Remblokken van Discobrakes.com?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
kevx
Mountainbiker

Post by kevx »

http://www.asiqs.nl/

net een 80 km met de eerste remblokjes gedaan en geen klachten....

direct 6 sets gekocht voor 36 euro + verzending, very cheap dus :wink:

snelle reactie, prima afgehandeld en redelijk snelle levering
---jakke---
Mountainbiker

Post by ---jakke--- »

heb er vorige week ook besteld van disco brakes en 7dagen later aangekregen (sintered) hopelijk remmen ze goed. k'ben er eerlijk gezegd wa bang van, maarja het is de prijs hé.
4 setjes met veer, voor maar 25eurokes, daar wil ik altijd wel eens testpiloot voor spelen! :-D
BASSMAN
Mountainbiker
Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17

Post by BASSMAN »

---jakke--- wrote:heb er vorige week ook besteld van disco brakes en 7dagen later aangekregen (sintered) hopelijk remmen ze goed. k'ben er eerlijk gezegd wa bang van, maarja het is de prijs hé.
4 setjes met veer, voor maar 25eurokes, daar wil ik altijd wel eens testpiloot voor spelen! :-D
Hou ons op de hoogte
JanC
Mountainbiker

Post by JanC »

Ik rij er ook al een tijdje mee, ik ben er echt tevreden van!
briezer
Mountainbiker

Post by briezer »

Hey,
heb hier ni echt ervaring mee maar ben ook stilaan toe aan nieuwe blokjes.
Kent er iemand (of heeft er iemand ervaring met) A2Z organische blokken voor Magura Louise.
Ben deze tijdens m'n zoektocht tegengekomen.
Hoe staan die tov BBB en die van Discobrake?
Want naar wat ik hierboven lees zijn de originele blokken qua prijs/kwaliteit verhouding geen optie. Of zie ik dat verkeerd?
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Heb er nu een 200 tal modderkilometers mee gereden en tot nu toe erg tevreden. Remkracht, bite etc is vergelijkbaar met de originele. Enkel wat meer geluid in de regen wat logisch is door de keuze voor semi-metal.

Nog even afwachten wat de slijtage doet maar tot nu toe ziet het er goed uit. Wel zoals hier eerder aangehaald zijn ze iets dikker tov de originele maar na het inremmen en 1 rit liep mijn wiel alweer vrij.
RVH
Mountainbiker

Post by RVH »

Goedkoop is die discobrakes.com wel !
Wat is eigenlijk het verschil tussen de kevlar , de semi-metallic en de sintered blokjes van Formula R1 ?
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Eigenlijk kan je het zien als van links naar rechts, Organic, Semi-Metallic, Sintered (volledig metal).

Van links naar rechts zijn de blokken dus harder en duurzamer (met name in de winter zijn de organic blokjes zo op). Het grote nadeel van de metallic en in mindere mate de Semi metallic is dat met name bij downhill het boeltje enorm opwarmt. En in regen zal de rem meer gaan piepen.

Persoonlijk rij ik het liefst in de winter met Semi-Metallic en in de zomer met Organic. Het is wel zo dat hoe harder de blokjes hoe meer je schijven slijten.

Ceramic zelf nog niet geprobeerd maar wat ik vernomen heb liggen die weer een beetje tussen Organic en Semi-Metallic in. Stiller en zachter materiaal maar slijt wel sneller.
RVH
Mountainbiker

Post by RVH »

Mooie bevestiging van wat ik dacht Reflex :-D

De schijfen zelf zullen toch wel een tijd meegaan denk ik ? 1 jaar ?
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

1e Test is voorbij en echt diep teleurgesteld. Slechts enkele honderden kilometers en de achterblokjes zijn al op. Moet wel zeggen dat het flink in de modder is geweest en in redelijk wat heuvelachtig terrein. Maar toch mag je wel meer verwachten.

2e setje zit er nu op dus even kijken hoe dat gaat. Feit dat ze te dik zijn en dus in het begin veel weerstand opleveren is ook gewoon slecht.
Post Reply