XC zadel

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Fluffy
Mountainbiker

Post by Fluffy »

$mokeyJoe wrote:@Janman: Wat is de raildikte van een speedneedle?Wat die thomson zadelpen betreft,er kan maar een raildikte van max. 7mm in geklemd worden...
Ik denk dat het 9 of zo is, heb het ooit eens gemeten... Ze zijn ook hoger dan ze breed zijn...

Ik heb ze zonder problemen gemonteerd op een Thomson pen in mijn racefietsje... zowel de gewone als de Marathon... Ik zat trouwens beter op die gewone, smallere versie... ben er wel niet offroad mee gegaan... Het waren zadeltjes die ik eens mocht proberen van een klant... Ik had ze ook geprobeerd in een andere pen (denk dat het een Ritchey was), daar paste ze niet in... Heb ze wel niet aangespannen om ze niet te beschadigen... Had ik dat wel gedaan, dan waren de rails zeker plat gedrukt... Doe eens een search op weightweenies, daar staat een topic over welke pennen er al dan niet compatibel mee zijn...
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

viperke wrote:en wat is dan het voordeel eigl van die offset ? kvind de look wel beter, maar daar doen jullie het uiteraard ni voor #-o Of is dit een noodoplossing als je kader wat klein is ofzo ? :)
grz
Of stuurpen te kort 8)
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

Serge R wrote:
viperke wrote:en wat is dan het voordeel eigl van die offset ? kvind de look wel beter, maar daar doen jullie het uiteraard ni voor #-o Of is dit een noodoplossing als je kader wat klein is ofzo ? :)
grz
Of stuurpen te kort 8)
Hier had ik er al een topic over geopend
Zitpositie rijder
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

$mokeyJoe wrote:@Janman: Wat is de raildikte van een speedneedle?Wat die thomson zadelpen betreft,er kan maar een raildikte van max. 7mm in geklemd worden...
Ik dacht 9 mm , maar ze blijft probleemloos in mijn thomson zitten. Maar je mag ze wel niet te hard aanspannen of je zou de rails nog pletten. Maar tot zover geen problemen. :wink:
Thorgal
Mountainbiker
Location: Radon ZR4, XT, Magura Marta, Manitou R7, 240S/XR4.1d

Post by Thorgal »

Iemand bekend met den deze?

Image

VELO Carbon Superlight - Titan - 124 g
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Ziet er comfortabel uit :roll: .
Het feit dat ie titaan rails heeft is wel een pluspunt.
De carbon schaal geeft meer mee dan je zou denken, idem speedneedle
Speedneedle heeft idd 9mm rails. natuurlijk kompatibel met tunes starckes stuck, maar bvb ook met race face, hilset en kore zadelpennen.
Die tune pen is wel een beauty

Image
Animal
Mountainbiker

Post by Animal »

Heeft er iemand enige ervaring met de Arione Wing Flex van Fi'z:k?
want ik heb er zo eentje op mijn nieuwe bike laten plaatsen.

http://www.fizik.it/arione/arione.aspx
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

Eindelijk!!
:bounce: :bounce: Mijn tune upgrade kitje is gearriveert...en nu maar testen,testen,testen... :bounce:
Image
Ik laat in dit topic wel weten hoe het vaart op dat ultralichtgewicht zadeltje!Het is trouwens de speedneedle marathon van een luttele 119g...het geheel weegt volgens mijn weegschaaltje maar 315g,alhoewel er wel een kleine tolerantie op kan zijn(weegschaaltje?? :roll: )Het ziet er alleszins een prachtstuk uit,al zeg ik het zelf.
Groetjes,en tot volgend bericht dan.
s3t
Mountainbiker

Post by s3t »

Genius wrote:Kan er iemand mij even de prijs zeggen van zo'n SLR zadel?
Bij Van Eyck 65 € betaald voor een Trans am SLR gel flow (ook met spleet)
gewicht : 185 gr
vind het een comfortabel zadel. Ik heb er van het jaar al mijn marathons mee gereden en nooit last mee gehad. Meer moet het niet zijn.
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

ikke gisteren ook een Trans am SLR gel flow (m spl) zadel gekocht bij Van Eyck € 62.50.
deze week uittesten in TT Moen :wink:

Greetz 8)
Post Reply