Zo 22/01/2012 Egem / Pittem :: Gorik Gardeyn Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
amateur-biker
Mountainbiker

Post by amateur-biker »

Zoals reeds door velen hier aangehaald : vandaag hebben we voor de eerste keer ervaren dat het echt winter is. Egem is precies niet de meest MTB vriendelijke streek in de winter. De organisatie heeft zich allicht een beetje verkeken op het parcours wanneer honderden bikers gepasseerd zijn. Dat maisveld is inderdaad zeker te mijden als het niet vriest.
Toch kunnen we ons niet van de indruk ontdoen dat de organisatie echt wel veel inspanningen gedaan heeft om ons een leuke voormiddag te bezorgen. Bevoorradingen, seingevers, bike wash, het Gorikske op het einde waren allen dik in orde.
We hebben ook heel wat stroken ontdekt die we in het verleden nog nooit aangedaan hebben =D> . De Egemse veldekens waren voor mij een leuke verrassing alhoewel dit voor de gelegenheidsbiker wellicht toch iets te zwaar is. Ben zelf eens over de kop gegaan bij doorsteek van een greppel. Een brugje had hier wel van pas gekomen. Wij hebben met zijn allen de volle 50 km afgebold en de wind bij het terugkeren was inderdaad een zeer harde dobber. Gelukkig konden we treintje rijden en elkaar wat aflossen :oops: .
Als ik mag afsluiten met een punt van opbouwende kritiek : misschien overwegen om de (te) zware veldslagen van in het begin te beperken en wat meer goed berijdbare off road te nemen in de omgeving van Wildenburg. De lakebossen vormden het hoogtepunt van de rit.
Wij hebben ons in ieder geval goed geamuseerd en op naar de volgende....zaterdag in Jabeke.

12 febr. : 5de Huwynstocht te Lichtervelde
pjer
Mountainbiker

Post by pjer »

Kort toerke, op't gemak. Al fluitend.
Dit waren mijn woorden voordat ik deze tocht startte.
Het zou compleet anders uitdraaien.
Samen met de tocht van de Safaririjders uit Zeebrugge die ik verleden jaar reed is deze TT een heftig ding. Een feeks. Organiseer deze toertocht pal in de zomer en je hebt een bom.

Onderweg kwam ik ook Spiermassa en Slappetieze tegen. Beiden hand in hand, keuvelend over een reeks gore onderwerpen, eensgezind overeenkomend dat twee beter is dan één.
Twee choufkes, welteverstaan.
Bij gebrek aan dit Goddelijke vocht vergeleken ze dan maar de distillatiekenmerken van Duvel. En ook van Leffe. En van Grimbergen.
Bij de volgende bestelling van evenveel Glimbelgen ben ik naar huis vertrokken.
Spiermassa en Slappetieze zitten er waarschijnlijk nog.
Ad Fundum.
MarkM
Mountainbiker

Post by MarkM »

Een toffe TT gemist precies :wink:
Is er iemand die een gpx heeft van de route?
hondahornet
Mountainbiker

Post by hondahornet »

MarkM wrote:Een toffe TT gemist precies :wink:
Ik heb de 33 km rit, met nog een beetje modder aan... :wink:

http://connect.garmin.com/activity/143666554
Nu weet ik het zeker,te veel modder is echt mijn ding niet... :-?
PETER14
Mountainbiker

Post by PETER14 »

hondahornet wrote:
MarkM wrote:Een toffe TT gemist precies :wink:
Ik heb de 33 km rit, met nog een beetje modder aan... :wink:

http://connect.garmin.com/activity/143666554
Nu weet ik het zeker,te veel modder is echt mijn ding niet... :-?
Toch op letten geblazen veel privéstukken, kleiputten, lakebossen, deel van wildenburg en laatste bos bij Egem zijn allemaal privé! [-X [-X
Als we in de toekomst nog mogen passeren toch best vermijden die parels!!!
Nicole Bruneel
Mountainbiker

