Ik heb mij in het verleden een goedkoop karretje gekocht van €25 voor achter mijn fiets te hangen om te zien of ik het wel zou volhouden om af en toe eens mijn fiets te nemen naar Gent (80 km) in plaats van de trein.
De bedoeling is om in de toekomst iedere week te fiets te nemen, tijd voor een steviger model dus. Deze moet de wekelijkse abuse van 160 km aankunnen. Deze moet ook kunnen dienen om in de toekomst gebruikt te worden voor andere zaken zoals winkelaankopen doen. Dus een veelzijdigheid is een duidelijke plus.
Momenteel overweeg ik de aankoop van een beter en steviger model. Momenteel zit ik met de Carry Freedom Y frame Large in mijn hoofd en daar dan een drybag op vast te maken.
Nu vroeg ik mij af of er misschien iemand een alternatief weet of een goedkope plaats waar ik deze combo kan vinden (op CRC voor een totaal van €324).
Bagagetrailer
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Ik heb me in de zomer een extrawheel gekocht voor meerdaagse fietstochten te doen. Lang getwijfeld voor een bagagekar met 1 wiel of 2 wielen. Dan toch voor de éénwieler gegaan en heel tevreden van! Zeer licht, heel wendbaar, korte bochten geen probleem en stabieler als verwacht. Regelmatig ook fietspaden tegen gekomen met twee van die palen op het pad om ander verkeer tegen te houden. Met extrawheel gaf dit geen probleem om er tussendoor te fietsen, met een bredere bagagekar kan dit wel eens problemen geven. De bagage tassen zijn ook heel simpel af te nemen en terug te plaatsen. Enigste nadeel is dat de kar niet op zijn eigen blijft staan, wat een tweewieler natuurlijk wel heeft.
http://www.extrawheel.com/
http://www.extrawheel.com/
Ik heb ook lang getwijfeld maar dan toch de knoop doorgehakt en een Bob Yak gekocht. Ik heb de Bob yak verkozen boven de Extrawheel omdat ik toch regelmatig bagage vervoer die ik niet een een fietstas krijg en in de Bob Yak dry sak wel. Deze namiddag direct eens ermee naar Gent fietsen, een testritje van 80 km.