Welke jongeren kunnen nog een huis kopen?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

yajop wrote:
swiff wrote:Laatste x offtopic. Je kan gelijk hebben dat dit uit luiheid is. Groot gelijk zelf. En wat een ander van me denk trek ik me idd ook geen zak van aan. Ik verdien men loon niet door mooi AN te klappen of correct te schrijven want dat lukt me niet. Maar wel door elke dag 12u te werken. En idd die komma's enz is lastig. Ik zit met gsm op forum en niet met pc dus die komma's enz is idd een omwegje voor die er op te zetten. Sorry van vorige reactie ma soms kunnen ze hier toch e stukske kakken ze op het forum. Op verschillende personen.
en dan moest je nog is in sms taal type :lol: :lol:
laten zagen, ik typ ook met 1 vinger, entypoeknigerekommasenvanalles

Hey, van mij part schrijft iedereen hier zonder leestekens en/of in sms taal.

Ik heb gewoon gezegd dat als je wil dat forumleden je bericht lezen je toch iets meer moeite zal moeten doen.

Ik lees geen hoopje woorden, en ik denk dat ik niet alleen ben.
endorfin
Mountainbiker

Post by endorfin »

Nee ik moet u ook eens gelijk geven :lol:
Ozz
Mountainbiker

Post by Ozz »

Ziet er allesbehalve rooskleurig uit voor de jongere generatie!
Jonge mensen die nu niet voor een eigendom (kunnen) kiezen zullen later veel zwarte sneeuw zien als je ziet welke richting de pensioenen etc uitgaan!
swiff
Mountainbiker

Post by swiff »

Ozz wrote:Ziet er allesbehalve rooskleurig uit voor de jongere generatie!
Jonge mensen die nu niet voor een eigendom (kunnen) kiezen zullen later veel zwarte sneeuw zien als je ziet welke richting de pensioenen etc uitgaan!
pensioen?? welk pensioen?
tdci
Mountainbiker

Post by tdci »

Ben 25j en heb nu ook in Oktober een huis gekocht.
Ik ben geen zware lening aangegaan en heb geen steun van thuis of enige andere financiele tegemoetkomingen. Puur van werken en sparen.
Om nieuw te kopen moet ge u financiel sterk kunnen verweren.
Hierdoor heb ik mij een alleenstaand huis gekocht met 13a grond. Huis was van het jaar '55.

In november begonnen met de verbouwingen, sinds dan zelf gedaan (enkel raad en tips gevraagd van pro's + soms wat bijkomende hulp):
-volledig water vernieuwd
-volledig verwarmingssyteem gestoken
-volledig nieuwe electriciteit + keuring
-nieuwe balken in dak gestoken

Sinds vorige week klaar:
-nieuwe badkamer
-muren opnieuw geplakt
-nieuwe vloeren gelegd + carrelages gezet

Volgende stap:
-dak isoleren

Laten doen:
-Muren isoleren in spouw
-Tuin laten frezen

Groot geluk dat ik veel zelf gedaan heb of was veel meer geld kwijt!

Dit alles trouwens gedaan op 3 maand tijd, dit terwijl ik erin woon en nog voltijds moest gaan werken! Kmoet u niet zeggen hoeveel tijd erin is gegaan en hoeveel vrije tijd ik nog had...
Nuja, eind conclusie: nen betere spaarboek hebt ge momenteel niet.

Mvg,
Jonathan
bartike
Mountainbiker

Post by bartike »

tdci wrote:Ben 25j en heb nu ook in Oktober een huis gekocht.
Ik ben geen zware lening aangegaan en heb geen steun van thuis of enige andere financiele tegemoetkomingen. Puur van werken en sparen.
Hierdoor heb ik mij een alleenstaand huis gekocht met 13a grond. Huis was van het jaar '55.

In november begonnen met de verbouwingen, sinds dan zelf gedaan (enkel raad en tips gevraagd van pro's + soms wat bijkomende hulp):

Sinds vorige week klaar:
-nieuwe badkamer
-muren opnieuw geplakt

Volgende stap:
-dak isoleren

Laten doen:
-Muren isoleren in spouw
-Tuin laten frezen

Dit alles trouwens gedaan op 3 maand tijd, dit terwijl ik erin woon en nog voltijds moest gaan werken! Kmoet u niet zeggen hoeveel tijd erin is gegaan en hoeveel vrije tijd ik nog had...

Mvg,
Jonathan

klinkt allemaal sjiek!

in welke streek heb je dit huis gekocht als ik zo nieuwschierig mag zijn?

aan al de rest, wij hebben sinds vandaag officieel de sleutel van ons huisje !! =D> =D> =D> =D> voor ons zelf :P
Montieken
Mountainbiker

Post by Montieken »

amaai, dan moette gij een serieus dikke pree hebben, als ge weet wat de huizen en grond kosten, + verbouwingen. dan vermoed ik toch dat er meer is dan alleen u eigen spaargeld nee ?
kevx
Mountainbiker

Post by kevx »

Montieken wrote:amaai, dan moette gij een serieus dikke pree hebben, als ge weet wat de huizen en grond kosten, + verbouwingen. dan vermoed ik toch dat er meer is dan alleen u eigen spaargeld nee ?
daar zen kik ook zeker van....

Wij gaan morgen voor een huis zien seh. Probleem is dat er nog kandidaatkopers zijn. Kan niemand den boel daar komen saboteren :-D
tdci
Mountainbiker

Post by tdci »

bartike wrote:
tdci wrote:Ben 25j en heb nu ook in Oktober een huis gekocht.

Sinds vorige week klaar:
-nieuwe badkamer
-muren opnieuw geplakt

Volgende stap:
-dak isoleren

Laten doen:
-Muren isoleren in spouw
-Tuin laten frezen

Mvg,
Jonathan

klinkt allemaal sjiek!

in welke streek heb je dit huis gekocht als ik zo nieuwschierig mag zijn?

aan al de rest, wij hebben sinds vandaag officieel de sleutel van ons huisje !! =D> =D> =D> =D> voor ons zelf :P
Streek van ternat
tdci
Mountainbiker

Post by tdci »

Montieken wrote:amaai, dan moette gij een serieus dikke pree hebben, als ge weet wat de huizen en grond kosten, + verbouwingen. dan vermoed ik toch dat er meer is dan alleen u eigen spaargeld nee ?
Dikke Pré, neen in tegendeel. Gewoon bewust met u geld omgaan en der het koppeke bij houden!
Ik mag niet klagen van mijn pré, maar verwacht niet te veel, ben nog maar 25j eh... En geloof mij, ik wil werken, doe veel nachten en weekends, dat helpt, sociaal leven ziet daar ook soms vanaf eh

Ik heb veel geluk gekend bij de koop van mijn huis (huis was veel meer waard), verkopers kwamen volgens mij niet overeen en immo kantoor wou rap geld zien en verkopen -> resultaat: koopje kunnen doen, ook al is het regio Brussel/Gent

Ik was trouwens ook al enige tijd aan het zoeken he. Donderdag kwam het huis te koop en zaterdag had ik al bod gedaan. Bij de verkoop was ik de enigste die een bod had gedaan, had dan ook mijn tijd genomen om alles goed voor te bereiden en goed te weten waar ik moest op letten en wat noodzaak was. Ik had dus geen kat in een zak gekocht.
Nuja achteraf zijn er toch altijd zaken die je niet had opgemerkt, maar dit is bijkomend.
Last edited by tdci on Mon 30 Jan 2012 23:23, edited 1 time in total.
Post Reply