Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Black Phantom
Mountainbiker

Post by Black Phantom »

Streets wrote:
black phantom
Sinds eind juni rij ik ook elke dag met de fiets naar het werk.
Ongeveer 29 km enkel.
Hoe lang doe je daar dan over??
als je een uurtje onder fietst en dan nog eens douchen+terugrijden ben je al gauw 3 uur weg
das dan toch nog ruim een 1,5 uur langer dan per wagen.
Wat met de madam en kids
??
's morgens reken ik 1,5u.
- 1u05 min netto rijtijd
- 10 min oponthoud (rode lichten, Kennedytunnel, naast elkaar rijdende scholieren, ...)
- 15 min douchen
Met de auto had ik vroeger ook algauw 1u nodig. Ik "verspeel" hier dus een half uur
's Avonds maak ik meer tempo en ben ik na een uur thuis. Da's ongeveer even snel dan dat ik met de wagen naar huis zou rijden.
Het tijdverlies valt dus eigenlijk nog goed mee. En het vrouwtje klaagt niet hoor. Integendeel ... ik ben nu de rest van de avond thuis daar waar ik vroeger 's avonds nog een tweetal keer in de week ging trainen.
Over 't algemeen ben ik nu dus méér thuis O:)
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

carl hungus wrote:
wd wrote:Alle dagen met de velo van Kontich naar Antwerpen. :D
langs waar rij je dan? prins boudewijnlaan?

wd wrote:s'avonds durft er al ne keer een ommetje gemaakt worden :D
ik werk ten noorden van a'pen. 's avonds rij ik al eens langs 't kanaal tot wijnegem, dan wommelgem, vremde, boechout, ... ongeveer het dubbele van afstand, slechts een kwartiertje langer onderweg (stoplichten, verkeer, ...) jij nog interessante trajecten?
Ik rijdt via Prins Boudewijnlaan, 3 - eikenstraat, Uza, nachtegaalpark. Ik werk op het 'zuid'.
Enkele leuke stukjes: fort van Wilrijk, stukje langs expressweg (in Wilrijk, achter fabriek Rizzla), ook via Boom (de Schorre 8) ). Verder is der nie veel te beleven, he. :oops:
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Black Phantom wrote: Het tijdverlies valt dus eigenlijk nog goed mee. En het vrouwtje klaagt niet hoor. Integendeel ... ik ben nu de rest van de avond thuis daar waar ik vroeger 's avonds nog een tweetal keer in de week ging trainen.
Over 't algemeen ben ik nu dus méér thuis O:)
Voila ! T'is da wa ik wou zeggen ! :wink:
Optimo GmC
Mountainbiker

Post by Optimo GmC »

Ik probeer zoveel mogelijk een groot deel van de afstand per fiets af te leggen. Spijtig genoeg hebben wij geen douches op het werk, maar ik kan bij familie in Antwerpen douchen. Vandaaruit dan nog een stukje met de wagen of met een gewone fiets. Per week probeer ik minstens twee dagen met de fiets te gaan werken. Soms is het meer, soms is het minder. Je bespaart er enkel tijd mee uit, want als je twee keer in de week 's avonds twee uur moet gaan trainen ben je nog veel meer tijd kwijt. De afstand is 24 km langs de Bredabaan of 32 langs het kanaal.
Fatso Forgotso
Mountainbiker

Post by Fatso Forgotso »

Ik rij sinds kort ook met de fiets naar het werk.Alhoewel de afstand vrij kort is (7,5km enkel),vroeg ik me af of men hiermee ook resultaat boekt? (samen met de doordeweekse training en toertocht)
Wat ik wel vermoed is dat ik 's morgens om 4u15 best niet te hard van stapel loop zeker?
stan 1
Mountainbiker
Location: Cannondale f500 magura louise brakes , crossmax xl disc wielen

Post by stan 1 »

ik rij zomer en winter met de fiets naar mijn werk,de afstand is 17km. enkele rit, mijn vrouwtje verklaard mij zot( ik kan ze geen ongelijk geven) ,want er stopt een gigantische bus van "de polder" op 50m van mijn deur, die mij gratis op mijn werk brengt, die bus laat ik graag over voor die ouwe mannen, kunnen ze nog wat slapen of zagen voor ze op hun werk zijn :lol:
maltje
Mountainbiker

Post by maltje »

20km heen en terug.Soms is het moeilijk te vertrekken met de fiets maar normaal doe ik dat iedere dag.
Voor de komende maanden mij vandaag voorzien van nieuwe kledij.
Laat de winter maar komen!!!!
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Zijn er hier ook die met de fiets door brussel rijden??
Ik rij een keer per week van Opwijk naar Sint lambrechts woluwe
Ik passeer een keer per week door het laarbeekbos, in de zomer toch.
In de winter is da ni te doen, beslijkt op het werk toekomen, geen douches, klein lavaboken om je op te frissen,.....

Heel plezant als ge om 10u op de vergadering zit.
Sutrout voor de anderen

benieuwd of ik dit deze winter ook volhoud??

Streets
Tambar
Mountainbiker

Post by Tambar »

Ik rij ook meestal met de fiets naar het werk, hierbij heb ik 2 keuzes :
21 km enkel met aansluiting van gemeenschappelijk vervoer (bus) ofwel 50 km enkel (=100 km/dag) tot aan het werk. Het traject dat ik afleg is afhankelijk van het weer en de training die ik die week wil doen (ik probeer nog enkele keren te lopen, daarmee).
Hierbij heb ik ook een fietsvergoeding van 0.15€ maw betaald worden om te trainen => ik ben ne prof :drunk: .

Bart
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

ofwel 50 km enkel (=100 km/dag)
Slik zeg
neig

Streets
Post Reply