Da's toch geen straf om wat later te starten gezien de lage temperaturen die dag?? Dan is het al een stukske "warmer"!!xxbeemerxx wrote:11 uur maar pas inschrijven das wel heel laat...
Dan is er al ne halve dag bijna gepasseerd
Za 04/02/2012 Balen
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- joske uit breda
- Mountainbiker
Post by joske uit breda »
- CyclingDream
- Mountainbiker
Post by CyclingDream »
Ik kom zeker af voor de 45 Km route !
Vorig jaar was ik er ook, prachtig parcours 'zeker bij droge omstandigheden'
Om een idee te krijgen van het parcours, kan je een kijkje nemen op :
-> http://www.gpscyclingtour.be/mtb/-mtb-p ... index.html srcoll dan verder naar KEIHEUVEL BALEN (2011)

Vorig jaar was ik er ook, prachtig parcours 'zeker bij droge omstandigheden'
Om een idee te krijgen van het parcours, kan je een kijkje nemen op :
-> http://www.gpscyclingtour.be/mtb/-mtb-p ... index.html srcoll dan verder naar KEIHEUVEL BALEN (2011)
- Ghost-biker
- Mountainbiker
- Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team
Post by Ghost-biker »
Michaël wrote:k kom zeker ook. Heb deze al een stuk of vier keer gereden en het is één van de mooiere parcoursen.Hopelijk niet te veel voren, want daar ben ik niet zot van.
Voor het overige .....
Ja ik moet eigenlijk zeggen bevroren voren.
(voren-irrigatie (Engels: furrow irrigation) wordt in het hellende terrein zonder terrassering een systeem van voren en ruggen/bedden aangelegd. De gewassen worden op de ruggen/bedden ingeplant, en het water stroomt in de voren tussen de ruggen/bedden.
In niet al te steile gebieden met minder dan 1% helling kunnen de stroken of voren dwars op de hoogtelijnen van het terrein worden aangelegd. Bij sterkere hellingen worden ze onder een hoek met de hoogtelijnen aangelegd zodat de helling van de stroken of voren minder is dan die van het terrein. Dit voorkomt overmatige bodemerosie als gevolg van uitschuring door water.)
(voren-irrigatie (Engels: furrow irrigation) wordt in het hellende terrein zonder terrassering een systeem van voren en ruggen/bedden aangelegd. De gewassen worden op de ruggen/bedden ingeplant, en het water stroomt in de voren tussen de ruggen/bedden.
In niet al te steile gebieden met minder dan 1% helling kunnen de stroken of voren dwars op de hoogtelijnen van het terrein worden aangelegd. Bij sterkere hellingen worden ze onder een hoek met de hoogtelijnen aangelegd zodat de helling van de stroken of voren minder is dan die van het terrein. Dit voorkomt overmatige bodemerosie als gevolg van uitschuring door water.)
-
Offshore
- Mountainbiker
- Location: Cube Reaction Pro, Cube AMS Race 130 en ouwe Specialized Stumpjumper
Beestigejinba ittai wrote:Ben daar zaterdag door gereden op weg naar Kattenbos. Ik had een track gekregen van ne 'local'Supernaut wrote:Blijft het parcours hetzelfde als de vorige jaren ?
Door die boswerkzaamheden lijkt het er op een aantal plaatsen toch vrij veel slecht berijdbaar ., en de paden waren al vrij gemaakt. Enkel nog wat tractorsporen over een paar 100 meter, maar die zullen wel bevriezen deze week.
Zaterdag terug naar daar, waarschijnlijk weer met de fiets uit Wechel en ondertussen nog wat moois meepikken tussen Dessel,Mol en Balen.
- peerke1967
- Mountainbiker
- Location: Canyon Exceed CF SLX , Pinarello Dogma 65.1 Custom Build
Post by peerke1967 »
Ik heb die ook nog liggen maar ga deze zeker nu nog nie monteren.Denk nie dat er veel ijs gaat liggen in balen of het moet vrijdagnacht serieus sneeuwen. En daar dienen die banden nu net voor. Op een bevroren ondergrond heb je die banden echt niet van doen.Gewoon wa minder druk in de banden en iets voorzichtiger door de bochten en dan zal het ook wel lukken denk ik.Offshore wrote:
Beestigevraag Jinba : heb je op dit bevroren parkoers iets aan de Ice Spikers of geven die, integendeel, te veel rolweerstand ? ('t is dat die banden daar hangen te hangen
in de garage...)
- Ghost-biker
- Mountainbiker
- Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team
Post by Ghost-biker »
Als het vrijdag niet sneeuwt is het echt niet nodig. Zoals ik hiervoor reeds melde, met gewone bandendruk (ong. 2bar) niet de minste problemen ondervonden.Offshore wrote:Beestigejinba ittai wrote:Ben daar zaterdag door gereden op weg naar Kattenbos. Ik had een track gekregen van ne 'local'Supernaut wrote:Blijft het parcours hetzelfde als de vorige jaren ?
Door die boswerkzaamheden lijkt het er op een aantal plaatsen toch vrij veel slecht berijdbaar ., en de paden waren al vrij gemaakt. Enkel nog wat tractorsporen over een paar 100 meter, maar die zullen wel bevriezen deze week.
Zaterdag terug naar daar, waarschijnlijk weer met de fiets uit Wechel en ondertussen nog wat moois meepikken tussen Dessel,Mol en Balen.vraag Jinba : heb je op dit bevroren parkoers iets aan de Ice Spikers of geven die, integendeel, te veel rolweerstand ? ('t is dat die banden daar hangen te hangen
in de garage...)