Nederlands Limburg

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Nielskie
Mountainbiker

Nederlands Limburg

Post by Nielskie »

Vandaag 2 van de 8 vaste routes in Nederlands Limburg gaan rijden. Deze streek is te vergelijken met de Voerstreek, want ze ligt er immers net over de grens. Het waren 67 leuke kilometertjes. Ik vind deze streek ideaal om wat klim en afdaal ervaring op te doen, wanneer je de Ardennen te hoog of te ver vindt. Klimmetjes duren praktisch nooit langer dan 1 km en je heb toch bijna alle vitessen nodig om hier te biken.

Ik had nog eens zin om goed door te vlammen, en wat spurtjes bergop te trekken. Ik heb ik op het einde toch nog redelijk afgezien, aangezien ik mijn auto juist op de top van een lastige steile klim geparkeerd had.
Guest

Post by Guest »

Ja piefkie je hebt gelijk. Het is zeker de moeite om in deze streek te komen biken. Ik woon op 1 km van Maastricht en ga er dus 2 maal per week rondtoeren. Ik weet niet waar je woont maar als je nog eens in de streek komt biken mag je altijd iets laten weten. Dan kunnen we mss samen eens gaan rijden. Ik ken er trouwens al veel mooie paadjes die helemaal niet zijn opgenomen in dit netwerk. Welke routes heb je gereden? Ik vind de Vijlen en Gulpen route het meest de moeite.
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

Deze twee routes heb ik het laatst ook gecombineerd. Als ik moet kiezen tussen de twee gaat mijn voorkeur uit naar Gulpen. Deze lijkt me toch iets technischer en is fysiek ook zwaarder.
Ik ben van Olmen, (provincie Antwerpen). Meestal plan ik niets om ergens te gaan rijden, gewoon een kwestie van te laat op te staan om nog een toertocht mee te kunnen rijden. Dan denk ik effe na aan waar ik die dag dan zal gaan biken.

Die "extra"-netwerk paadjes die je noemt wil ik best wel eens samen gaan verkennen. 't is alleen weer klote dat ik weer een 2e zit aan mijn been heb. Ik ben alleen nog maar het weekend van 15 augustus vrij om te gaan biken. Volgend weekend nl. Bataille des Ardennes.
FORZA GERT
Mountainbiker

routes in Nederlands Limburg

Post by FORZA GERT »

Op 3 december vertrek ik voor een weekendje CenterParcs in Nederland. We hebben gekozen voor Park Loohorst in het Nederlandse dorpje America. Weet iemand of er daar MTB mogelijkheden in de buurt zijn (d.w.z. vaste routes of TT'en dat weekend) :roll: :roll:
THX
Simber
Mountainbiker

Post by Simber »

www.mtbroutes.nl

Op mountainbike.nl heb je anders ook een kalender voor de toertochten.
die van Boekel en Malden zijn niet zo ver van America
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

ik weet nie goe waar america ligt, maar in luyksgestel liggen een aantal formidastische routes...
d@Mit
Mountainbiker

Post by d@Mit »

Ik dacht wel dat iemand hier al eens op vakantie was geweest met z'n bike; http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... ight=venlo.
Stuur eens een PM naar de auteur van deze TOPIC.
Koen31
Mountainbiker

Post by Koen31 »

een ingescande kaart van de routes in Luykgestel heb ik, die kan je krijgen als je ze wil...

K.
Iegienie wrote:ik weet nie goe waar america ligt, maar in luyksgestel liggen een aantal formidastische routes...
FORZA GERT
Mountainbiker

Post by FORZA GERT »

Alvast bedankt hé mannen. :bounce:

Als er iemand nog iets weet, laat maar weten !!!
:drunk:
Deurke
Mountainbiker

Post by Deurke »

hmmm America is is nie ver van mij :wink:
niet veel spannende routes imo...

kom anders 5 december naar Swalmen, daar hebbek thuiswedstrijd :lol: :drunk:
Post Reply