Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
The Doctor 46
Mountainbiker

Post by The Doctor 46 »

Simoncello wrote:Ik heb me laten vertellen dat plastieke beter zijn tegen de regen dan stoffen overschoenen. Wegens examens heb ik ze nog niet kunnen uittesten..

Wat voor overtrekkers heb je?
Ik heb plastieke , maar zijn langs onder wel open. Ik dacht altijd dat het water langs daar naar binnen komt via de schoenplaatjes ofzo ( op spattend water )

Maar het is misschien zoals gbv het zegt dat het langs de broek is . Maar ik zie het niet zo zitten om telkens met tape als af te dichten. Nu neem ik telkens een krant mee in mijn rugzak om daarna in mijn schoenen te proppen zodat ze terug droog zijn om naar huis te rijden
gbv
Mountainbiker

Post by gbv »

tapen is echt om alles kurkdroog te houden. zolang het niet strontregent zal het zonder tape ook wel lukken om alles redelijk droog te houden. de grootste reden waarom schoenen nat worden is omdat een lange broek het vocht opneemt, dit zakt tot in de schoenen, et voila!

3 kwarts die niet onder de overtrekken zit en je hebt dat probleem niet.
alleen nog het water dat van je been loopt zal in de overtrek kunnen lopen, maar wordt meestal opgenomen door de stoffen binnenkant van de overtrekjes. nu zullen dus eerst je overtrekjes verzadigen en dan pas je schoenen. ook dus geen lange kousen aandoen in de overtrekjes of ze slorpen het water uit de stoffen binnenkant op.

ik weet niet welke schoenen je hebt, maar meestal worden deze niet rap nat langs de zool. mijn shimano's die een gaatje hebben in de zool als verluchting vormen daarop wel een uitzondering.

wat je met plastieken overtrekken bedoelt, daar heb ik het raden naar... :-?
The Doctor 46
Mountainbiker

Post by The Doctor 46 »

Ge hebt van die sponsen overtrekkers tegen de koude , maar ook van die gladde (plastieken stof denk ik) vooral voor in de regen te rijden .
Ik zal is proberen mijn broek wat op trekken , maar het is nog wel steeds winter hé.
Ik rij met NorthWave schoenen , zeer content van maar ook overal voorzien van verluchting.
Alvast bedankt voor jullie reacties , was gewoon curieus dat jullie hier ook problemen mee hadden.
JanC
Mountainbiker

Post by JanC »

Vandaag weer wat uilen die op het fietspad geparkeerd stonden...
Ze moesten maar eens 5 meter te voet moeten gaan voor hun boodschappen!
ravke
Mountainbiker

Post by ravke »

Na 2,5 maand verplichte rust morgen terug het fietske op en naar het werk :-? Zal de eerste dagen wel afzien worden vrees ik :P
gbv
Mountainbiker

Post by gbv »

The Doctor 46 wrote:Ge hebt van die sponsen overtrekkers tegen de koude , maar ook van die gladde (plastieken stof denk ik) vooral voor in de regen te rijden .
Ik zal is proberen mijn broek wat op trekken , maar het is nog wel steeds winter hé.
Ik rij met NorthWave schoenen , zeer content van maar ook overal voorzien van verluchting.
Alvast bedankt voor jullie reacties , was gewoon curieus dat jullie hier ook problemen mee hadden.
die gladde stof die je schrijft is dus het neopreen dat ik reeds vermeldde.
heeft wat weg van duikersstof. troost u, sommige zijn ook geschikt als winterovertrekjes ipv enkel regen. ik heb er zo een paar. met mijn zomerschoentjes, gewoon paar kousen en deze overtrekken rij ik toch gemakkelijk 2 - 3 uurtjes in winterse condities ;) (lees rond het vriespunt).

tegen de kou kan je ook altijd zalfjes en crèmes kopen die de benen goed warm houden. ik gebruik daarvoor hot embrocation van Qoleum. ge zult gene kou hebben dan. in potentieel natte omstandigheden leg ik nog een laagje olie over de zalf zodat het water er mooi blijft opstaan en afglijdt. geen koude poten :-D
ManuF
Mountainbiker

Post by ManuF »

Deze morgen onderuit gegaan !

Ik vroeg me al heel de weg af waarom ze waarschuwden voor gladde wegen. En dan 50m voor het werk... zwiiiieeep, BOENK !

De slicks waren dan ook ni echt de beste keuze vandaag #-o
Vleerbike
Mountainbiker

Post by Vleerbike »

Vandaag ook onderuit gegaan in Mechelen.

Er stond er al ene aan de kant op die plek.
Ik kom even aan de remmen en onderuit zelfs met de noppenbanden.

Broek gescheurd, gehavende knie en scheur in het zadel.
Ik zal weer niet toekomen met de fietsvergoeding deze maand.
Snackman
Mountainbiker

Post by Snackman »

Ook onderuit gegaan. Niet op de openbare weg, maar net op het terrein van de werkgever... gans de inrit bevroren.

derailleurpat na de zak, is helaas geintegreerd in het frame dus wordt interessant om te fixen... Ook quickrelease achterwiel na de zak.

Lichamelijk leed (knie, heup, elleboog) vind ik minder erg, da geneest vanzelf :lol:

Ah ja, de helm heeft wééral zijn nut bewezen, ik heb oprechte vrees voor de vele mensen die ik nog zonder zie rondrijden!!
el gordo
Mountainbiker

Post by el gordo »

Vleerbike wrote:Vandaag ook onderuit gegaan in Mechelen.
Waar ergens?
Post Reply