Met de fiets naar het werk
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
-
stevy
- Mountainbiker
- Location: "specialized stumpjumper 29" "Turner SUltan" "cannondale Six"
mag binnenkort beginnen op het stad
krijgen daar een fietsvergoeding dus ga ik zeker met de fiets gaan
het is 7km enkel
als ik er naar toe fiet is het echter valsplat en altijd wind op kop
ga dus wel altijd beetje zweten als ik daarkom
heeft er ieman speciale kledij voor als het regent en wat raad je aan
want met zo'n regen pak zweet je als een rund
krijgen daar een fietsvergoeding dus ga ik zeker met de fiets gaan
het is 7km enkel
als ik er naar toe fiet is het echter valsplat en altijd wind op kop
ga dus wel altijd beetje zweten als ik daarkom
heeft er ieman speciale kledij voor als het regent en wat raad je aan
- Michelleke
- Mountainbiker
Post by Michelleke »
Ik heb zo'n regenjasje van Bioracer (aan de rijkanten met gaas, wat goed verlucht). En eventueel iets minder onderaan doen. Dan valt het eigenlijk best mee...stevy wrote:heeft er ieman speciale kledij voor als het regent en wat raad je aan
Proficiat en succes met je nieuwe job!
- spilliespeedy
- Mountainbiker
- Location: gary fisher hoo koo e koo / specialized carve comp 29er
Post by spilliespeedy »
ik rij met regenjasje van shimano met verluchting lang zijkanten, fluostrips voor veiligheid 's avonds, en het handige er van is dat er een speciale lap achteraan is die je kont beschermt tegen opspattend water, zo heb je geen last van natte billen (bij droog weer gewoon langst binnenkant van jas plooien en gewone regenjas).stevy wrote:heeft er ieman speciale kledij voor als het regent en wat raad je aan want met zo'n regen pak zweet je als een rund
Onder regenjas nie al te veel aan alleen thermisch onderkleding indien koud, anders sportondergoed en truitje.
Als je van plan bent traag te rijden doe maar iets meer aan :D
- Streets
- Mountainbiker
- Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Nog eens opnieuw dus
wie rijd er me de fiets naart werk
en wat doe je als jeje daar niet kan douchen
We gaan er wel enen placeren, maar zoals altijd duuurt da wa in een jeugdcentrum.
en dan nen helen dag met die fietsschoenen rondlopen
(of zijn er van die hulpstukje die je op spd pedalen kan plaatsen om met gewone schoenen door bxl te vliegen)
Streets
wie rijd er me de fiets naart werk
en wat doe je als jeje daar niet kan douchen
We gaan er wel enen placeren, maar zoals altijd duuurt da wa in een jeugdcentrum.
en dan nen helen dag met die fietsschoenen rondlopen
(of zijn er van die hulpstukje die je op spd pedalen kan plaatsen om met gewone schoenen door bxl te vliegen)
Streets
- scott racer
- Mountainbiker
Post by scott racer »
Wind ,regen ,sneeuw I DON'T MIND .
Het is wel maar een goei 5 km heen maar das beter als niks hé
Der zouden véél minder files zijn !
-
mariska vd pijnacker
- Mountainbiker
Post by mariska vd pijnacker »
Voor de havenarbeiders: zijn er hier nog mensen die gebruik maken van de 'fietsbus' die door de Tijsmanstunnel rijdt, om niet over Lillobrug te moeten rijden?
- Michelleke
- Mountainbiker
Post by Michelleke »
Ik ga ook elke dag met de fiets, zomer en winter, weer of geen weer.
Enkel hoogst uitzonderlijk (hooguit een paar keer per jaar; vb. wanneer ik 's avonds zo snel mogelijk thuis moet zijn) ga ik met de auto. We hebben ook maar 1 auto, maar nu dat mijn vrouw thuis is wegens zwangerschapsverlof, nog steeds neem ik de fiets. Is goed om je conditie te onderhouden, en als ge er een gewoonte van maakt, is het geen probleem. Ik zou trouwens niet begrijpen waarom je op zondag door weer en wind, bij regen en koude, op een TT in de modder zou willen gaan ploeteren, en dat je dan 's anderendaags de warme auto niet zou kunnen missen om naar je werk te rijden.
De max was vorig jaar in de winter, toen er op een morgend plots veel sneeuw lag. Ik reed met mijn MTB de auto's gewoon voorbij. Anderen die met de wagen naar't werk kwamen, waren soms een uur onderweg geweest voor 15 km
Trouwens, wat je bespaart door het weglaten van een 2de auto, levert je een mooi budgetje op om aan uw hobby te besteden !
O ja, ik doe zo dagelijks 26 km. Op't werk kan ik gebruik maken van douche en kleedkastje. De fietsvergoeding die sommige bedrijven uitkeren, geldt echter bij ons niet.
Enkel hoogst uitzonderlijk (hooguit een paar keer per jaar; vb. wanneer ik 's avonds zo snel mogelijk thuis moet zijn) ga ik met de auto. We hebben ook maar 1 auto, maar nu dat mijn vrouw thuis is wegens zwangerschapsverlof, nog steeds neem ik de fiets. Is goed om je conditie te onderhouden, en als ge er een gewoonte van maakt, is het geen probleem. Ik zou trouwens niet begrijpen waarom je op zondag door weer en wind, bij regen en koude, op een TT in de modder zou willen gaan ploeteren, en dat je dan 's anderendaags de warme auto niet zou kunnen missen om naar je werk te rijden.
De max was vorig jaar in de winter, toen er op een morgend plots veel sneeuw lag. Ik reed met mijn MTB de auto's gewoon voorbij. Anderen die met de wagen naar't werk kwamen, waren soms een uur onderweg geweest voor 15 km
Trouwens, wat je bespaart door het weglaten van een 2de auto, levert je een mooi budgetje op om aan uw hobby te besteden !
O ja, ik doe zo dagelijks 26 km. Op't werk kan ik gebruik maken van douche en kleedkastje. De fietsvergoeding die sommige bedrijven uitkeren, geldt echter bij ons niet.
- Black Phantom
- Mountainbiker
Post by Black Phantom »
Sinds eind juni rij ik ook elke dag met de fiets naar het werk.
Ongeveer 29 km enkel.
Het objectief was de zomer doorgeraken, maar ik heb de smaak goed te pakken en ga nu proberen het gehele jaar door te rijden.
Ik heb de beschikking over een douche op 't werk anders was het niet te doen.
Rugzak op den bult voor verse kleren, schoenen blijven permanent op 't werk staan.
Eén probleem: als de koerskleren na de dagtaak nog niet droog zijn is het niet altijd even aangenaam om daar terug in te kruipen
Ongeveer 29 km enkel.
Het objectief was de zomer doorgeraken, maar ik heb de smaak goed te pakken en ga nu proberen het gehele jaar door te rijden.
Ik heb de beschikking over een douche op 't werk anders was het niet te doen.
Rugzak op den bult voor verse kleren, schoenen blijven permanent op 't werk staan.
Eén probleem: als de koerskleren na de dagtaak nog niet droog zijn is het niet altijd even aangenaam om daar terug in te kruipen