Welke jongeren kunnen nog een huis kopen?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
De Wreter
Mountainbiker

Post by De Wreter »

kawa wrote: Als je bewust geen kinderen kiest krijg je soms nog van die onnozel opmerkingen alsof je alleen kinderloos blijft als je geen kinderen kan krijgen. Het niet kiezen voor kinderen snapt nog niet iedereen precies.

You only live once
Tja, hangt af van je kenniskring.

Hier 3 kinderen en ik fiets meer dan genoeg. Tuurlijk moet je soms wat plannen of een dagje extra verlof nemen voor een duchtige training maar je moet je prioriteiten stellen. You only live once, dus ik werk dan maar wat minder :wink:

En kiezen voor geen kinderen doet meestal de vrouw, de man brengt gewoon z'n zaad aan en de vrouw beslist of ze het laat doorkomen of niet.

Zie wel dat ge uw pensioen nu opbouwt, want tegen dan krijg je pensioen op basis van het aantal werkende kinderen 8)
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

De Wreter wrote:
kawa wrote: Als je bewust geen kinderen kiest krijg je soms nog van die onnozel opmerkingen alsof je alleen kinderloos blijft als je geen kinderen kan krijgen. Het niet kiezen voor kinderen snapt nog niet iedereen precies.
Tja, hangt af van je kenniskring.

Hier 3 kinderen en ik fiets meer dan genoeg.

Mijn kenniskring heeft het wel door, 't zijn meer reacties van mensen die ons niet echt kennen.

En dat fietsen....

Zoals ik al zei, mijn vrouw en ik hebben dezelfde hobby's en dat zijn voornamelijk samen gaan fietsen, en samen motorrijden.
Dat laatste dan ook liefst tegoei, dus als we met de moto vertrekken is dat voor een lange dag of meteen voor een paar dagen op rij.

Als wij aan kinderen beginnen is 't gedaan met ons hobby's. Of we moeten apart gaan of we moeten de kinderen altijd wegbrengen naar oma en opa...

Voor ons staat er dus wel wat meer op 't spel dan een goede organisatie.
Zo simpel is het, in mijn geval dan toch.

En dat pensioen... da zal wel in orde komen.
Er zijn nog steeds meer mensen met kinderen dan er mensen zijn zonder.

En werkende kinderen? Ge moogt content zijn als uw kinderen later een (vaste) job gaan vinden denk ik.

you only live once, en nog minder gaan werken? Dan moet ik volledig gaan thuisblijven denk ik....
Er zijn er die nu al niet begrijpen waarom ik zoveel thuis ben :lol:
alexi
Mountainbiker

Post by alexi »

kawa wrote:
alexi wrote:@ tdci, kawa en de rest van de kinderloze mensen hier:Als ik er zo eens over nadenk,inderdaad jullie hebben gelijk,sorry.
Ach man, gij wilt het gewoon nie snappen volgens mij;

Ik hoef mijn gelijk niet te krijgen hier.

Gewoon het feit dat jullie denken dat het leven enkel MET kinderen volmaakt kan zijn stoot me tegen de borst.
En het niet willen aannemen dat er mensen zijn die geen nood hebben aan een paar godsgeschenkjes. (want wij weten niet wat we missen :roll: )

Als je bewust geen kinderen kiest krijg je soms nog van die onnozel opmerkingen alsof je alleen kinderloos blijft als je geen kinderen kan krijgen. Het niet kiezen voor kinderen snapt nog niet iedereen precies.

You only live once
inderdaad
Montieken
Mountainbiker

Post by Montieken »

die cijfers is maar om een idee te geven he ;)

ik heb een eigen huis maar niks speciaal zenne, gewoon zoals er 12 in een dozijn zijn.
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

Allemaal gezever dat met kinderen niets meer kan ... met kinderen is het gewoon een kwestie van organisatie en duidelijke afspraken maken.

Er lopen er hier vijf rond (12, 11, 9, 4 en 2 jaar) ... 8) 8)
Van de drie oudsten doen er twee aan triathlon (4 à 5 trainingen per week waarvan 1 à 2 tijdens weekend), en eentje aan basket (2 trainingen en 1 match per week). Er mag dus heel wat heen en weer gereden worden voor trainingen en wedstrijden.

En toch ga ikzelf nog iedere weekend een TT rijden, en daarnaast tijdens week nog 3 keer gaan lopen (winter) of 3 keer gaan fietsen (zomer) ... Wel altijd als de jongsten in bed zitten, dus na 19u30 's avonds.

En ja we gaan ook op vakantie, weekend, ... (met de kids), en neen, de kids worden niet bij de grootouders gedropt (behalve dat ene weekend dat we met z'n tweeën op weekend gaan).

Dit alles, alleen maar om te zeggen, dat het met kids perfect te organiseren valt om zelf nog je eigen hobby's te doen ... :wink:
gidonhanger
Mountainbiker

Post by gidonhanger »

zanneis wrote:Allemaal gezever dat met kinderen niets meer kan ... met kinderen is het gewoon een kwestie van organisatie en duidelijke afspraken maken.

