dat er we nog met andere zaken rekening moeten houden.
nu laat jij weer uitschijnen dat als wij samen vrij zijn(dan bedoel ik ons 3en),we dus niet van onze hobby's kunnen genieten zonder met andere zaken rekening te houden. Maar ja, dat zal ik wel weer verkeerd gelezen hebben. :lol: :lol:
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

alexi wrote: nu laat jij weer uitschijnen dat als wij samen vrij zijn(dan bedoel ik ons 3en),we dus niet van onze hobby's kunnen genieten zonder met andere zaken rekening te houden. Maar ja, dat zal ik wel weer verkeerd gelezen hebben. :lol: :lol:
Blijkbaar wel he. Iki heb toch niet gezegd dat jij niet van uw hobby's kan genieten....ik weet niet eens welke hobby's jij zoal samen hebt met je partner. :roll:

Ik spreek alleen voor mezelf, en mijn vrouw en ik kunnen in onze relatie onze hobby's niet samen blijven uitoefenen als wij kinderen zouden hebben.Ook niet door goede afspraken te maken of met een goede organisatie.

En dat is voornamelijk de reden waarom wij geen kinderen nemen. Niet omdat ik kinderen niet graag zou zien he... :wink:

Die beslissing is trouwens ook niet tussen de soep en de patatten gemaakt he. Daaris over nagedacht.
En deels door reacties van ouders met kinderen zijn wij tot de beslissing gekomen om kinderloos te blijven en om gewoon aan ons twee te denken.
Zombiker
Mountainbiker

Post by Zombiker »

kawa wrote:...zijn wij tot de beslissing gekomen om kinderloos te blijven en om gewoon aan ons twee te denken.
GROOT gelijk!!
Er zijn al teveel kinderen de dupe van slechte ouders die alles nogal licht opnemen.
Post Reply