@ All: mss trg on topic?
Welke jongeren kunnen nog een huis kopen?
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Wow 1700€, da is indd heel veel!Montieken wrote:ipv te zeggen da ge er het schijt van krijgt van sommige uitspraken, kom dan ff met cijfertjes he
stel dat ge 1700euro netto kunt sparen per maand gedurende 7 jaar. dan hebde 142.800euro. ik denk dat dit toch al een erg optimistisch spaarplan is dan gade nog zeker 120.000euro moeten bijlenen (wat da ook optimistisch is) als ge ne bouwval moet volledig renoveren. of tis gerenoveerd me haken en ogen....
Het is en blijft een poker spel. Je wint met geluk of je moet bluffen, verliezen zit er soms spijtig genoeg ook in.
- kevx
- Mountainbiker
1700euro netto sparen per maand? hoe gade zoiets doen?Montieken wrote:ipv te zeggen da ge er het schijt van krijgt van sommige uitspraken, kom dan ff met cijfertjes he
stel dat ge 1700euro netto kunt sparen per maand gedurende 7 jaar. dan hebde 142.800euro. ik denk dat dit toch al een erg optimistisch spaarplan is dan gade nog zeker 120.000euro moeten bijlenen (wat da ook optimistisch is) als ge ne bouwval moet volledig renoveren. of tis gerenoveerd me haken en ogen....
En kinderen pfff niks dan last, zeker als kik zie wat ze bij os met mij hebbe meegemaakt
wij hebben ook bewust de keuze gemaakt om geen kinderen te hebben. Oke wij zijn nog jong (26 en 25 jaar) maar wij hebben daar al veel over gepraakt met elkaar en ik denk dat wij bij deze keuze zullen blijven...
Wat mij het meest tegenhoud om aan kinderen te beginnen is hoe het er tegenwoordig op ons wereldbolleke aan toe gaat. Ik stel mij dan de vraag of 'onze kinderen' nog een goede toekomst zullen hebben. Klinkt misschien redelijk kort door de bocht voor sommige maar als ge daar echt over nadenkt en eerlijk zijt tegen uzelf dan weet ge dat het er zeker niet op gaat verbeteren...
- cherryman
- Mountainbiker
Gij moet wel een serieus villa hebben tochMontieken wrote:ipv te zeggen da ge er het schijt van krijgt van sommige uitspraken, kom dan ff met cijfertjes he
Zoals al meer gezegd, is gewoon een kwestie van geluk en smaak, als je natuurlijk een groot alleenstaand huis met grote garage wilt dan betaal je er ook dubbel en dik voor. Ikzelf heb gekozen voor een rijhuis (breedte 6m) en een tuintje van om en bij de 120m². Staat ook wel een garage op maar die kan ik spijtig genoeg niet bereiken door beek aan de achterzijde...
Heb het huis alleen gekocht, minder dan 100000 euro moete lenen op 20 jaar. Al moet ik wel toegeven dat de verbouwingen niet van het grote sloop en breekwerk waren. Enkel veel slijpwerk voor elektriciteit en hier en daar wat gyproc + extra isoleren en vaste zoldertrap plaatsen. Had ik natuurlijk alles meteen in orde willen hebben qua dubbele beglazing en overal verwarming dan had ik waarschijnlijk wel 20000 euro extra moeten lenen, maar dat is kwestie van planning en prioriteiten stellen.
Waar ik vooral 'het schijt' van krijg is dat de mensen de dag van vandaag alleen maar supercomfort willen hebben en geen prioriteiten kunnen stellen. Is een beetje hetzelfde voor een auto... Niet dat daar iets mis mee is, maar kom dan ook niet klagen dat het leven er duur op word. Als ik soms zie wat voor huizen er uit de grond schieten en afbetalingen op 30-35 jaar stel ik me ook enorme vragen als ik daar dan nog eens 2 dikke wagens voor zie staan.
Een dikke pree heb ik zeker niet, werk niet in shiften dus ja...
Ik spring alleen heel zorgzaam om met mijn geld en het feit dat je veel zelf kunt doen in een verbouwing scheelt ook fameus in de kosten natuurlijk.
