Zo 05/02/2012 Koersel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Griffon
Mountainbiker

zo 05/02/2012 Stal-Koersel

Post by Griffon »

Ook dit jaar organiseren de Bosfietsers & de Koerselèrs hun jaarlijkse toertocht en dit op op Zondag 5 Februari

Start:
Sporthal Molok
Rolweg 9
3582 Koersel-Beringen

bewaakte fietsparking, douches, uitgebreide bevoorrading

Afstanden: 10-23-41 km

inschrijvingen van 8u30 tot 10u30

we hebben rekening proberen te houden met de opmerking over de te snelle bevoorrading maar dit is helaas niet echt gelukt. we hebben het parcours licht gewijzigd door de vossenberg in het eerste deel te steken maar de plaats van bevoorrading is de enige waar we ook de vrouwen de mogelijkheid om naar toilet te gaan kunnen geven.

een andere optie was een heel ander parcours maar dan zou er te veel asfalt is zitten wat ook niet de bedoeling kan zijn.

Gisteren lag het parcours er nog relatief goed bij, modder en plassen zijn natuurlijk aanwezig maar geen extreme toestanden.
jean-ke
Mountainbiker

Re: zo 05/02/2012 Stal-Koersel

Post by jean-ke »

Griffon wrote:Ook dit jaar organiseren de Bosfietsers & de Koerselèrs hun jaarlijkse toertocht en dit op op Zondag 5 Februari

Start:
Sporthal Molok
Rolweg 9
3582 Koersel-Beringen

bewaakte fietsparking, douches, uitgebreide bevoorrading

Afstanden: 10-23-41 km

inschrijvingen van 8u30 tot 10u30

we hebben rekening proberen te houden met de opmerking over de te snelle bevoorrading maar dit is helaas niet echt gelukt. we hebben het parcours licht gewijzigd door de vossenberg in het eerste deel te steken maar de plaats van bevoorrading is de enige waar we ook de vrouwen de mogelijkheid om naar toilet te gaan kunnen geven.

een andere optie was een heel ander parcours maar dan zou er te veel asfalt is zitten wat ook niet de bedoeling kan zijn.

Gisteren lag het parcours er nog relatief goed bij, modder en plassen zijn natuurlijk aanwezig maar geen extreme toestanden.
Die kunnen toch makkelijk in bos achter een boom hun ding doen. Dat doen wij mannen toch ook :-D Of als je toch die service wil bieden (wat ik zelf nog maar zelden ben tegen gekomen) zet daar dan zo'n kotje neer wat je ook op festivals ziet. Na hoeveel km komt die bevoorrading dan?
hdbadboy
Mountainbiker

Post by hdbadboy »

ik moet zaterdag naar een vat dus ik zal bij de laatste vertrekken :-D
loros
Mountainbiker

Post by loros »

Ik dacht verleden jaar na 13km!!! Veel te vroeg in ieder geval :( .
dennisschmitz
Mountainbiker

Post by dennisschmitz »

Is de kidstour een aparte route of gewoon de eerste 10 kilometers van het gewone parcour?
Hoe is de kidstour qua ondergrond en hoogtemeters? veel zand vel klimmen?

En bevoorrading of krijgen ze die mee bij de start.
Speedy Pinegel
Mountainbiker

Post by Speedy Pinegel »

Na hoeveel km valt de bevoorrading? En wat mogen we hier van hoogtemeters verwachten?
Griffon
Mountainbiker

Post by Griffon »

De kidstour loopt over het eerste en laatste deel van de andere routes, de vossenberg zit er nog bij dus er zitten een aantal korte maar krachtige klimmetjes tussen met een kleine strook losse zand.

er is geen apparte bevoorrading voor de kids voorzien maar ze krijgen aan de start een drankbonnetje mee.

zaterdag is de volledige tour gereden en het parcours lag er goed bij.

de bevoorrading ligt deze keer op net geen 14km, wat inderdaad aan de vroege kant is. als we ze in het bos willen zetten op dit parcours, zou dit maximum 1,5 a 2 km extra geven omdat op dat punt de splitsing ligt.

Ik zal voor de volgende editie eens met de tekenaar van het parcours samen zitten om te kijken waar we een extra lus kunnen doen in de eerste helft, ik heb al een idee maar we moeten daar dan ook goedkeuring voor krijgen.

het aantal hoogtemeters zal rond de 100 liggen voor de 41km.

ik zal zaterdag, na het pijlen, nog een update geven over de staat van het parcours, als de weersvoorspellingen uitkomen zal het er hard bij liggen, mogelijk met een laagje sneeuw.
Scott biker
Mountainbiker
Location: Scott 900SL, Scott scale 20, Race bike-Scott CR1 SL, Cross bike-Ridley Xnight,

Post by Scott biker »

Scott biker zal er dit jaar ook weer bij zijn......Up..!
skin
Mountainbiker
Location: scott scale 30 orbea hydro 50 cube ltd sl 29 en kuota kebel

Post by skin »

Scott biker wrote:Scott biker zal er dit jaar ook weer bij zijn......Up..!
ja hier moet ge niet remmen he
MoC
Mountainbiker

Post by MoC »

benieuwd of deze TT kan doorgaan. Hier ligt intussen al 6-7 cm sneeuw en het sneeuwt nog steeds.
Als je in zo een sneeuw pijlen moet gaan hangen enzo... chapeau.

Hopelijk tot zondag!
Post Reply