Veldrijden 2011-2012

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
freesoul
Mountainbiker

Post by freesoul »

gbv wrote:
pliepla wrote:
gbv wrote:vind ik een domme uitspraak
Als ge zelf zo'n uitspraken doet dan weet ge dat vroeg of laat ...
ik weet niet waarom ge zo moet reageren. ik had het niet op jouw "gegokt" antwoord, maar ook op de uitspraak van freesoul. :roll:
kzal eens B zeggen se

kijk gewoon maar eens terug hoeveel uitspraken nys heeft gedaan voor het WK Koksijde en hoeveel heeft albert er gedaan

Nys kon precies nie verliezen en nu is em vreed ontgoocheld
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

freesoul wrote:
gbv wrote:
pliepla wrote: Als ge zelf zo'n uitspraken doet dan weet ge dat vroeg of laat ...
ik weet niet waarom ge zo moet reageren. ik had het niet op jouw "gegokt" antwoord, maar ook op de uitspraak van freesoul. :roll:
kzal eens B zeggen se

kijk gewoon maar eens terug hoeveel uitspraken nys heeft gedaan voor het WK Koksijde en hoeveel heeft albert er gedaan

Nys kon precies nie verliezen en nu is em vreed ontgoocheld
Nys heeft nogal WK's verloren waar hij als topfavoriet aan de start kwam, en steeds stond hij de dag erna bij wijze van spreken al terug klaar om er "een lap op te geven".
Ik dacht ook onmiddellijk aan die uitspraak van "al 50 keer gaan plassen ..." , teken aan de wand heet zoiets ...

En even terzijde, half november heb ik dit WK verloop al voorspeld, de dag nadat "iemand" een auto geraakt had ... spooky hé :wink: .
freesoul
Mountainbiker

Post by freesoul »

het is nu toch klaar en duidelijk dat als je de regenboogtrui in het veld wil veroveren dat je alle ander klassementen moet laten vallen anders kom je er niet
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

freesoul wrote:het is nu toch klaar en duidelijk dat als je de regenboogtrui in het veld wil veroveren dat je alle ander klassementen moet laten vallen anders kom je er niet
Inderdaad, spijtig maar dat is de realiteit.

Verklaard ineens waarom Nys "maar" één wereldtitel heeft, als er één ding is dat hij nooit gekunnen heeft is het een klassement laten vallen (of keuzes maken ...).

En juist daarom is hij voor mij de absolute top in het veldrijden, en een zegen voor organisatoren van "kleinere" crossen die niet in een klassement zitten, weer of géén weer, Nys staat aan de start. Daarom dat ik er van overtuigd ben dat zijn blaasontsteking geen foefje is, Nys maakt normaal maar al te graag zijn punt duidelijk in de eerste cross na het WK :wink: .
SPECI
Mountainbiker

Post by SPECI »

Hoe komt het dan dat Nys net die ene wedstrijd niet kan winnen. De weken erna is hij plots weer een pak beter dan de rest en kan hij wel weer winnen. :-?
pliepla
Mountainbiker

Post by pliepla »

SPECI wrote:Hoe komt het dan dat Nys net die ene wedstrijd niet kan winnen. De weken erna is hij plots weer een pak beter dan de rest en kan hij wel weer winnen. :-?
Heeft Vervecken niet ergens ooit gezegd dat hij zo goed scoorde op WK's omdat de meeste renners een stuk van hun mogelijkheden verliezen door de stress en hijzelf niet? Misschien gaat dit voor Nys gewoon meer op dan voor de anderen ...
Rikske
Mountainbiker

Post by Rikske »

SPECI wrote:Hoe komt het dan dat Nys net die ene wedstrijd niet kan winnen. De weken erna is hij plots weer een pak beter dan de rest en kan hij wel weer winnen. :-?
Ik denk dat er verschillende rijders net "beter" presteren op een WK, en dus Nys niet meteen slechter als anders, als je begrijpt wat ik bedoel. De laatste jaren stond hij ook steeds bij op het podium, maar er was telkens iemand (of 2 iemanden) die beter was die dag. Ok, dit jaar was hij 7de, maar ik denk dat, eens hij doorhad dat hij Niels nooit meer zou terugpakken, het voor hem even helemaal geen bal meer uitmaakte, wat begrijpelijk is als je weet dat je zowat je laatste kans op een Wereldtitel in rook ziet opgaan.