FIETSCOMPUTER

Post by Nicole Bruneel »

Er werd een fietscomputer gevonden van het merk "Bontrager", type "trip 4w". De eigenaar kan mij contacteren voor afhaling: 0478 98 87 24.
Nicole
slappetieze2
Mountainbiker

Post by slappetieze2 »

:drunk: :drunk: :drunk: Nen zeeeeer schonen en lastigen après :drunk: :drunk: , ge meugd tons nievers uwen kop tonen of ge komt er tegen mee dust :drunk: :drunk: . Over den tocht heb ik niets over aan te merken . GEWOON AF =D> =D> =D> =D> =D> =D> ier en doare een beetse baggeren moar veur de reste alles noar wens wa mij betreft es ter nen schoanen TT BIJGEKOMEN IN DE STREEKE =D> =D> =D> =D> . Tot de volgende editie :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: , en Pjerke kwas nog an tijdens thois zulle moar noaste weeke bij die BRIGANGS es da wel gevoarlijkre
:drunk: :drunk: :drunk: ](*,) ](*,) ](*,) .

GR.SL.T.2. 8) 8) 8) 8) 8)
de skerpen
Mountainbiker

Post by de skerpen »

Een lekker ritje als mtb- opener van het seizoen .

Vettig en lastig :bounce:

2 x voetje aan de grond en dit jammer genoeg in de kleiputten :oops: .

Het maisveld en andere op power en beheersing doorkliefd , raar maar waar I LIKE THIS . #-o

Zeker volgend jaar terug .

55 km in 3 h , meer moet dat niet zijn . wel kalm op de grote toer na de 2 de splitsing :cry:
pompier
Mountainbiker

Post by pompier »

Sinds de fusie van 1976 behoort Egem bij Pittem.Wie als mountainbiker Pittem kent,kent deze van de vroegere decembertochten georganiseerd door de Bikedevils.Deze tocht noemde voorheen de zottentocht,nu helletocht.Deze twee naamkeuzes waren dus niet toevallig gekozen.Wie hier komt weet wat hij voorgeschoteld krijgt.

En het mag gezegd.Het was verdorie een lastige tocht.Met een gemiddelde van net boven de 18 km/u was het mijn eerste wintertocht dat ik onder de 20 afklokte.Jawel.Daarbij heb ik ook een paar keer van de fiets gemoeten en hier en daar een voetje gezet.De afstand die ik te voet aflegde zal toch tot een 50 tal meter beperkt zijn geweest.

Wat je de organisatie vooral niet kunt verwijten is dat ze geen inspiratie hadden.Het was een origineel parcour en dit voor een eerste keer .Chapeau.

Uren werk zijn er ongetwijfeld gestoken in het bos van egemveldekes.Hopelijk hebben ze daar het spoor getrokken voor andere organisaties en blijft dit niet exclusief.

Seingevers,bewaakte fietsparking,zelf gemaakte douches,een Gorikske,knappe bevoorrading en een zeer goede afspuitinstallatie (aangeleverd door de bikedvils)en voorzien van het nodige POMPIER :lol: materiaal maakten deze organisatie compleet.En dit voor beginners.

Wie doet hun dit nog na de komende jaren?
sofeurken
Mountainbiker

egem

Post by sofeurken »

hier ook aangezet met het gedacht da het el zwaar ging zijn(regen).in tweede instantie ook door de wind!om 8u20 de wei in en t moet gezegd ,met een goeie 37km was ik meer dan voldaan!niet mn gewoonte :wink: vond het anderzins wel een leuk parcours,enkel die vijver toch zonder afstappen rondgereden,awel da was zware paté!maar t gorikske was niet ver af!top-bevoorr!minpuntje vond ik da inschrijving en douches toch wel een eind vaneen lagen wat bij zomerweer voor minder wrevel zorgt
den tocht deed me een beetje denken aan de eerste van aarsele maar denk da aarsele nog zwaarder was maar "i love it"
Post Reply