Vriesweer en vorkolie .

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Post by rombaft »

de olie zal dikker worden uiteraard, ik veronderstel wel dat men bij het kiezen van specificaties voor de olie daar rekening mee houdt en dat de invloed van temperatuur op die olie gering zal zijn, vandaar ook dat het geen multigrade olie is maar single grade.

Olie is geen water, dus het vriespunt is voor de olie geen bepaald kantelpunt in eigenschap. dus niet meer fietsen onder 0 graden is onzin.

Volgens sommigen mag je niet fietsen in het zand, ook niet in de modder, best niet in de regen, ook niet als het vriest, etc... wanneer dan wel #-o
Zombiker
Mountainbiker

Post by Zombiker »

rombaft wrote:...Volgens sommigen mag je niet fietsen in het zand, ook niet in de modder, best niet in de regen, ook niet als het vriest, etc... wanneer dan wel #-o
Awel: binnen op den Tacx... echt kei-leuk :roll: :lol:
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Het verhaal van de fiets in de living zetten is vast niet serieus bedoelt maar is wel een gouden tip. Ieder jaar zijn er weer een boel mensen met problemen op de toertochten bij vriesweer. Bevroren body's en schakelmateriaal of andere lagers. Een beetje modderwater tussen je body of derriekabel gaat bevriezen en zorgt ervoor dat de body en je versnellingen niet meer pakken. De nacht voor een tocht je fiets dus even binnen in een verwarmde ruimte zetten is dus zo gek nog niet.

Ik doe het in ieder geval bij vriesweer wel.
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Iedereen heeft toch warme vloeistof bij om body's te ontdooien :wink:
endorfin
Mountainbiker

Post by endorfin »

Body warmers dienen daarvoor
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

SusXT wrote:Iedereen heeft toch warme vloeistof bij om body's te ontdooien :wink:
Tja enkel voor de Vrouwen wat moeilijker hé :wink: Ik maak mijn fiets klaar de avond ervoor en zet hem voor het slapen in de keuken. Volgende ochtend kan ik hem gelijk meenemen en heb je zeker geen kans dat er iets bevroren is.
chrissie
Mountainbiker

Post by chrissie »

SusXT wrote:Iedereen heeft toch warme vloeistof bij om body's te ontdooien :wink:
een leuk knop ontbreekt op dit forum =D>
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

Mijn fietsen slapen in een kot, waar het vriest dat kraakt...De sneeuw blijft plakken tussen de noppjes dag en nacht, deze nacht was het hier -18...
Straks den bos in se, dik of dun olie, het gaat altijd...PIPI doen ? Daar heb ik geen problemen mee, ' k moet om de 15 min een plasje doen, dus antigel heb ik genoeg mee. En de fiets in de living #-o is geen optie, ik leef nog graag genoeg om dit niet aan de madame te durven vragen 8-[ zelfs niet aan denken.....HIHI :-D
Spunk
Mountainbiker

Post by Spunk »

Vos in de bossen wrote:Mijn fietsen slapen in een kot, waar het vriest dat kraakt...De sneeuw blijft plakken tussen de noppjes dag en nacht, deze nacht was het hier -18...
Straks den bos in se, dik of dun olie, het gaat altijd...PIPI doen ? Daar heb ik geen problemen mee, ' k moet om de 15 min een plasje doen, dus antigel heb ik genoeg mee. En de fiets in de living #-o is geen optie, ik leef nog graag genoeg om dit niet aan de madame te durven vragen 8-[ zelfs niet aan denken.....HIHI :-D
dan moet ge uw madam dringend wat manieren leren...

die van mij is zwanger en luistert zelfs nog!
Last edited by Spunk on Wed 08 Feb 2012 19:29, edited 1 time in total.
Post Reply