Kinderen kosten heel veel geld, en dat besteed ik liever aan m'n eigen.
Welke jongeren kunnen nog een huis kopen?
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Als je ooit kinderen hebt zul je ook wel beseffen wat je uit je nek hebt geluld.tdci wrote:Wat is daar dan mis mee met die uitspraak?alexi wrote:Is eraan te horen da ge nog geen kind hebt;wat een uitspraak.tdci wrote: Een huis kopen is dikwijls, zeker niet altijd, opgevingen doen.
Een kind is nog erger, maar dat heb ik gelukkig nog niet.
Ik kies nog niet voor kinderen, dus doe ik opgevingen voor iets anders.
Als ik kinderen ga hebben, en ik wil er wel, ga ik daar alles voor doen...
Soms is goed lezen eh
- turbomugge
- Mountainbiker
- Location: pro winner carbon,bh racemachine en xcluziv dirt cx monster...
Post by turbomugge »
zo denk ik er ook over,ik en mijn madam hebben vorig jaar in juli ook een huis gekocht,we hebben een zoon van 6 die quadcross doet,waar veel geld ingaat,ik heb een ferm centje aan fietsen staan,en ik rij zelf nog zijspancross...we gaan wel keihard gaan werken allebei,hebben ook GEEN steun gekregen van buitenaf en we redden het ook ze,en zonder in de schulden te leven!(buiten de lening van het huis natuurlijk),auto betaald,camper betaald...als je een mooie koop op de kop kan tikken ist wel mogelijk ze,maar je moet alles vooraf goed incalculeren...alexi wrote:Als je ooit kinderen hebt zul je ook wel beseffen wat je uit je nek hebt geluld.tdci wrote:Wat is daar dan mis mee met die uitspraak?alexi wrote: Is eraan te horen da ge nog geen kind hebt;wat een uitspraak.
Ik kies nog niet voor kinderen, dus doe ik opgevingen voor iets anders.
Als ik kinderen ga hebben, en ik wil er wel, ga ik daar alles voor doen...
Soms is goed lezen eh
en een kind problemen of zorgen???das het mooiste geschenk da ne mens in zijn leven kan krijgen jong!!!
Haha,een kind da zijn altijd wel ergens zorgen of problemen hoor; eerst kleine en als ze pubers zijn grotekawa wrote:Problemen niet, maar geld en tijd kosten doen kinderen zeker.turbomugge wrote:en een kind problemen of zorgen???das het mooiste geschenk da ne mens in zijn leven kan krijgen jong!!!
En dat geld ern die vrije tijd steek ik liever in m'n eigen behoeften.
Ge steekt uw geld en uwe vrije tijd in wat ge zelf wilt natuurlijk, groot gelijk. Maar over iets wa ge nie hebt en waar ge niets van af weet zwijgt ge toch beter.
Vraag me af wa het probleem altijd is bij (jonge) mensen MET kinderen.alexi wrote:. Maar over iets wa ge nie hebt en waar ge niets van af weet zwijgt ge toch beter.
Altijd zo fel reageren als je maar durft te schrijven dat een leven zonder kinderen ook tof kan zijn.
Ik spring toch ook niet op mijn paard als men mij zegt dat ik beter toch maar voor kinderen zou gaan?
Langs de andere kant hoor ik ook dikwijls van anderen, dat als ze het opnieuw moesten doen, ze toch nog wel eens twee keer zouden nadenken om aan kinderen te beginnen...
En ook die stiekem toch wel wat jaloers zijn op onze vrije tijd en hobby's die we enkel hebben omdat er geen kinderen zijn.
Ieder het zijne dus.
En enkel reageren als je er zelf iets van weet of hebt... dan mag je de helft dan de reacties in "bikeadvies" hier afvoeren.
-
el gordo
- Mountainbiker
+1kawa wrote:Vraag me af wa het probleem altijd is bij (jonge) mensen MET kinderen.alexi wrote:. Maar over iets wa ge nie hebt en waar ge niets van af weet zwijgt ge toch beter.
Altijd zo fel reageren als je maar durft te schrijven dat een leven zonder kinderen ook tof kan zijn.
Ik spring toch ook niet op mijn paard als men mij zegt dat ik beter toch maar voor kinderen zou gaan?
Langs de andere kant hoor ik ook dikwijls van anderen, dat als ze het opnieuw moesten doen, ze toch nog wel eens twee keer zouden nadenken om aan kinderen te beginnen...
En ook die stiekem toch wel wat jaloers zijn op onze vrije tijd en hobby's die we enkel hebben omdat er geen kinderen zijn.
Ieder het zijne dus.
En enkel reageren als je er zelf iets van weet of hebt... dan mag je de helft dan de reacties in "bikeadvies" hier afvoeren.
Ik heb geen kinderen, en de kans is heel klein dat dit ooit gaat veranderen.