Er lopen er hier vijf rond (12, 11, 9, 4 en 2 jaar) ... 8) 8)
Van de drie oudsten doen er twee aan triathlon (4 à 5 trainingen per week waarvan 1 à 2 tijdens weekend), en eentje aan basket (2 trainingen en 1 match per week). Er mag dus heel wat heen en weer gereden worden voor trainingen en wedstrijden.

En toch ga ikzelf nog iedere weekend een TT rijden, en daarnaast tijdens week nog 3 keer gaan lopen (winter) of 3 keer gaan fietsen (zomer) ... Wel altijd als de jongsten in bed zitten, dus na 19u30 's avonds.

En ja we gaan ook op vakantie, weekend, ... (met de kids), en neen, de kids worden niet bij de grootouders gedropt (behalve dat ene weekend dat we met z'n tweeën op weekend gaan).

Dit alles, alleen maar om te zeggen, dat het met kids perfect te organiseren valt om zelf nog je eigen hobby's te doen ... :wink:
vijf....RESPECT :-D
wihameke
Mountainbiker

Post by wihameke »

Als je savonds gaat fietsen moet er (best) wel iemand thuis blijven als je kind"eren" boven liggen te slapen, dus samen dan gaan fietsen gaat moeilijk.

Ik heb zelf een dochtertje van 2 en ik hoor de mannen hier toch graag zeggen dat ze genoeg kunnen trainen en TT's doen ondanks de kinderen...

Tuurlijk kun je dat maar er is er wel eentje die dan best thuis blijft :-D

Vroeger ook weekends weg en hele vakantie's samen met vrouw op de motor.
Mijn vrouw haar hobby is paardrijden en die beesten moeten ook elke dag eten krijgen en verzorgd worden.

Op vakantie met de motor doen we nog maar 1 keer per jaar met ons twee en men vrouwtje rijd nog steeds met paarden.
Alleen is het nu wat minder door ons dochter maar dat we daardoor minder zouden "leven" is niet juist.
Je gaat anders leven, niet slechter.

PS ik ben ook een man hoor.
mani
Mountainbiker

Post by mani »

Ik vind dat ge kinderen hebt of niet is toch nog altijd een vrije keus,dat maakt ieder voor zich uit.Ik heb een zoon en zou die niet kunnen missen en de tijd die ik en mijn vrouw er hebben ingestoken vind ik niet erg
Nog voordat hij geboren was hield ik van hem en als ik toen mijn leven had moeten geven voordat van hem,had ik dat gedaan.
Maar zoals ik zei, waarom zouden mensen die geen kinderen hebben mis zijn. Er is geen groot gelijk, wel of niet beslis je zelf.Heeft niemand iets mee te maken.

Ps: mijn zoon is 20 en verhuisd en ik mis hem elke dag.Maar hij heeft ook een eigen leven.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

zanneis wrote:Allemaal gezever dat met kinderen niets meer kan ... met kinderen is het gewoon een kwestie van organisatie en duidelijke afspraken maken.
#-o [-o<

Dan vertel mij ne keer hoe die afspraken er in mijn relatie zouden uitzien....

Hou er rekening mee dat we beide onregelmatig dagen en nachten werken, da's al één.

De weinige vrije tijd die we samen hebben willen we samen dingen doen.

Dus:

- Samen motorrijden. Welke afspraken zie je hier? Hou er wel rekening mee dat we regelmatig een overnachting erbij doen he.

- Samen een namiddagske gaan fietsen, laat maar weten welke afspraken hier dan zullen gelden.

- Samen een pint gaan drinken met de maten... zelfde verhaal hier... afspraken?

In onze beperkte vrije tijd samen doen we vooral dingen onder ons twee en we willen die dingen wel SAMEN blijven doen. Ben benieuwd.

Ik denk dat moeder de vrouw in uw situatie thuis blijft als jij gaat fietsen? En dat jij thuis bij de kinderen blijft als je vrouw iets wil gaan doen?

En een reis, da's voor mij ook met de fiets of de motor, zie daar nog geen kinderen bij passen eigenlijk.

Ieder 't zijn, neem het toch gewoon eens aan dat het soms niet kan met kinderen, ook niet met afspraken of organisatie. :wink:
gidonhanger
Mountainbiker

Post by gidonhanger »

kunt ook een sidecar kopen hé,kan de kleine gerust mee,heb ik ook al over getwijfeld :-D ,en vroeger was ik ook van de menig dat ik nie reed als het maar rond de kerk was ma nu,t gaat om het rijde niet om de km'ers hé en dichtbij is het ook wel mooi....
en als je met de fiets op de weg gaat rijden kunt ge er zo een karretje achter hangen:extra training..
kunt blijven discusieren ma net om dat je geen hebt gaat ge het toch nooit snappen!
gemakkelijk of nie dat kiest ieder voor zich....
Post Reply