Eenvoudig GPS toestel?

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

***G*** wrote: De etrex mag al afvallen,daar ben ik zo niet voor.
Waarom?
***G*** wrote: Kan iemand mij misschien iets vertellen over de navigatie kwaliteit van de dakota 20 en de oregon 450??
Is het moeilijk om direkt de juiste weg te vinden in de ardense bossen als je Y splitsing tegen komt ofzo??
Technisch (processor en GPS chip) zijn identiek dus identiek.
Een voetnoot bij 'moeilijke' splitsingen zal je met ieder GPS toestel wel eens in de fout gaan, zeker als de snelheid wat hoger ligt, want naar de GPS en naar de weg kijken is niet altijd evident ;-) Je kan ook niet altijd al rijdend inzoomen en moet je soms eens een gokje wagen, maar dat hoort bij de fun van het GPS rijden :lol:
***G***
Mountainbiker

Post by ***G*** »

RigolleM wrote:
***G*** wrote: De etrex mag al afvallen,daar ben ik zo niet voor.
Waarom?
Tja eigelijk vooral omdat dat scherm toch een pak kleiner lijkt en niet zo mooi oogt,bij de dakota is het scherm over de volledige grote van het toestel. Maar dit is geen gegronde reden eigelijk :oops: :oops:

Heb zo pas gelezen dat dat scherm van de etrex beter afleesbaar zou zijn als de touchscreen's ervaring mee? Is het zo slecht leesbaar die touchscreens??
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

***G*** wrote:Heb zo pas gelezen dat dat scherm van de etrex beter afleesbaar zou zijn als de touchscreen's ervaring mee? Is het zo slecht leesbaar die touchscreens??
Een Etrex (of GPSMap 60-62) scherm is inderdaad beter leesbaar dan de touchscreens. Het is wat tegen elkaar afwegen.
Ik heb, na een test in de zon, een Etrex gekozen.
GiantXTC
Mountainbiker

Post by GiantXTC »

En ik ook voor de Etrex 30. Afleesbaarheid en degelijkheid was toch wel mijn afweging om te kiezen voor dit toestel ipv de Dakota 20. Ook heeft de Etrex een groter geheugen. Ga hem morgen voor het eerst uittesten....
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

heb vandaag voor het eerst een tt gereden met mijn etrex 20.
wel tof om achteraf de route te zien en te weten dat ik in wechelderzande 35 km heb gereden in 8,6 km²

deze is wel niet om na te rijden wegens te veel privé.
TGV
Mountainbiker

Etrex 20

Post by TGV »

Ik heb ondertussen een maand de etrex 20 en ik ben er heel content van. Goede ontvangst, scherm goed leesbaar en vooral (voor mensen die niet graag handleidingen lezen) heel gebruiksvriendelijk. Ook niet onbelangrijk: vrij goedkoop toestel (heb 155 euro betaald zonder kaartmateriaal). Op http://openmtbmap.org/ vind je gedetailleerd kaartmateriaal.
Een fietshouder moet je nog wel aankopen: die heb ik via amazon.de gekocht (perfecte service, binnen 3 dagen had ik hem).
Zombiker
Mountainbiker

Re: Garmin 450

Post by Zombiker »

RigolleM wrote:- indien budget en/of grootte u parten speelt => Etrex 30/Dakota 20
Bestaat er mogelijkheid om bij Etrex/Dakota modellen een hartslagmeter te gebruiken, of ga je dan automatisch naar de Edge?

Ik zoek een zo simpel mogelijke GPS om routes na te rijden, maar graag wel met een hartslagmeter erbij.
RigolleM
Mountainbiker

Re: Garmin 450

Post by RigolleM »

Zombiker wrote:
RigolleM wrote:- indien budget en/of grootte u parten speelt => Etrex 30/Dakota 20
Bestaat er mogelijkheid om bij Etrex/Dakota modellen een hartslagmeter te gebruiken, of ga je dan automatisch naar de Edge?
Etrex 30 en Dakota 20 ondersteunen ANT+ protocol dus ja. Je hebt enkel het gegevensveld hartslag ter uwer beschikking. Geen HR gemiddelde.
Zombiker
Mountainbiker

Post by Zombiker »

Ik zal me ms even verduidelijken: ik heb geen hartslag-aanduiding nodig terwijl ik fiets, maar ik vind het achteraf wel altijd leuk om thuis de min/max en Av te kunnen bekijken.
Kan ik via de PC dan wel een HR gem zien, of houden deze toestellen de Av HR niet bij in het geheugen?
Philippe1
Mountainbiker

Post by Philippe1 »

De etrex 30 laat alleen snelheid en hoogte zien in GC ( garmin connect)

Op het toestel kun je wel gegevensvelden maken voor cadans en hartslag.

Gemiddelde snelheid is ook berekend op de totale tijd, ook als je stil staat, en dit geeft een groot verschil met de meeste fietscomputers. Op de edge kun je dit instellen.

Etrex is ook zééééér genereus met zijn hoogtemeters. Vaak een veelvoud. De hoogtemeters op de tripcomputer verschillen ook altijd van de uitlezing in GC.
Bij de edge is dit hetzelfde cijfer. De etrex blijkt wel een zeer gevoelige hoogtemeter te hebben, past zich zeer snel aan na het opstarten, de edge (ik heb de edge 500) is veel trager.
Ik vraag me soms af of de hoogtemeter in de etrex geschikt is om te fietsen.
Eenzelfde traject te voet afgelegd of per fiets geeft toch een groot verschil in hoogtemeters. Ik heb al gemerkt dat op een afdaling van +/- 70 m de etrex
20 hoogtemeters erbij telt.
Men ging t eens bekijken bij Garmin

Wil je een toestel om routes na te rijden en ook Uw sportgegevens bij te houden, ga dan voor de edge, je moet er zelfs geen kaart bij kopen, gebruik gewoon de gratis osm kaarten.

De edge is ook makkelijker in gebruik, gewoon op de start knop duwen en hij neemt je gegevens op.
Bij de etrex moet heel wat meer handelingen doen binnen in de menu's.

Navigeren met de etrex gaat prima, zeer duidelijk scherm.

Flip
Post Reply