Maar wie ben ik !!!
Banden
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- 2 fast 2 follow
- Mountainbiker
Post by 2 fast 2 follow »
Ik dacht net het tegenovergestelde, Vooraan een dunner band dan achteraan. De voorband moet door de modder snijden en niet glijden en volgt zo meer de richting die je uit wilt gaan.
Maar wie ben ik !!!
Maar wie ben ik !!!
-
Van Cot
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word
ik heb geen ervaring met de black jack, maar aan de foto in de catalogus die ik liggen heb ziet mij er dat niet echt een modderband uit.Genius wrote:Ik heb nog 2 banden liggen hier en ik ben aan het twijfelen welke ik zou opleggen. Het is voor in de modder mee te ploeteren.
Ofwel de panaracer 1.8 ofwel een schwalbe light black jack.
Vanvoor ligt een hutschinson scorpion 2.1 en daar ben ik tevreden van.
- A d r i
- Mountainbiker
heb je dit principe (vooraan dunner dan achteraan ) al in de praktijk toegepast? Zo ja met welke banden en wat zijn je bevindingen??2 fast 2 follow wrote:Ik dacht net het tegenovergestelde, Vooraan een dunner band dan achteraan. De voorband moet door de modder snijden en niet glijden en volgt zo meer de richting die je uit wilt gaan.
Maar wie ben ik !!!
Over modder- en andere banden zijn hier al hele epistels geschreven. Dunne banden met harde noppen dringen diep in de modder door en vinden grip, ze bieden jammer genoeg weinig tot geen comfort.
Zeker achteraan vind ik zo een band de max. Ik monteer meestal vooraan even breed dan achteraan, maar soms ook vooraan een iets bredere band.
De Schwalbe Black Shark Mud is een heel goede band in modder en sneeuw.
Ook goed maar in belgie niet te krijgen, WTB Weirwolf. Heb deze sinds enige tijd liggen en ben er heel tevreden van. Is in 2.1 en heeft ook heel harde noppen, een echte bijter dus, maar de 1.5 biedt nog betere traktie als het echt modderig is.
De Weirwolf geeft vooraan wel een betere kontrole, zeker als er kasseien aan te pas komen, of natte wortels waar je met een band als de 1.5 Mud zeker heel voorzichtig moet op zijn. Met de Weirwolf heb je hier wat meer marge.
Als het gewoon vochtig is, is een Racing Ralph ook een verrassend goede band, ik gebruik hem op training als ik zelf m'n parkoers kan kiezen.
Op een TT waar je niet weet wat je te wachten staat, heb ik toch liever een Jimmy of een Big Jim, die zijn meer allround. tenzij het de week ervoren geregent heeft, dan is zo'n Weirwolf ideaal.
wie jij bent, awel, te rap om te volgend zeker ?2 fast 2 follow wrote:Ik dacht net het tegenovergestelde, Vooraan een dunner band dan achteraan. De voorband moet door de modder snijden en niet glijden en volgt zo meer de richting die je uit wilt gaan.
Maar wie ben ik !!!
mijn persoonlijk gedacht is dat ik langsvoor zo veel mogelijk grip wil hebben, want als het voorwiel wegschiet, dan ist directemento boem pattat he.
Voor mij persoonlijk dus een conti explorer van voor, rij zo al een kleine 10.000km. Langs achter, tja, dat hangt van de omstandigheden en de ondergrond af. voor het ogenblik nen bijna versleten zmax die ik nog in een stapel banne hier in de garage gevonden heb, anders nogal dikwijls een twister AST, op de HT een conti escape of explorer.
maar best is van te proberen, voor mij echter alleszinds geen schwalbe meer (te veel kromme exemplaren en te veel banden die zomaar na ettelijke km kapotspringen), ook geen michelin (ook niet sterk genoeg), maar ja, tis natuurlijk ook een beetje te zien wat ge doet he. als ge enkel in vlaanderen rijdt, hier liggen geen rotsen he, en dan is het plaatje dus wel ewa anders.
en tja, wie ben ik he ???
-
Van Cot
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word
een wegschietend voorwiel is zeker geen lachertje, in tielt-winge met mijn originele voorband voorgehad, scott voltage tire 2.1, bmx profiel.Iegienie wrote:2 fast 2 follow wrote:Ik dacht net het tegenovergestelde, Vooraan een dunner band dan achteraan. De voorband moet door de modder snijden en niet glijden en volgt zo meer de richting die je uit wilt gaan.
Maar wie ben ik !!!
mijn persoonlijk gedacht is dat ik langsvoor zo veel mogelijk grip wil hebben, want als het voorwiel wegschiet, dan ist directemento boem pattat he.
sturen was gewoon onmogelijke, eens aan het rijden mocht ik het stuur draaien zoals ik wou, gewoon rechtdoor blijven gaan. In zulke gevallen moet je met je achterwiel sturen en da's niet altijd even makkelijk.
- KONA-boy
- Mountainbiker
- Location: KONA Kahuna Deluxe, KONA Muni-mula, Rocky Mountain Vertex Team Scandium, specialized EPIC pro
ik heb een tijdje met black jack's gereden. Dit zijn volgens mij zéér goede all-round banden, maar niet echt typische modderbanden : daarvoor lopen ze te snel "vol" met de bruine smurrie.
Een fijne modderband is -voor mij !!- de hutchinson Scorpion 1.75 : tractie zat en snijdt lekker door de modder. Door de dunnere sectie breekt hij wel iets makkelijker uit dan een bredere band. Maar ja, een verwittigd biker is ...
Een fijne modderband is -voor mij !!- de hutchinson Scorpion 1.75 : tractie zat en snijdt lekker door de modder. Door de dunnere sectie breekt hij wel iets makkelijker uit dan een bredere band. Maar ja, een verwittigd biker is ...
- brecht256
- Mountainbiker
ik ben er ook nog altijd niet uit welk type band ik na mijn racing ralph ga leggen
khad gedacht :
vanvoor XLS, vanachter RR ( rolweerstand XLS ?)
vanvoor ne scorpion, vanachter RR/ comp S / scorpion
voor + achter XLS ( rolweerstand ?)
voor enkele wedstrijdjes (LMTB) en (winter) TT's .
jullie mening ?
khad gedacht :
vanvoor XLS, vanachter RR ( rolweerstand XLS ?)
vanvoor ne scorpion, vanachter RR/ comp S / scorpion
voor + achter XLS ( rolweerstand ?)
voor enkele wedstrijdjes (LMTB) en (winter) TT's .
jullie mening ?