Mijn partner en ik hebben ervoor gekozen om ons leven aan te vangen / in te plannen zonder een eigen kind.
Vroeger kregen we vaak de opmerking vanuit onze vriendenkring (althans van sommigen - niet iedereen) dat ze dit niet snapten, dat een kind het leven pas volledig maakt. Nu deze criticasters zelf kinderen hebben wordt die vraag niet meer gesteld. Sommige onder hen wouden zelfs 2 kinderen vroeger maar houden het nu bij het ene kind dat ze nu hebben.
Ik vraag er nooit achter, maar deze laatste groep begint dan automatisch een opsomming te maken van "het waarom" er geen tweede kindje komt. Als ik hierop antwoord dat hun opsomming ongeveer 50% bedraagt van onze initiele reden om niet aan kinderen te beginnen, lijkt het dat deze koppels ineens onze drijfveer beginnen te beseffen.
En nog iets, niet omdat je zelf geen kinderen hebt/wilt, betekent niet dat je niet graag kinderen ziet he!
Wij hebben niets liever dat ons nichtje komt logeren of we eens gaan babysitten bij een bevriend koppel.
Alleen hebben we de weg ingeslagen waarin we willen. Namelijk een kinderloze weg.
Prachtig, toch?el gordo wrote: Ik vraag er nooit achter, maar deze laatste groep begint dan automatisch een opsomming te maken van "het waarom" er geen tweede kindje komt. Als ik hierop antwoord dat hun opsomming ongeveer 50% bedraagt van onze initiele reden om niet aan kinderen te beginnen, lijkt het dat deze koppels ineens onze drijfveer beginnen te beseffen.
Ook waar!el gordo wrote: En nog iets, niet omdat je zelf geen kinderen hebt/wilt, betekent niet dat je niet graag kinderen ziet he!
Ik heb twee petekinderen waar ik alles voor over heb.
Ik wil gewoon zelf niet 100% van mijn tijd in het teken van kinderen zetten. Niet meer dan dat.
Kinderen zullen wel het mooiste geschenk zijn dat er is... maar... als ik zie hoe jonge ouders ineens beperkt zijn in hun doen en laten.
Dan kan ik wel zonder dat godsgeschenk leven.
Ik krijg er een pak meer vrije tijd en een pak minder zorgen voor in de plaats.
Als ik goesting heb om te gaan fietsen als het een namiddag mooi weer is, dan doe ik dat gewoon.
Als wij van het ene moment op het andere goesting krijgen om een weekendje weg te gaan, dan doen we dat gewoon.
Als wij liever buiten de schoolvakanties en buiten de drukte op vakantie willen gaan, dan doen we dat gewoon.
Zelfs als we 's avonds een pintje willen gaan drinken of eens gaan eten met de vrienden, dan hoeven wij alvast geen babysit te gaan zoeken..
Als iemand beslist om kinderloos te blijven is dat een persoonlijke keuze die ik ten volste respecteer. En ja ,natuurlijk kost een kind geld en neemt het een groot deel van je vrije tijd in beslag en zijn er altijd wel zorgen en probleempjes.Als je er bewust voor kiest daar niet aan deel te nemen,ok hoor.
Maar als je zelf geen kinderen hebt,zit dan AUB niet constant het slechte over kinderen uit te spelen enkel om uw standpunt duidelijk te maken.
En geloof me, een nichtje dat komt logeren of eens overnachten of spelen is niet hetzelfde als zelf ouder zijn.Dat bedoel ik met waar je niets van af weet.
On-topic nu; mijn dochter is 16,dus nog enkele jaren( en die gaan vlug) en ik kan ook met een huiszoekend koppel worden gekonfronteerd.Geen belastingsaftrek niet meer,geen verbouwpremies of groene premies.Duurdere en langere leningen. Duurdere huizen. Dan moet ge nog zeker zijn van uw werk of zowieso werk hebben.Ik zeg je dat er steeds minder huizen zullen worden aangekocht door jongeren.
Maar als je zelf geen kinderen hebt,zit dan AUB niet constant het slechte over kinderen uit te spelen enkel om uw standpunt duidelijk te maken.
En geloof me, een nichtje dat komt logeren of eens overnachten of spelen is niet hetzelfde als zelf ouder zijn.Dat bedoel ik met waar je niets van af weet.
On-topic nu; mijn dochter is 16,dus nog enkele jaren( en die gaan vlug) en ik kan ook met een huiszoekend koppel worden gekonfronteerd.Geen belastingsaftrek niet meer,geen verbouwpremies of groene premies.Duurdere en langere leningen. Duurdere huizen. Dan moet ge nog zeker zijn van uw werk of zowieso werk hebben.Ik zeg je dat er steeds minder huizen zullen worden aangekocht door jongeren.