RDHF 24/06/2012

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

jerwain wrote:
Sunn Xtreme wrote:als ik juist ben zitten er in de ardennes trophy dezelfde steile klimmen als de RDHF. ik dacht dat ze wel de zone rond Robertville enkele extra lastige stukken hebben ingelast.
in de ardennes trophy zit het breekpunt in dezelfde zone (corrigeer me indien verkeerd), de afstand is wel verschillend en dat weegt op diezelfde klimmen wel harder door,ook voor goed getrainden.
Ardennes Trophy is in Theux en RDHF is in Malmedy. 2 compleet verschillende parcoursen. Er zijn wel stukken van RDHF en Waimes die gelijk lopen. Ik vind RDHF nog altijd zowel fysiek als technisch de zwaarste van België!
De 65km van RDHF is het mooiste parcours dat ik in een marathon al gereden heb in belgie!
De 115km kan op sommige momenten wat saai zijn.
vivkemobiel
Mountainbiker
Location: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)

Post by vivkemobiel »

Ik zal dit jaar voor de eerste keer deelnemen aan de RDHF. Zitten er in het parcours privéstukken? Indien neen, heeft er iemand een GPStrack van de vorige jaren?
Aangezien ik tijdens het weekend van "Les Cimes de Waimes" daar 4 dagen verblijf om nog wat te trainen voor de BeMC, zou het interessant zijn om al een parcours van de RDHF te gaan verkennen.
Of andere parcours in de streek van Waimes zijn altijd welkom!
Japie carbon
Mountainbiker

Post by Japie carbon »

Er zitten idd redelijk wat privestukken tussen. Volgens mij is het ook niet de bedoeling dat er overal gereden word.
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Je kan perfect alle privé stukken omzeilen. Gewoon beetje op de kaart kijken en niet bvb door een boer zen weide rijden. (Dit privé stuk zit redelijk vooraan de rit meen ik me te herinneren)

Aan het kasteel Reinhardstein kan je even uw techniek bijschaven en bvb wat wandepaadjes meenemen ipv de privé klim naar het kasteel. En als je wilt kan je daar een ganse dag rondbollen...

En PAS OP bij de passage na de stuwdam.
Die afdaling is LEVENSGEVAARLIJK op 1 bepaald punt. Je rijdt daar vlak naast een afgrond van een meter of 5, rotsen... Je bent verwittigd!!Wel niet vergeten te genieten daar want dit is één van de mooiste stukken van de rit...
JLSteve78
Mountainbiker

Post by JLSteve78 »

hallo,

nooit eerder nam ik deel aan erg lange ritten in de Ardennen

ik heb wel een degelijke conditie door het vele lopen en regelmatig en zondagse rit mee te pakken, daar neem ik meestal de langste afstand en fiets toch goed door

hoe kan ik best beginnen aan zo'n soort ritten als herdermarathon, cimes des waimes, hagelandse chronon, rdhf, houffamarathon,...enz..

ik heb binnenkort nog twee of drie lange ritten hier in de omgeving gepland (oud heverlee, huldenberg,....)

ik hunker naar die uitdaging, anderzijds wil ik me niet overschatten en tegen de lamp lopen...
prideandglory1891
Mountainbiker

JLSteve78 wrote:hallo,

nooit eerder nam ik deel aan erg lange ritten in de Ardennen

ik heb wel een degelijke conditie door het vele lopen en regelmatig en zondagse rit mee te pakken, daar neem ik meestal de langste afstand en fiets toch goed door

hoe kan ik best beginnen aan zo'n soort ritten als herdermarathon, cimes des waimes, hagelandse chronon, rdhf, houffamarathon,...enz..

ik heb binnenkort nog twee of drie lange ritten hier in de omgeving gepland (oud heverlee, huldenberg,....)

ik hunker naar die uitdaging, anderzijds wil ik me niet overschatten en tegen de lamp lopen...
Herdermarathon is een toertocht. Dus toegankelijk voor iedereen, jong oud snel en traag... Is lastig maar de hellingen zijn nets iets minder lang dan in de ardennen.

Ivm je ardennenritjes: Start op het gemak en probeer u te amuseren. Een eerste marathon is wat je grenzen aftasten.
JLSteve78
Mountainbiker

Post by JLSteve78 »

als ik je reactie goed begrijp is de herdermarathon een goede beginner?

ik had dat in mijn planning zo een beetje opgeschreven, een echt mtb weekend:

do cimes des waimes
za herdermarathon
zo stadsloop in Gent of lange toerrit van 75,85 of 110km in Langdorp

daar lopen we mss tegen de man met de hamer...
prideandglory1891
Mountainbiker

JLSteve78 wrote:als ik je reactie goed begrijp is de herdermarathon een goede beginner?

ik had dat in mijn planning zo een beetje opgeschreven, een echt mtb weekend:

do cimes des waimes
za herdermarathon
zo stadsloop in Gent of lange toerrit van 75,85 of 110km in Langdorp

daar lopen we mss tegen de man met de hamer...
Herdermarathon is een toertocht. Mét langere afstanden... Is een goede waardemeter om eens te zien wat je waard bent op een rit van **aantal km's met een pak hoogtemeters.

Cimes de Waimes is ook goed te doen. Daar zit een vlakker stuk in ergens in het midden van de tocht waar je eventueel wat kunt recupereren. Wel een pakje technischer dan de Herders.

Maar uw planning is nogal veel hooi op de vork zeker? Of wil je u persé dit weekend helemaal om zeep rijden?

Ik zou het bij 1 van deze 3 ritten houden als je zegt dat je geen ervaring hebt in langere afstanden.
Er komen daarna (28-05, ardennes trophy bvb) nog mooie ritjes hoor...

En 1 goede tip: Zorg dat je fris aan de start staat bij een ardennenrit.
JLSteve78
Mountainbiker

Post by JLSteve78 »

fris zullen we zeker zijn, omgekeerd is quasi nooit het geval.

ok, dat van hooi kan kloppen, dat is nu eenmaal ik..--

zullen het bij max twee tochten houden! superbedankt voor uw uitleg en opinie
Remmenlos
Mountainbiker

Post by Remmenlos »

De man met den hamer zult toch wel eens gaan tegenkomen zoals het de meeste " weleens" gebeurt :evil:
Post Reply