Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Vleerbike
Mountainbiker

Post by Vleerbike »

@el gordo

Net het kruispunt Hombeeksesteenweg, Egiede walschaertsstraat overgestoken komende van Kapelle. Dat is een beetje voorbij de bruggen van de E19
Tenuke van Straf in Bergaf voor de vuilbak. Een groot gat in de broek is niet te herstellen denk ik.
lj
Mountainbiker

Post by lj »

ManuF wrote:Deze morgen onderuit gegaan !

Ik vroeg me al heel de weg af waarom ze waarschuwden voor gladde wegen. En dan 50m voor het werk... zwiiiieeep, BOENK !

De slicks waren dan ook ni echt de beste keuze vandaag #-o
Wiel een paar keer voelen doorslippen en de boodschap begrepen dat easy did it op dinsdagmorgen.
lj
Mountainbiker

Post by lj »

Ik vroeg me af of jullie een regenbroek dragen. Probleem is dat ik mijn benen voel verstijven als mijn broek echt nat wordt . Is er ook een merk waarmee jullie goede ervaringen hebben?
el gordo
Mountainbiker

Post by el gordo »

Vleerbike wrote:@el gordo

Net het kruispunt Hombeeksesteenweg, Egiede walschaertsstraat overgestoken komende van Kapelle. Dat is een beetje voorbij de bruggen van de E19
Tenuke van Straf in Bergaf voor de vuilbak. Een groot gat in de broek is niet te herstellen denk ik.
Dan heb ik precies geluk gehad (werk in Mechelen Zuid)...
el gordo
Mountainbiker

Post by el gordo »

lj wrote:Ik vroeg me af of jullie een regenbroek dragen. Probleem is dat ik mijn benen voel verstijven als mijn broek echt nat wordt . Is er ook een merk waarmee jullie goede ervaringen hebben?
Mijn regenbroek, is een simpele KW-broek vanuit de Decathon.
Voor die paar keer per jaar dat het nodig is om die te dragen, voldoet die broek meer dan voldoende.
Er is wel amper tot geen verluchting voorzien zoals bij bv een KW, maar dan rijden we maar iets trager he, we blijven toch droog!
:-)
JanC
Mountainbiker

Post by JanC »

Ik vroeg me al heel de weg af waarom ze waarschuwden voor gladde wegen. En dan 50m voor het werk... zwiiiieeep, BOENK !

Idem, met noppenbanden, maar 't is minder goed afgelopen... Ik had geen ijs verwacht, het was niet echt koud en alles lag er gewoon nat bij.
Heupfractuur, en ik was net zo goed op dreef. Ach ja, even doorbijten, dat komt wel weer in orde. Ik denk dat hetbzadel de schuldige is, 't is net op die hoogte.
lj
Mountainbiker

Post by lj »

JanC wrote:

Idem, met noppenbanden, maar 't is minder goed afgelopen... Ik had geen ijs verwacht, het was niet echt koud en alles lag er gewoon nat bij.
Heupfractuur, en ik was net zo goed op dreef. Ach ja, even doorbijten, dat komt wel weer in orde. Ik denk dat hetbzadel de schuldige is, 't is net op die hoogte.
Oesje dat is minder nieuws. Beterschap gewenst.
lj
Mountainbiker

Post by lj »

Op gebied van ambras met automobilisten ben ik vanavond ontmaagd.
Stond vooraan de lichten voor links af te gaan aan de Wijndruif in Asse. Het wordt groen en ik trek op om daarna uiteraard het fietspad op te rijden en het was blijkbaar niet rap genoeg vr meneer want moest beginnen toeteren en naast mij komen rijden om me nog een beke uit te schelden. Jammer genoeg of gelukkig. Te zien hoe je het bekijkt verstond ik er geen bal van want heb altijd Stubru opstaan.
Technisch gezien was ik idd in overtreding mr julie maken me niet wijs dat jullie altijd braafkes op het fietspad oversteken? Trouwens ik ben hoogstens 5seconden tijd van hem gepikt! De klootvis van dienst reed met een rode Saab 93 met nrplaat NCN-901. U weze gewaarschuwd.
Btw is een topic om deze idioten op te lijsten geen idee?
Tom_xt
Mountainbiker

Post by Tom_xt »

Technisch gezien was ik idd in overtreding
Je geeft zelf toe dat je in fout bent en nu mag die persoon niet kwaad zijn op jou? #-o
Wees blij dat je niet in Oostende woont, anders had je 4 rubberen kogels in je rug...
el gordo
Mountainbiker

Post by el gordo »

Net gelezen dat fietsers vanaf februari door het rood mogen rijden - in sommige gevallen.

Alhoewel ik dagelijks naar het werk fiets, ben ik geen voorstander van deze regel. Door deze regel gaat er zowiezo meer door het rood worden gereden door fietsers, ongeacht of het toegelaten is of niet.

De kruispunten waar men door rood gaat mogen rijden, zullen worden aangegeven dmv nieuwe verkeersborden. Maar dan nog, waar gaan ze die hangen?
Op bestaande palen zodat de autobestuurder nog meer informatie krijgt en de fietser/voetganger de borden misschien niet ziet?
Of aan de verkeerslichten zelf, zodat de autobestuurder/voetganger de borden niet ziet en alleen maar gefrustreerd kan geraken
Post Reply