Rohloff

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Mountain JOhler
Mountainbiker

Post by Mountain JOhler »

Dit is anders ook wel de moeite:

de nieuwe 29" mtb van Idworx met titanium frame gemaakt door Lynskey, voorzien van een German A Kilo voorvork & natuurlijk met een Rohloff:

Image

Image
Last edited by Mountain JOhler on Sat 05 Nov 2011 20:10, edited 1 time in total.
CBo
Mountainbiker

Post by CBo »

Mountain JOhler wrote:Dit is anders ook wel de moeite:

de nieuwe 29" mtb van Idworx met titanium frame gemaakt door Lynskey, voorzien van een German A Kilo voorvork & natuurlijk met een Rohloff:

Image
I like :) Enig idee van't budget?
sleenres
Mountainbiker

Post by sleenres »

De lynskey met rohloff komt begin volgend jaar op de Belgische markt en zou rond de 6500€ kosten.
Hij kan nu al wel besteld worden.
Bij fietsen koen kan je al een lynskey 29 testrijden (maar dan met derailleur).
Dosha
Mountainbiker

Van Nicholas Tuareg 29er rohloff

Post by Dosha »

Van Nicholas Tuareg 29er rohloff (Heb hem al een half jaar maar ben er nu pas mee beginnen rijden)

Image
ridley-man
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed R (Rohloff) & Stevens CX & Canyon Exceed

Welk cranckstel voor kettinglijn 54mm?

Post by ridley-man »

Beste mede-bikers,

Ik ben momenteel een Endorfin Speed R - Frame aan het opbouwen. Ongetwijfeld zal er in deze encyclopedie van 136 blz. al wel het één en ander hierover geschreven zijn, toch wil ik de vraag nog eens lanceren. Wie kan er mij zeggen welk cranckstel ik het beste zou monteren? Graag wil ik met crancks rijden van 170 mm met een tandwielverhouding van 42 - 16. De bracket van mijn Endorfin is 73 mm. Momenteel heb ik er een tripple XT-cranckstel inzitten, maar kom ik niet aan mijn kettinglijn van 54 mm. Ook heb ik de indruk dat als ik echt de kettinglijn van 54 mm wil, dat het kettingblad zeer kort tegen het frame komt... (Nu staat er wel een 44-blad op...) Weet iemand of er misschien beperkingen kwestie tandblad zijn voor een Endorfin Speed-R frame?
Liefst van al wil ik een single-speed cranckstel, daar dit volgens mij het best tot zijn recht komt op een Rohloff-bike. Graag wil ik dan ook de mogelijkheid om voorste tandwielen te kunnen wisselen, afhankelijk van de omgeving waar ik ga biken (40 of 42 of 44). De steek van het cranckstel moet dan idd compactibel zijn voor deze kettingbladen... Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt.
johand
Mountainbiker

Post by johand »

Weten jullie een goeie infosite van rohloff systemen? Winkels uit het Leuvense die dit verdelen.
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

johand wrote:Weten jullie een goeie infosite van rohloff systemen? Winkels uit het Leuvense die dit verdelen.
Fietsen Koen in Kessel-Lo : http://www.fietsenkoen.be/
Faxe
Mountainbiker
Location: Scott Scale 35 & Idworx Mountain Rohler en Scott CR1 Team

Post by Faxe »

Gisteravond na een fietstocht mijn fiets nog met wat water schoongemaakt. Vanochtend was het -5 toen ik bij huis wegfietste. Na een half uur kon ik niet meer schakelen omdat de externe schakelbox/kabels kennelijk waren bevroren. Met mijn idworx met interne schakkeling is dit nog nooit gebeurd. Is dit een bekend probleem bij de rohloffnaaf met externe schakelbox?

Gelukkig stond de naaf in de 11 en kon ik toch nog een lekker stuk fietsen.
Wowtre
Mountainbiker
Location: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL

Post by Wowtre »

Faxe wrote:Gisteravond na een fietstocht mijn fiets nog met wat water schoongemaakt. Vanochtend was het -5 toen ik bij huis wegfietste. Na een half uur kon ik niet meer schakelen omdat de externe schakelbox/kabels kennelijk waren bevroren. Met mijn idworx met interne schakkeling is dit nog nooit gebeurd. Is dit een bekend probleem bij de rohloffnaaf met externe schakelbox?

Gelukkig stond de naaf in de 11 en kon ik toch nog een lekker stuk fietsen.
vreemd nog nooit gehoord ... kan misschien ook aan de olie in de naaf liggen, normaal ik het best een jaarlijkse wissel doen voor de winter en voor extreme koude is er speciale olie dacht ik.
Last edited by Wowtre on Mon 30 Jan 2012 17:49, edited 1 time in total.
Faxe
Mountainbiker
Location: Scott Scale 35 & Idworx Mountain Rohler en Scott CR1 Team

Post by Faxe »

Het ligt niet aan de naaf. Heb de schakelbox onderweg losgemaakt en kon de shifter nog steeds niet draaien.

Met mijn idworx heb ik vaak genoeg bij veel kouder weer gefietst en dat ging met de normale olie probleemloos. Zo koud is -5 nou ook weer niet.
Post Reply