Van onze huidige wereldkampioen is nu wel geweten dat hij alles op die éne dag had gezet, want een regelmatigheidscriteria is nu eenmaal niet zijn specialiteit, en dat zal het ook nooit worden (of hij moet serieus veranderen). En voordat iemand het aanhaald, ik weet dat hij de wereldbeker al gewonnen heeft in het verleden, maar dat jaar brak hij ook geen potten op het wk (de prijs van er een héél seizoen te moeten staan ?). En gezien zijn potentieel is dat niet genoeg qua klassementen (net zoals Sven gezien zijn potentieel niet genoeg wereldtitels heeft, maar dan kom je weer uit bij het "één race alles of niets" gegeven).
zwolle
Mountainbiker
Location: scott scale RC , specialized epic expert , zanatta z88

Post by zwolle »

Rikske wrote:
Ik denk dat er verschillende rijders net "beter" presteren op een WK, en dus Nys niet meteen slechter als anders, als je begrijpt wat ik bedoel. De laatste jaren stond hij ook steeds bij op het podium, maar er was telkens iemand (of 2 iemanden) die beter was die dag. Ok, dit jaar was hij 7de, maar ik denk dat, eens hij doorhad dat hij Niels nooit meer zou terugpakken, het voor hem even helemaal geen bal meer uitmaakte, wat begrijpelijk is als je weet dat je zowat je laatste kans op een Wereldtitel in rook ziet opgaan.

Van onze huidige wereldkampioen is nu wel geweten dat hij alles op die éne dag had gezet, want een regelmatigheidscriteria is nu eenmaal niet zijn specialiteit, en dat zal het ook nooit worden (of hij moet serieus veranderen). En voordat iemand het aanhaald, ik weet dat hij de wereldbeker al gewonnen heeft in het verleden, maar dat jaar brak hij ook geen potten op het wk (de prijs van er een héél seizoen te moeten staan ?). En gezien zijn potentieel is dat niet genoeg qua klassementen (net zoals Sven gezien zijn potentieel niet genoeg wereldtitels heeft, maar dan kom je weer uit bij het "één race alles of niets" gegeven).
en toch is hij de beste veldrijder ooit

neen ik ben geen NYS fan maar heb tonnen respekt voor deze kerel
wat een modelprof

dat hij maar 1 keer wereldkampioen is geworden is zeer spijtig
deels te danken aan pech en stress vrees ik

een goede tip voor de NYS fans :bekijk de rest van palmares eens zo word je direkt goed gezind :wink: :wink:
Last edited by zwolle on Fri 03 Feb 2012 09:29, edited 1 time in total.
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

zwolle wrote: neen ik ben geen NYS fan maar heb tonnen respekt voor deze kerel
wat een modelprof
zwolle wrote: maar je moet als NYS fan de rest van palmares eens checken om terug goed gezind te worden :wink: :wink:
:-k
zwolle
Mountainbiker
Location: scott scale RC , specialized epic expert , zanatta z88

Post by zwolle »

RigolleM wrote:
zwolle wrote: neen ik ben geen NYS fan maar heb tonnen respekt voor deze kerel
wat een modelprof
zwolle wrote: maar je moet als NYS fan de rest van palmares eens checken om terug goed gezind te worden :wink: :wink:
:-k
waarom die bedenking????

ik geef een goede raad aan de NYS fans (ik heb het aangepast zelle )
Post Reply