Ook dit jaar organiseren de Bosfietsers & de Koerselèrs hun jaarlijkse toertocht en dit op op Zondag 5 Februari
Start:
Sporthal Molok
Rolweg 9
3582 Koersel-Beringen
bewaakte fietsparking, douches, uitgebreide bevoorrading
Afstanden: 10-23-41 km
inschrijvingen van 8u30 tot 10u30
we hebben rekening proberen te houden met de opmerking over de te snelle bevoorrading maar dit is helaas niet echt gelukt. we hebben het parcours licht gewijzigd door de vossenberg in het eerste deel te steken maar de plaats van bevoorrading is de enige waar we ook de vrouwen de mogelijkheid om naar toilet te gaan kunnen geven.
een andere optie was een heel ander parcours maar dan zou er te veel asfalt is zitten wat ook niet de bedoeling kan zijn.
Gisteren lag het parcours er nog relatief goed bij, modder en plassen zijn natuurlijk aanwezig maar geen extreme toestanden.
Zo 05/02/2012 Koersel
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Re: zo 05/02/2012 Stal-Koersel
Die kunnen toch makkelijk in bos achter een boom hun ding doen. Dat doen wij mannen toch ookGriffon wrote:Ook dit jaar organiseren de Bosfietsers & de Koerselèrs hun jaarlijkse toertocht en dit op op Zondag 5 Februari
Start:
Sporthal Molok
Rolweg 9
3582 Koersel-Beringen
bewaakte fietsparking, douches, uitgebreide bevoorrading
Afstanden: 10-23-41 km
inschrijvingen van 8u30 tot 10u30
we hebben rekening proberen te houden met de opmerking over de te snelle bevoorrading maar dit is helaas niet echt gelukt. we hebben het parcours licht gewijzigd door de vossenberg in het eerste deel te steken maar de plaats van bevoorrading is de enige waar we ook de vrouwen de mogelijkheid om naar toilet te gaan kunnen geven.
een andere optie was een heel ander parcours maar dan zou er te veel asfalt is zitten wat ook niet de bedoeling kan zijn.
Gisteren lag het parcours er nog relatief goed bij, modder en plassen zijn natuurlijk aanwezig maar geen extreme toestanden.
- dennisschmitz
- Mountainbiker
Post by dennisschmitz »
Is de kidstour een aparte route of gewoon de eerste 10 kilometers van het gewone parcour?
Hoe is de kidstour qua ondergrond en hoogtemeters? veel zand vel klimmen?
En bevoorrading of krijgen ze die mee bij de start.
Hoe is de kidstour qua ondergrond en hoogtemeters? veel zand vel klimmen?
En bevoorrading of krijgen ze die mee bij de start.
-
Speedy Pinegel
- Mountainbiker
Post by Speedy Pinegel »
Na hoeveel km valt de bevoorrading? En wat mogen we hier van hoogtemeters verwachten?
De kidstour loopt over het eerste en laatste deel van de andere routes, de vossenberg zit er nog bij dus er zitten een aantal korte maar krachtige klimmetjes tussen met een kleine strook losse zand.
er is geen apparte bevoorrading voor de kids voorzien maar ze krijgen aan de start een drankbonnetje mee.
zaterdag is de volledige tour gereden en het parcours lag er goed bij.
de bevoorrading ligt deze keer op net geen 14km, wat inderdaad aan de vroege kant is. als we ze in het bos willen zetten op dit parcours, zou dit maximum 1,5 a 2 km extra geven omdat op dat punt de splitsing ligt.
Ik zal voor de volgende editie eens met de tekenaar van het parcours samen zitten om te kijken waar we een extra lus kunnen doen in de eerste helft, ik heb al een idee maar we moeten daar dan ook goedkeuring voor krijgen.
het aantal hoogtemeters zal rond de 100 liggen voor de 41km.
ik zal zaterdag, na het pijlen, nog een update geven over de staat van het parcours, als de weersvoorspellingen uitkomen zal het er hard bij liggen, mogelijk met een laagje sneeuw.
er is geen apparte bevoorrading voor de kids voorzien maar ze krijgen aan de start een drankbonnetje mee.
zaterdag is de volledige tour gereden en het parcours lag er goed bij.
de bevoorrading ligt deze keer op net geen 14km, wat inderdaad aan de vroege kant is. als we ze in het bos willen zetten op dit parcours, zou dit maximum 1,5 a 2 km extra geven omdat op dat punt de splitsing ligt.
Ik zal voor de volgende editie eens met de tekenaar van het parcours samen zitten om te kijken waar we een extra lus kunnen doen in de eerste helft, ik heb al een idee maar we moeten daar dan ook goedkeuring voor krijgen.
het aantal hoogtemeters zal rond de 100 liggen voor de 41km.
ik zal zaterdag, na het pijlen, nog een update geven over de staat van het parcours, als de weersvoorspellingen uitkomen zal het er hard bij liggen, mogelijk met een laagje sneeuw.
- Scott biker
- Mountainbiker
- Location: Scott 900SL, Scott scale 20, Race bike-Scott CR1 SL, Cross bike-Ridley Xnight,