Zo 22/01/2012 Kiewit / Hasselt

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Post by Phille81 »

koppigaard wrote:
Jo[ke] wrote:
ps: geen GPS-track van deze tocht, helaas.
Kan ik bij deze in orde maken:
http://connect.garmin.com/activity/143775515 :wink:
Zet dat ne keer om in het metriek stelsel (cfr mijn schoolgaande jeugd)
Da kunt ge zelf kiezen rechts boven in uw scherm... ;-)

Of ben je te "koppig" om daarop te klikken ? (graptje he :lol:)
koppigaard
Mountainbiker

Post by koppigaard »

Nu pas ontdekt dat ik ook een rechterbovenkant heb aan mijn scherm. Dank je wel, Phille 81.
Ik ga meteen op zoek naar mijne linkeronderkant, wie weet wat ik daar nog kan bovenhalen.
rony_rabijns
Mountainbiker

Post by rony_rabijns »

koppigaard wrote:Ik ga meteen op zoek naar mijne linkeronderkant, wie weet wat ik daar nog kan bovenhalen.
Willen we dat weten ? :lol:
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Post by Phille81 »

Mijn filmpje van de 40 km staat ook online :-)

http://www.youtube.com/watch?v=ndonMhu1JXk

Voor ne keer op full HD (1920x1080) opgenomen en online gezwierd en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door de kwaliteit :-)

Enjoy !
nero
Mountainbiker

Post by nero »

Dag Phille, ik heb u filmpje bekeken op Youtube, nu ik ken totaal niets van camera's enzo... Ik wou effe opmerken of het niet mogelijk was om het beeld iets meer omhoog te zetten als je fietst, nu zie ik veel pad voor mij alsof je naar de grond kijkt maar zie je altijd niet de omgeving... Nu ik ben blij dat er al zoveel mensen zijn die filmpjes op het net zetten, zo kan je het leuk meevolgen...
Phille81
Mountainbiker

Post by Phille81 »

nero wrote:Dag Phille, ik heb u filmpje bekeken op Youtube, nu ik ken totaal niets van camera's enzo... Ik wou effe opmerken of het niet mogelijk was om het beeld iets meer omhoog te zetten als je fietst, nu zie ik veel pad voor mij alsof je naar de grond kijkt maar zie je altijd niet de omgeving... Nu ik ben blij dat er al zoveel mensen zijn die filmpjes op het net zetten, zo kan je het leuk meevolgen...
Ja, dat heb ik ook gemerkt (toen ik alles daarna aan het bekijken was #-o)
Bij het vastzetten van mijn camera op mijn helm aan het begin van de rit, had ik hem best een klein beetje meer naar achter gekanteld (maar de hoek was een beetje gokken)

Anderzijds heeft het wel iets als je net het voorwiel nog kan zien, maar de omgeving is inderdaad ook mooi om in beeld te brengen uiteraard.

Ik heb nog een paar andere filmpjes online staan waar 'de camerahoek' wel beter is.
Da's iets waar ik ga op letten :-)

Bij het eerste filmpje dat ik gemaakt had, stond de camera vast op mijn stuur. Resultaat hiervan was een ietwat schokkerig beeld (zeker bij iets hogere snelheden), dus da's geen goei keuze voor vloeiend beeld :-?

Wanneer ik (steil) bergop rij (staand op de trappers), dan zal je altijd wel hebben dat er meer pad (en minder omgeving) in beeld komt omdat je dan een beetje meer voorover hangt.
rony_rabijns
Mountainbiker

Post by rony_rabijns »

Phille81 wrote:Bij het eerste filmpje dat ik gemaakt had, stond de camera vast op mijn stuur. Resultaat hiervan was een ietwat schokkerig beeld (zeker bij iets hogere snelheden), dus da's geen goei keuze voor vloeiend beeld
Wij rijden zelf altijd met de camera op het stuur. Wat betreft die schokken, dat valt reuze mee hoor.

Vroeger reden wij ook met een helmcamera, maar de schokkende bewegingen van het hoofd naar links en rechts (kijkrichting) zijn vaak storender dan de op- en neerwaartse bewegingen.
Enne ... een goede voorvork vangt veel op. :-)

www.dabbers.be
Post Reply