Za 04/02/2012 Balen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Ghost-biker
Mountainbiker
Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team

Post by Ghost-biker »

forrest wrote:ik kom ook zeker langs. ik ben nog aan't twijfelen of dat ik naar ginds fiets, want met die kou, gaat het te kou zijn om terug te komen, vermoed ik.
Zit eigenlijk met dezelfde bedenking. leopoldsburg zondag ging goed (met de fiets h/t) maar voor zaterdag geven ze nog enige graden kouder....
Speedy Pinegel
Mountainbiker

Post by Speedy Pinegel »

forrest schreef:
ik kom ook zeker langs. ik ben nog aan't twijfelen of dat ik naar ginds fiets, want met die kou, gaat het te kou zijn om terug te komen, vermoed ik.

Zit eigenlijk met dezelfde bedenking. leopoldsburg zondag ging goed (met de fiets h/t) maar voor zaterdag geven ze nog enige graden kouder....
Neem een klein rugzakje mee en steek daarin een extra winterstopper of regenvest ofzo mee om naar daar te fietsen en dan ook terug te fietsen.

Zo ga ik het althans doen.
Ghost-biker
Mountainbiker
Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team

Post by Ghost-biker »

Michaël wrote:Ja ik moet eigenlijk zeggen bevroren voren. :-)
(voren-irrigatie (Engels: furrow irrigation) wordt in het hellende terrein zonder terrassering een systeem van voren en ruggen/bedden aangelegd. De gewassen worden op de ruggen/bedden ingeplant, en het water stroomt in de voren tussen de ruggen/bedden.

In niet al te steile gebieden met minder dan 1% helling kunnen de stroken of voren dwars op de hoogtelijnen van het terrein worden aangelegd. Bij sterkere hellingen worden ze onder een hoek met de hoogtelijnen aangelegd zodat de helling van de stroken of voren minder is dan die van het terrein. Dit voorkomt overmatige bodemerosie als gevolg van uitschuring door water.)
parate kennis? 8)
joske uit breda
Mountainbiker

Post by joske uit breda »

Aan de inrichters; graag, indien mogelijk, zaterdag een update over de staat van het parcours. Dit ivm de te verwachten sneeuwval welke voor vandaag(vrijdag) is afgekondigd.!!! #-o #-o
Speedy Pinegel
Mountainbiker

Post by Speedy Pinegel »

Het zal met veel sneeuw zijn morgen als ik zo nu naar buiten kijk.
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

Ik woon in Dessel (vlak bij Balen). Er ligt hier nu al een 5 tal cm en er komt zeker nog bij! De sneeuw gaat (ra ra ra ra...) zeker niet weggaan vannacht.
Zolang het niet sneeuwt (en je nat wordt) zal het wel meevallen

Maar:

1. Opletten voor ijsplekken (op asfalt)
2. Opletten voor bevroren sporen met sneeuw op!

Oja, een brede band (met niet al te veel profiel) is super om in de sneeuw te spelen!
Speedy G.
Mountainbiker

Post by Speedy G. »

Ik ben erover aan't denken om mijn Ice Spikers te leggen voor morgen als ik afkom maar dat is nog niet zeker.

Krijgen we nog bevestiging van het parcours en of het al dan niet doorgaat???
dg-trek
Mountainbiker

Post by dg-trek »

ben mijn ice spiker pro al aant leggen =D>
is zeker geen overbodige luxe heb ze toch liggen
al is het zonder ook te doen, mits een beetje
aanpassen van je snelheid [-X
Speedy G.
Mountainbiker

Post by Speedy G. »

dg-trek wrote:ben mijn ice spiker pro al aant leggen =D>
is zeker geen overbodige luxe heb ze toch liggen
al is het zonder ook te doen, mits een beetje
aanpassen van je snelheid [-X
Die van mij zijn nog niet ingereden en ik heb NET vandaag gelezen dat dat eigenlijk wel nodig is.
Zou namelijk eerst 30km op asfalt mee moeten rijden maar dat lukt absoluut niet meer.
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

laatste update : de Spoortrekkers waren alleszins rond 16 uur aan 't afpijlen in de Keiheuvel.

Vanmiddag om 14.15 uur vertrokken bij de eerste sneeuwvlokken voor een tochtje van 43 km door Keiheuvel en Kattenbos.
Sprookjesachtig mooi, en de sneeuw is zó licht dat die helemaal geen weerstand biedt, zelfs 10 à 11 cm verse sneeuw niet (gevallen tussen 14 en 17 uur !).
Als ze nu stillekesaan gaan ophouden dan wordt het morgen heerlijk cruisen door de Keiheuvel.

Tip 1 (maar die blijft meestal in dovemansoren vallen) : brede banden, lage druk (ik heb gereden met Mountain Kings 2.4 en 1.2 bar druk - lekker door de bochten scheuren zonder slipper)

Tip 2 (als je schrik hebt van de geasfalteerde verbindingsstukken - want dat zijn de gevaarlijkste) : als het parcours zoals de laatste jaren verloopt, dan kom je na ong. 20 km aan de bevoorrading, die vlakbij de start ligt.
Dan heb je de hele Keiheuvel doorkruist.
x 2 = 40 km en je bent geen enkele weg tegengekomen.

Als iemand van de organisatie tip 2 niet leuk vindt, stuur dan maar een pb, dan knip ik hem er terug uit :wink:
Post Reply