RDHF 24/06/2012

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

of ge moet u ne 29er kopen, dan rijd ge die tochtjes moeiteloos uit :lol:
willemske
Mountainbiker

Post by willemske »

RDHF=Doodgaan
tarzan2
Mountainbiker

Post by tarzan2 »

Headshot wrote:of ge moet u ne 29er kopen, dan rijd ge die tochtjes moeiteloos uit :lol:
Moeiteloos? Dan rijdt ge de grote toer 2x moeiteloos achter elkaar 8)
tarzan2
Mountainbiker

Post by tarzan2 »

Headshot wrote:of ge moet u ne 29er kopen, dan rijd ge die tochtjes moeiteloos uit :lol:
Moeiteloze dubbele post :lol:
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

altijd mooi om al die vorige posts eens te lezen !
ik ga niet op alles antwoorden, maar dit is alvast heet van de naald :

Zoals het er nu naar uitziet gaat het parcours een serieuze facelift krijgen.
Aan de eigenheid wordt niets veranderd, maar aan de volgorde van de paadjes is serieus gesleuteld. Hier en daar verdwijnen paadjes of langere stukken (bvb het lange stuk langs de Venen, wat bij slecht weer vooral stoempen was), en elders komen er nieuwe bij.

Grootste verandering wordt de finish : de 3 zware hellingen (90 en 115 km) blijven erin, maar schuiven 10 km naar voor en worden gevolgd door een ..... zwaar einde. Waar vroeger de eerste van de 3 (de Borbotte-klim) op 20 km van de finish lag en de laatste (de Kalbush-klim vanaf de camping) op 8 km van de finish begon wordt dat nu respectievelijk op 30 en 17 vóór de aankomst.
Wat verandert er dan? een sublieme laatste 10 km.
Waar je vroeger de trappen achter de kathedraal waart afgedonderd en nog 1,2 km moest uitbollen, begint nu een laatste uitputtingsslag : 200 meter omhoog via o.a. het bikepark naar Ferme Libert, gevolgd door 2 onuitgegeven downhills met daartussen het "crêtes"-pad hoog boven de Warche-vallei. In de laatste van die afdalingen maak je nog een minuut goed op een bange tegenstander, om zo recht naar de finishboog te denderen.
Om het met Arno te zeggen : "O la la la c'est magnifique" :
Bereid jullie alvast voor op een heel ander eindparcours (ook voor de 65 km !)

Lowie
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

Voorbereiding :
Voor degenen met weinig Ardennenervaring kan ik niet genoeg herhalen : rijd voldoende TT's in die omgeving, en eventueel andere marathons.
Een mooi lijstje vóór de RDHF :

11/3 Spa (chrono 45 km is het mooiste parcours - TT 40 km is grotendeels ander parcours dan chrono)
11/3 Deigné-Aywaille (45 km) - jammer dat ze dit jaar samenvallen
(18/3 Sart Tilman 55 km - altijd veel Nederlanders maar overroepen chrono/TT)
3/4 Olne-Spa-Olne (65 km) - chrono/TT
6/5 Sart-lez-Spa (50 km)
17/5 Cimes de Waimes (65 - 85 km) - alleen marathon
27/5 Tiège-Jalhay (45 km)
28/5 La Reid - Ardennes Trophy (70 - 90 km) - alleen marathon
3/6 Géromont-Malmédy (55 km)
17/6 Jalhay (55 km)

of rij eens mee met één van mijn XL's van sommige TT's :wink:
skin
Mountainbiker
Location: scott scale 30 orbea hydro 50 cube ltd sl 29 en kuota kebel

Post by skin »

lowie is spa het zelfde als vorig jaar ook zo een mooi weer of is da veranderd #-o was zwaar maar mooi
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

skin wrote:lowie is spa het zelfde als vorig jaar
dat zal ik op tijd en stond aan mijn bronnen vragen - daar komt ook sowieso een topic over
Remmenlos
Mountainbiker

Post by Remmenlos »

lowie wrote:Voorbereiding :
Voor degenen met weinig Ardennenervaring kan ik niet genoeg herhalen : rijd voldoende TT's in die omgeving, en eventueel andere marathons.
Een mooi lijstje vóór de RDHF :

11/3 Spa (chrono 45 km is het mooiste parcours - TT 40 km is grotendeels ander parcours dan chrono)
11/3 Deigné-Aywaille (45 km) - jammer dat ze dit jaar samenvallen
(18/3 Sart Tilman 55 km - altijd veel Nederlanders maar overroepen chrono/TT)
3/4 Olne-Spa-Olne (65 km) - chrono/TT
6/5 Sart-lez-Spa (50 km)
17/5 Cimes de Waimes (65 - 85 km) - alleen marathon
27/5 Tiège-Jalhay (45 km)
28/5 La Reid - Ardennes Trophy (70 - 90 km) - alleen marathon
3/6 Géromont-Malmédy (55 km)
17/6 Jalhay (55 km)

of rij eens mee met één van mijn XL's van sommige TT's :wink:
Geef maar een seintje wanneer je eerste XL van het jaar gaat zijn dan ben ik zeker van de partij ;-)
mariska vd pijnacker
Mountainbiker

Post by mariska vd pijnacker »

lowie wrote:Grootste verandering wordt de finish : de 3 zware hellingen (90 en 115 km) blijven erin, maar schuiven 10 km naar voor en worden gevolgd door een ..... zwaar einde. Waar vroeger de eerste van de 3 (de Borbotte-klim) op 20 km van de finish lag en de laatste (de Kalbush-klim vanaf de camping) op 8 km van de finish begon wordt dat nu respectievelijk op 30 en 17 vóór de aankomst.
Wat verandert er dan? een sublieme laatste 10 km.
Waar je vroeger de trappen achter de kathedraal waart afgedonderd en nog 1,2 km moest uitbollen, begint nu een laatste uitputtingsslag : 200 meter omhoog via o.a. het bikepark naar Ferme Libert, gevolgd door 2 onuitgegeven downhills met daartussen het "crêtes"-pad hoog boven de Warche-vallei. In de laatste van die afdalingen maak je nog een minuut goed op een bange tegenstander, om zo recht naar de finishboog te denderen.
Lowie
Mogen we dan concluderen dat het 'gemakkelijke' gedeelte op de Hoge Venen wordt ingekort? En een hoger aantal hoogtemeters?
Post Reply