Zo 05/02/2012 Hoogstraten :: Veldtoertocht Hoogstraatse Wiel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
LeoVS
Mountainbiker

05/02/2012 Hoogstraten

Post by LeoVS »

Deze moeder van alle Hoogstraatse veldtoertochten vindt plaats op de eerste zondag van februari.

Voor de 21e maal reeds organiseren we deze tocht, waarbij we elk jaar proberen een en ander te verbeteren. Buiten enkele parkoersaanpassingen is de grote verandering voor 2012 dat we organiseren in samenwerking met Telenet MTB Tours. Zie ook http://events.telenet.be/telenet-mtb-tours?/info

Vertrek- en aankomstplaats is het Klein Seminarie, waar we beschikken over ruime parkeergelegenheid en excellente douche faciliteiten.

Voor het parkoers gebruiken we opnieuw de mooie en bosrijke natuurgebieden ten noorden van Hoogstraten. We doen onder andere de Duitse Nonnen aan, rijden door het prachtige kasteeldomein Heerles Hof, slingeren dan door de beukenbossen ter hoogte van de Blauwbossen en voorzien na de Gouverneursbossen op ongeveer 25 km een uitgebreide bevoorrading. Hierna kan je je verwarmen op het technische parkoers aan de Halsche Beemden. Daarna rijden we Wortel Kolonie binnen. Hier gebruiken we onder andere de mooiste technische stukken van het Bloso MTB parkoers ter hoogte van Staakheuvel en ook enkele stukken prive domein.

De volledige afstand bedraagt 45 kilometer, maar via verkortingen kan je deze inperken tot 27 kilometer. Indien je het kidsparkoers volgt kom je uit op een goede 19 kilometer.

Alle info op www.hwt.be
leffe kopman
Mountainbiker

Post by leffe kopman »

Spijtig genoeg kunnen we dit jaar weeral niet komen omdat zo als al vele jaren onze organisaties samen vallen.
Toch wil ik bij deze jullie veel succes wensen.
Speedy G.
Mountainbiker

Post by Speedy G. »

Ik kom af voor de 45km.
Hoeveel bedraagt de inschrijvingsprijs?
LeoVS
Mountainbiker

Post by LeoVS »

leffe kopman wrote:Spijtig genoeg kunnen we dit jaar weeral niet komen omdat zo als al vele jaren onze organisaties samen vallen.
Toch wil ik bij deze jullie veel succes wensen.
Hoog tijd dan dat jullie een andere datum kiezen :-D
Ook aan jullie succes toegewenst
LeoVS
Mountainbiker

Post by LeoVS »

Speedy G. wrote:Ik kom af voor de 45km.
Hoeveel bedraagt de inschrijvingsprijs?
Inschrijvingsprijzen zijn:
- aangesloten bij een wielerbond (VWB, WBV, NTFU) en dus reeds verzekerd: 2,50 Euro; gratis voor de min 16 jarigen
- niet aangesloten bij een wielerbond en dus niet zelf verzekerd: 3,50 Euro; 1 Euro voor de min 16 jarigen
DePiespaal
Mountainbiker

Post by DePiespaal »

Amaai das geen geld voor een leuke tocht in het Hoogstraatse!

Het parcours zal goed liggen, gezien de weersvoorspellingen. Wordt weer een voormiddag me kostelijk amuseren!

Ik kom ook af vanuit Berchem zelfs! Kan het niet laten om in en rond Hoogstraten te genieten van de bossen en velden!

Zoals elk jaar zal deze tocht weer prachtig georganiseerd zijn!
Bnib
Mountainbiker

Post by Bnib »

Ik ga ook afzakken met de cyclocrosser. Ben zeer benieuwd naar deze tocht.
Johan-b
Mountainbiker

Post by Johan-b »

Kga het nog bezien, gaat weer pokke koud worden blijkbaar.
Zou eigenlijk eens dringend werk moeten maken van zo'n setje overschoenen, na dikke 10km krijg ik nu zeer koude voeten (en heb al thermische sokskes aan).
Foxhunter
Mountainbiker

Post by Foxhunter »

De tocht gaat zeker door, ondanks de omstandigheden?
LeoVS
Mountainbiker

Post by LeoVS »

Foxhunter wrote:De tocht gaat zeker door, ondanks de omstandigheden?
Tocht gaat door, morgen voormiddag bekijken we staat van parkoers tijdens afpijlen.
Zal dan nog een update geven.
Post Reply