Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Black Phantom wrote: Eén probleem: als de koerskleren na de dagtaak nog niet droog zijn is het niet altijd even aangenaam om daar terug in te kruipen :^o
Geen chauffage in de buurt?
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

Alle dagen met de velo van Kontich naar Antwerpen.
Omdat ik tijdens men uren nen auto nodig heb, moet de maandag de velo op den auto, den auto blijft dan in A'pen tot de vrijdagavond.
Dus elke dag een kleine 20 km heen en terug (s'avonds durft er al ne keer een ommetje gemaakt worden :wink: ).
Ik heb het geluk om op men werk te kunnen douchen, tzou trouwens een stom zicht zijn: met een kostuum op nen mtb en onder de stadsbroek klikpedalekes.
Kwordt er nog voor betaald ook: dus tegen de zomer van 2005 kan er dan eindelijk een nief frameke gekocht worden :D
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

kawa wrote:
Black Phantom wrote: Eén probleem: als de koerskleren na de dagtaak nog niet droog zijn is het niet altijd even aangenaam om daar terug in te kruipen :^o
Soms ist moeilijk om zelfs mét chauffage de kleren op tijd droog te krijgen,tis te zien hoe snel je terug wilt gaan biken.Heb zelf al een paar keer met de haardroger mijn koersbroek aant droogblazen geweest,tot vermaak van mijn huisgenoten,stom zicht feitelijk.. :lol:
GL1500
Mountainbiker

Post by GL1500 »

Sinds juli dit jaar elke dag (vroeg/laat) met de fiets. Toen ne keer gedaan omdat het heel mooi weer was en nadien blijven doen. Ben van plan om dit heel het jaar door te blijven doen, want dat is een goei training (elke dienst 42 km). Ik heb me alvast goede onderkleding gekocht en een goei regenjasje. Kan op het werk douchen en heb een kledingkastje. Krijg nog een vergoeding ook van 0,15 euro de km, da is toch 6,30 euro per dag. Uniform blijft op het werk en wordt aangevuld/vervangen wanneer ik nachtdienst heb, want dan rij ik nog met de auto (na de nacht ben ik nie meer in staat om nog behoorlijk te fietsen), maar da is ongeveer maar 1 keer in 2 weken.

Greetz,
Danny.
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

P° wrote:
kawa wrote:
Soms ist moeilijk om zelfs mét chauffage de kleren op tijd droog te krijgen,tis te zien hoe snel je terug wilt gaan biken.Heb zelf al een paar keer met de haardroger mijn koersbroek aant droogblazen geweest,tot vermaak van mijn huisgenoten,stom zicht feitelijk.. :lol:
Heb ooit mijn broek te snel willen drogen had ze in de oven gelegd....
Zeemvel was een beetje veranderd in een soort karton met gevolg dat de poep helemaal open lag,gans de week baby zalfjes moeten smeren
schets
Mountainbiker

Post by schets »

ik rij ook al zo'n 2 jaar elke dag met de fiets naar het werk .

eigelijk is dat stom gekomen door mijn auto te verkoopen en moest op het werk graken dan maar met de fiets dacht ik voor die paar dagen tot ik mijn nieuwe auto heb ondertusse rij ik al 2 jaar

en het brengt me nog goed op ook ongeveer het dubelle van wat ik kreeg met de auto .
Wallie
Mountainbiker

Post by Wallie »

Rij bijna het ganse schooljaar met mijn fiets naar de school, is zo'n 20 km per dag. Is wel krachttraining want mijn boekentas moet altijd mee.
En, de fietsvergoeding is mooi meegenomen.
carl hungus
Mountainbiker

Post by carl hungus »

wd wrote:Alle dagen met de velo van Kontich naar Antwerpen. :D
langs waar rij je dan? prins boudewijnlaan?
wd wrote:s'avonds durft er al ne keer een ommetje gemaakt worden :D
ik werk ten noorden van a'pen. 's avonds rij ik al eens langs 't kanaal tot wijnegem, dan wommelgem, vremde, boechout, ... ongeveer het dubbele van afstand, slechts een kwartiertje langer onderweg (stoplichten, verkeer, ...) jij nog interessante trajecten?
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

black phantom
Sinds eind juni rij ik ook elke dag met de fiets naar het werk.
Ongeveer 29 km enkel.
Hoe lang doe je daar dan over??
als je een uurtje onder fietst en dan nog eens douchen+terugrijden ben je al gauw 3 uur weg
das dan toch nog ruim een 1,5 uur langer dan per wagen.
Wat met de madam en kids
??
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Streets wrote:
black phantom
Sinds eind juni rij ik ook elke dag met de fiets naar het werk.
Ongeveer 29 km enkel.
Hoe lang doe je daar dan over??
als je een uurtje onder fietst en dan nog eens douchen+terugrijden ben je al gauw 3 uur weg
das dan toch nog ruim een 1,5 uur langer dan per wagen.
Wat met de madam en kids
??
t'is natuurlijk altijd een beter alternatief dan thuiskomen na 1.5 uurtje karren en dan de bike van stal halen om te gaan trainen.
De verplaatsing met een klein extraatje kan een mooie training betekenen en de meesten worden er nog voor vergoed ook a 6 BEF/km ipv brandstof te moeten kopen.
Ikzelf maak ook steeds de (korte) verplaatsing (6 km) per fiets, maar vind het nu eigenlijk jammer dat ik niet verder van mijn werk woon :lol:
Post Reply