Zo 22/01/2012 Sint-Denijs :: Krieretocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Deze morgen hier naar jaarlijkse traditie gestart. In de zaal zaten nog vier steenbakkers en samen vertrokken. De wind speelde me parten, al kunnen het ook de kilometers van Moerkerke gisteren geweest zijn. Moest continu harken om mee te kunnen. Aan het parcours lag het alvast niet. Verrassend heel goed berijdbaar. Uiteraard enkele zwaardere stukken, maar denk dat het vorig jaar stukken zwaarder lag.

Unieke van deze tocht is de richting die ze uitgaan. Weinig aangedaan gebied. Zelfs zonder de Mont-St-Aubert (met natte ondergrond geraak ik daar toch niet op en af met manieren) heel mooi parcours in Warcoing, Hérinnes, Obigies, ...

Op de tweede bevoorrading (zeg maar buffet) begon mijn knie (of eigenlijk mijn been net eronder) ongelooflijk zeer te doen. Hadden net een tegenwindstuk gehad en zoiets rij ik echt niet graag. wellicht was het nog de wind van Moerkerke die het versterkte. Met redelijk wat zeer de rit uitgereden maar wel de asfaltstroken gekozen bij keuze en Kooigem berg ook links laten liggen. Gelukkig begint dat zeer toch al weg te trekken. Zal een forcering geweest zijn zeker.

Qua organisatie is er nog weinig dat voor verbetering vat baar is volgens mij. Bikewash vlot, fietsparking, inschrijving vlot, zeer goede bepijling met zoneborden, heel verzorgde bevoorrading, ruime zaal, ... Graag volgend jaar terug.
Thomsas
Mountainbiker

Post by Thomsas »

Ik denk dat ik helemaal verkeerd gereden heb: http://www.sports-tracker.com/#/workout ... lmr9s8bavg

We zaten waarschijnlijk op de toertocht van een andere organisatie... Vandaar ook de magere (en enigste) bevoorrading :-D Jammer!
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

Thomsas wrote:Ik denk dat ik helemaal verkeerd gereden heb: http://www.sports-tracker.com/#/workout ... lmr9s8bavg

We zaten waarschijnlijk op de toertocht van een andere organisatie... Vandaar ook de magere (en enigste) bevoorrading :-D Jammer!
Inderdaad verkeerd gereden ... 8)
Na de brug over de Schelde in Warcoing reden de Krierecrossers rechtdoor, de TT van Estaimpuis sloeg daar rechts af ...
stijnworks
Mountainbiker

Post by stijnworks »

zanneis wrote:
Thomsas wrote:Ik denk dat ik helemaal verkeerd gereden heb: http://www.sports-tracker.com/#/workout ... lmr9s8bavg

Inderdaad verkeerd gereden ... 8)
Na de brug over de Schelde in Warcoing reden de Krierecrossers rechtdoor, de TT van Estaimpuis sloeg daar rechts af ...
't Zelfde voor mij! Ongeveer 18 km om gereden ... :oops:
blomsky
Mountainbiker

Post by blomsky »

Ook hier verkeerd gereden en bijna niks gezien van de Krieretocht.... KWAAD!!!
beenhouwertje
Mountainbiker
Location: carbon granville met sram x0;en een granville met sram xx

Post by beenhouwertje »

blomsky wrote:Ook hier verkeerd gereden en bijna niks gezien van de Krieretocht.... KWAAD!!!
ik ook,meer opeens gezien dat het andere pijltjes waren,...teruggekeerd,en vervolgens de tocht vervolgd,vond het ook niet echt kunnen dat er 2 tochten door elkaar reden,en er geen plakaat stond van OPGEPAST of iets
Brede Boskanter
Mountainbiker

Post by Brede Boskanter »

Naar jaarlijkse traditie deze morgen ook afgezakt uit het verre Diksmuide naar Sint-Denijs .Met zijn vijven gestart om 8u15 en een fantastische rit gereden. Dit is voor mij zeker een van de mooiste ritten in de winter .Alles aanwezig, Heel afwisselend parcours . perfecte bepijling ( ik begrijp niet hoe je hier kan verkeerd rijden , als je twijfelt vraag het dan ) , enorme bevoorradingen , veilig oversteken , goeie douches , vriendelijke mensen aan de start en den apres kortom alles in orde .Wij volgden de 53 km en ondanks de vele kgs toch overal goed bovengekomen .Naar het einde toe was het vet van de soep , gelukkig was de wind merendeels in het voordeel op het einde .Met een 25tal medeboskantrijders en boskantrijdsters nog enkele leffes tot mij genomen als slot van een hele leuke zondagvoormiddag .Krierecrossers ferm bedankt en tot van de zomer .Volgende week met zijn allen naar Ingelmunster.
berggeitje1
Mountainbiker

Post by berggeitje1 »

Veel moet er hier niet gezegd worden buiten het feit dat dit ECHT in orde was. Fietsbewaking, seingevers, verzorgde bevoorrading.
Blijkbaar hebben ze het geluk van veel gemotiveerde leden te hebben want zonder hen is dat onmogelijk om dit voor elkaar te krijgen.
Bedankt aan allen en tot deze zomer.
BART J.M.C.
Mountainbiker

Post by BART J.M.C. »

Vandaag ook de kriere tocht gereden en zoals meestal de zondag wat laat gestart. Blijkbaar toch de beste keuze gemaakt want alles was goed te doen. Uitstekende bevoorrading door vriendelijke mensen en er was nog meer dan genoeg voor de late starters :-D Wel lastig door de harde wind en een paar pittige hellingen. Begrijp niet dat er mensen verkeerd reden of kwamen we die bewuste zone niet tegen op de 33km? Goede afspuit nog een biertje en dan nog een warm douchke(wat ook niet altijd lukt voor de late starters) Kom graag een volgende keer terug naar Sint Denijs :P
Thomsas
Mountainbiker

Post by Thomsas »

Brede Boskanter wrote: ik begrijp niet hoe je hier kan verkeerd rijden , als je twijfelt vraag het dan
Dat was nu juist het probleem. De pijltjes waren (zogoed als) dezelfde van de andere toertocht. We hebben dus nooit getwijfeld als we verkeerd waren, tot we bleven tegenwind rijden...

Het kon niet anders dat er een onduidelijkheid was in de bepijling, want in de vijf minuten die we stil stonden, reden er zeker een 25-tal mountainbikers voorbij die ook verkeerd waren.
Post Reply