Za 21/01/2012 Stekene :: Trappers Trophy VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
sokkolaadezaak
Mountainbiker

Spelen in de Waaslandse zandbak: lekker vuil!

Post by sokkolaadezaak »

Het moet zowat ruim een maand geleden zijn dat ik mijn laatste enduro afwerkte. Daarna even een korte fietsbrak en een shortski en sedertien gaat het recht richting wegseizoen: over 5 weken is't den omloop! Evenwel, derde weekend van januari staat traditioneel de enduro Stekene op het menu. Na de Vlaamse Ardennen de voorbije weken was ik wel even toe aan de zandbak, lekker vuil maken gelijk een klein kind. Maar in de aanloop naar Stekene leek het erop een endurosolo te worden: een onverachte invasie van russen die zich per 4 gingen nestelen, gooide roet in het eten. Upper en Ans uitgeteld, anderen hadden last van een opspelende waterallergie en zelfs eentje werd compleet FietsGek....
Maar inderdaad, alweer weken de wolken voor Sokko's imposante verschijning en bleef de regen uit. En ook anderen durfden dan opnieuw tot bij de Pompe te komen, met z'n vijven togen we op pad. Lekker vlot bollend ging het relax naar Stekene, altijd mooi langsheen de fraai meanderende Moervaart. 33km en exact 1u06 (HR °113) later stonden we bij een rustige inschrijving. Het koeje werd ons ontnomen, Speculoos hield het voor zichzelf en reed solo naar huis. De rest (Mich, Danymiet, Sokko en Lange Jo) dook het veld in. Jo koos bij aanvang een fout pad en kon zo voortaan op zijn eigen rustige zelf verder; Sokko op crosser mende de 2 anderen, maar ook Danymiet liet de wijsheid primeren en bleef in gedoseerd tempo achter. Sok en Mich gingen door, gashendel redelijk open, maar ook af en toe rustig bijkletsend over de koers. Net toen even onoplettend de bocht in en Mich maakte een vettige schuiver, gelukkig zonder erg. Wat verder bij de BVD wachtten we Dynamiet op. Nadien kregen we het mooiste van het rondje: bos, single tracks, zand, af en toe een vettige krachtenslopende strook... Het tempo bleef hoog en even had Sokko het moeilijk om Mich bij te benen. Om niet al te ver de rol te lossen maakte ik in een bocht een stuurfout, even te voet en de vogel was gaan vliegen. Met Danymiet ondertussen weer aan mijn zij snelden we al bij al stevig door, de wind was ondertussen vijand nummer één geworden. Bij den arrivée bleek Mich nog maar net bij de afspuitstand en ook Lange Jo was al van de partij (shortcut?). Zelfs Schau had net zijn rit beëindigd: voor het eerst bleek Schau wat schau van zijn kompanen en was na een uitgelopen feest op vrijdagavond HVL gewijs een kwartier vroeger gestart. Schau's reputatie uiteraard voor altijd besmeurd, net als onze bikes en tenue-kes....
(Vtt deel 43km 1u38 °26 HR °143)
Na de koffie en cola kwam er nog een taaie brok: 35km pal tegen wind naar huis, maar met vereende krachten reden we met ons 4 een denkbeeldige achtervolging naar Slenne...'Misschien pakken we ons Speculoosje toch nog?' Bij elkeen was tegen de thuiskomst het beste er wat af en na 1u17' (°27,5 HR °137) was de sprint niet meer dan de dans der stervenden zwanen...
ALweer een leuk ritje en, ach ja, één keer per week mag het toch eens wat intensiever zijn.. Ik lap de trainingsleer vierkant aan mijn overtrekbotten en amuseer me rot.
Stats 111km 4u01' °27,6 idt HR °133 max 160 (Vtt deel 43km 1u38 °26 HR °143)
Deb MTB
Mountainbiker

Post by Deb MTB »

Al Iets geweten waar we de beeldekes (op dat vettig stukske) van de portrettentrekker kunnen zien?
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

Zwaar ritje geworden, meeste was wel goed berijdtbaar..in het begin veel last van de wind, redelijk goed gevlamd enkel op de modderstroken aan het sukkelen geweest. Op einde nog afknapper, mijn compagnon binnen en buitenband lek dus iets vroeger moeten stoppen en depannageke gedaan...Vooral Klingse bossen was nog eens genieten
Ozz
Mountainbiker

Post by Ozz »

Vond het een tof tochtje. Rond de middag gestart en gans de rit droog gebleven op een 'muggepiske' na. Vooral de wind maakte het lastig!

Alles samen zo'n 80km gedaan (+heen en trg) en was meer dan genoeg voor de eerste TT van het jaar! :P
patje2
Mountainbiker

Post by patje2 »

Mooie tocht, uitpijling was naar mijn idee iets te weinig maar toch nergens verkeerd gereden Het tweede deel was wel veel leuker dan deel een. Ravi was voldoende en de grotste tegespeler was de wind, dacht starten wind op kop en aankomen wind in de rug maar deze had zich ook gedraaid :evil: . Had wel de indruk dat er niet zo heel veel bikers waren.
marie 66
Mountainbiker

Post by marie 66 »

Deb MTB wrote:Al Iets geweten waar we de beeldekes (op dat vettig stukske) van de portrettentrekker kunnen zien?
Mijn beeldekes hier te vinden :-D
http://marie-christinefoto.skynetblogs. ... ekene.html
Voor alle foto's onderaan het vierde beeldje op linkje klikken.

Groetjes en nog veel fietsplezier
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

marie 66 wrote:
Deb MTB wrote:Al Iets geweten waar we de beeldekes (op dat vettig stukske) van de portrettentrekker kunnen zien?

mezelf herkend, hoe kan ik die foto downloaden of verkrijgen?

groetjes
Deb MTB
Mountainbiker

Post by Deb MTB »

marie 66 wrote:

Bedankt Marietje =D> :wink:

Kunnen de foto's ook in groter formaat verkregen worden?
Post Reply