Veldrijden 2011-2012

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
GW
Mountainbiker

Post by GW »

alexi wrote:Ik had een hematocriet van 50,3 op mijn laatste bloedcontrole bij de dokter en dit na 1,5 jaar niet gefietst te hebben.En da zonder EPO ...... en da is ook een feit.
Er wordt ier nogal wa uit hun botten geslegen ze.

Dat kan,dat weet ik ook wel hoor #-o
Heb toch niet beweert dat je niet van nature een hoge hematocriet waarde kunt hebben of wel soms? :roll:

Wou er alleen mee bedoelen dat het ook van doping zou kunnen komen en dat in het verleden in de wielrennerrij ook dikwijls het geval was bij een te hoge hematocriet waarde. Of ben ik weer iets uit men botten aan het slagen? :wink: :wink: :P

Over het geval van marc janssens kan ik mij niet uitspreken omdat ik daar niets van weet,had hem trouwens niet vermeld.

En nu nog maar eens een poging om weer on topic te geraken??
Anders kunnen we beter een doping topic openen :lol:
Woestijnvalk
Mountainbiker

Post by Woestijnvalk »

'Need For Speed' vernoemde hem.
govaert
Mountainbiker

Post by govaert »

alexi wrote:
GW wrote:
Woestijnvalk wrote:Bij mijn weten is bij Marc Janssens een te hoog hematocrietwaarde vastgesteld, waardoor je niet mag starten. Niet betrapt op doping dus.
Woestijnvalk wrote:Ik ga alleen voort op feiten, niet op veronderstellingen.
Ik ken een feit... Dat je een te hoge hematocrietwaarde krijgt van doping,meer bepaald EPO :wink: :wink: :roll:
Ik had een hematocriet van 50,3 op mijn laatste bloedcontrole bij de dokter en dit na 1,5 jaar niet gefietst te hebben.En da zonder EPO ...... en da is ook een feit.
Dat is niet iets om fier op te zijn hoor. 45 is alarmerend... Er zal bij u wel iets anders mis zijn dan een overload aan erythropoietine denk ik.
alexi
Mountainbiker

Post by alexi »

govaert wrote:
alexi wrote:
GW wrote: Ik ken een feit... Dat je een te hoge hematocrietwaarde krijgt van doping,meer bepaald EPO :wink: :wink: :roll:
Ik had een hematocriet van 50,3 op mijn laatste bloedcontrole bij de dokter en dit na 1,5 jaar niet gefietst te hebben.En da zonder EPO ...... en da is ook een feit.

Dat is niet iets om fier op te zijn hoor. 45 is alarmerend... Er zal bij u wel iets anders mis zijn dan een overload aan erythropoietine denk ik.
neen hoor, bloedcontrole was niet omdat ik ziek was maar omdat ik terug wou beginnen sporten en daarom eerst eens langs ging bij de dokter. Alle waarden waren ok en toen ik naar die hoge hematocriet vroeg zei hij dat dit aangeboren was . Nog een geluk dat ik niet in comptitie reed indertijd,ik zou nogal rap als dopingzondaar bestempeld geweest zijn.
Woestijnvalk
Mountainbiker

Post by Woestijnvalk »

Als je een hoge aangeboren hematocrietwaarde hebt (>50), dan kan je daarvoor een attest krijgen, waardoor je toch mag rijden. Zo zijn er wel meer in het peleton.
MaartenW
Mountainbiker
Location: Canyon ES5,Fondriest Domino plus, Colnago Master, Schauff Track, Diamant Cross

Post by MaartenW »

alexi wrote:
govaert wrote:
alexi wrote: Ik had een hematocriet van 50,3 op mijn laatste bloedcontrole bij de dokter en dit na 1,5 jaar niet gefietst te hebben.En da zonder EPO ...... en da is ook een feit.

neen hoor, bloedcontrole was niet omdat ik ziek was maar omdat ik terug wou beginnen sporten en daarom eerst eens langs ging bij de dokter. Alle waarden waren ok en toen ik naar die hoge hematocriet vroeg zei hij dat dit aangeboren was . Nog een geluk dat ik niet in comptitie reed indertijd,ik zou nogal rap als dopingzondaar bestempeld geweest zijn.
Twee keer zever

Govaert

45 is niks alarmerend aan daar lopen wel een pak mensen mee rond(o.a. ikzelf) 55 is eerder alarmerend

Alexi,

Ni panikeren he hematocriet werd quasi alleen bij profs gecontroleerd of op het hoge niet prof niveau en dan nog maar af en toe ge moest dus al heel straf rijden om een keer aan de centrifuge te mogen hangen
alexi
Mountainbiker

Post by alexi »

MaartenW wrote:
alexi wrote:
govaert wrote:
Twee keer zever

Govaert

45 is niks alarmerend aan daar lopen wel een pak mensen mee rond(o.a. ikzelf) 55 is eerder alarmerend

Alexi,

Ni panikeren he hematocriet werd quasi alleen bij profs gecontroleerd of op het hoge niet prof niveau en dan nog maar af en toe ge moest dus al heel straf rijden om een keer aan de centrifuge te mogen hangen
En dan moeten zeggen da ge niks hebt genomen, en niemand die u zou geloven. Zou da persoonlijk zeer frustrerend vinden. :wink:
GW
Mountainbiker

Post by GW »

pijnlijk geval met een opmerkelijke oplossing :P

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... osspromosw
den mountenbiker
Mountainbiker

Post by den mountenbiker »

Heb het gelezen dit is het resultaat =D>

Image
Mister No Chaïn
Mountainbiker

Post by Mister No Chaïn »

Nys heeft vandaag afgezien ... zo nooit boven een hartslag van 170 mogen komen, das tegen zijn natuur :lol:
Post Reply