Wij rijden alle twee moto hier.gidonhanger wrote:mene moto heeft evenveel km'ers gedaan als ervoren en fietsen doe ik ook nog hetzelfde...
tis wel een pak drukker met kids en zeker voor groot stuk planning maar om daar nu iets voor te laten,of u moto voor verkopen snap ik nie sè...denk niet dat je dan ne echte motard bent;-))
Hoe los je dat op? Ieder apart de baan op dan??
En voor een ritje rond de kertoren laat ik mijne moto staan, die dat doen zijn ook geen echte motards volgens mij.
Wij doen een paar weekends per jaar, en jaarlijks een langere motorreis.
Ook fietsen we alletwee, en dikwijls samen. Los het maar op he.
Kinderen zouden in ons geval ons heel leven en vrijetijdsbesteding duchtig in de war gooien. En dat hebben wij er niet voor over.
Da's ne uitleg waar ik me in kan vinden se....SPECI wrote:Kinderen zijn het mooiste wat je kan overkomen maar tegelijk ook een last. Ik zie mijn kinderen doodgraag en zou ze nu absoluut niet kunnen missen maar als ik mij leven mocht overdoen bleef ik kinderloos. Als je alletwee voltijds werkt en nog een hobby hebt blijft er nog weinig tijd over. En als je kiest voor kinderen moet je er je tijd insteken dus in mijn geval, vroeger 10-15u per week trainen, nu 0-2u per week. TT op zondag is nu dierentuin of speeltuin geworden, enz..
plus een zware extra kost want in mijn geval moet ik 2 extra spaarboeken vullen, anders kunnen ze later nooit nog een huis kopen
Ik wil geloven dat kinderen het mooiste geschenk kunnen zijn, maar jij bent hier op 't forum ook zo goed als de enige met kinderen die zich kan vinden in de ideeën van anderen die geen kinderen willen omwille van hun vrijheid....
Ik krijg stupkes van mensen die menen dat je geen gelukkig leven kan leiden als je kinderloos blijft.
Ook nog ziets ja.... volgens mij gaat het er ook nie echt beter op worden.kevx wrote: Wat mij het meest tegenhoud om aan kinderen te beginnen is hoe het er tegenwoordig op ons wereldbolleke aan toe gaat. Ik stel mij dan de vraag of 'onze kinderen' nog een goede toekomst zullen hebben. Klinkt misschien redelijk kort door de bocht voor sommige maar als ge daar echt over nadenkt en eerlijk zijt tegen uzelf dan weet ge dat het er zeker niet op gaat verbeteren...
- Zombiker
- Mountainbiker
Ik kan het ook begrijpen: heb nooit kinderen gewillen, maar ben er "onverwacht ingerold". Plots stade daar dan met nen opgroeiende kleine...kawa wrote:Da's ne uitleg waar ik me in kan vinden se....
Ja, ik mis mijn vele snoepreisjes en onbezonnen fietsmomenten van vroeger zeer zeker.
Maar toch zou ik mijne kleine niet meer willen inruilen om het zonder te doen.
Na een paar jaar "omschakeling" geniet ik nu net zoveel van een weekje Center Parks als vroeger van m'n tentje bovenop een of andere bergtop.
En geniet ik nu net zoveel van een gezinsritje op zondag van 45' aan 12/uur tegen vroeger in de zomer elke dag na't werk nog effe op de velo te springen.
Alez, 't valt nog te bezien welke kleine ge krijgt, ik ken er die ik precies toch liever zou willen terugstoppen ook zenne
Dat zeggen ze al 100 jaar. Morgen is niet slechter dan gisteren, gewoon anders.kawa wrote:Ook nog ziets ja.... volgens mij gaat het er ook nie echt beter op worden.
Ach man, gij wilt het gewoon nie snappen volgens mij;alexi wrote:@ tdci, kawa en de rest van de kinderloze mensen hier:Als ik er zo eens over nadenk,inderdaad jullie hebben gelijk,sorry.
Ik hoef mijn gelijk niet te krijgen hier.
Gewoon het feit dat jullie denken dat het leven enkel MET kinderen volmaakt kan zijn stoot me tegen de borst.
En het niet willen aannemen dat er mensen zijn die geen nood hebben aan een paar godsgeschenkjes. (want wij weten niet wat we missen
Als je bewust geen kinderen kiest krijg je soms nog van die onnozel opmerkingen alsof je alleen kinderloos blijft als je geen kinderen kan krijgen. Het niet kiezen voor kinderen snapt nog niet iedereen precies.
You only live once