Reflex wrote:Dat idee heb ik ook ja. Maar wel iemand waar een LBS blij mee is
Maar nogmaals en probeer nu eens iets te lezen als iemand wat schrijft... Even ongeacht of het boutje/moertje/crankje nu wel of niet goed is. Het feit wat wij willen duidelijk maken is dat het niet echt handig is om je nieuwe fiets te gebruiken om te experimenteren met techniek die je nog niet gezien hebt.
Weet je niet hoe een crank los moet (waar niks mis mee is) dan zoek je dat eerst even op voordat je zelf dingen kapot maakt.
Dat zijn tips die we mee geven. Uiteraard is het je eigen fiets en doe je ermee wat je wilt hé
Bel gerust is naar men fietsenhandelaar en vraag hem hoe dikwijls ik langs kom
Ik kan je gelijk geven dat ik beter eerst alles zou opzoeken van het materiaal dat voor mij nieuw is i.p.v. het zelf te onderzoeken, daar is internet/youtube blijkbaar heel goed
Ik zeg het een laatste maal, men kennis van het materiaal in men hoofd is van materiaal van 15 jaar geleden als jongste en ouder, daarom ging ik er bij de sram crank niet van uit dat het systeem hetzelfde was als de campagnolo van vroeger > zie foto hieronder ...

Die hadden ook het zelf cranktrekkende systeem, maar voor mij duidelijker zichtbaar dan bij Sram nu.
Je ziet meteen ook welke bladboutjes ik er voorlopig uitgehaald heb om op men crank te zetten ( andere zwarte van kcnc zijn onderweg ).
Bladboutjes op men camp. crankstel die er waarschijnlijk al 100 keer in en uitgedraaid geweest zijn maar waar niks verkeerd mee is als je ze gewoon vast = vast zet, wekelijks gingen die boutjes eruit vroeger om men tandwielen te kuisen, bij een kuismaniak is dat nu eenmaal zo, ik kan mezelf ook niet veranderen.
Ik zou toch graag uw antwoord willen weten waarom je zei dat ik men crank stuk heb gemaakt, foto hieronder, wat is er dan mis mee nu ?

... omdat je die twee stukken er appart uitdraaide is het stuk volgens U ?
Jij bent toch een kenner, wist je dan niet dat je die buitenste dop volgens de Nm vastzet dat die ook gewoon vast blijft als je nadien die imbusbout losdraait ? Denk je nu echt dat die lijm op die plaats nodig is ?
By the way ... ik stel in feite veel domme vragen die eenvoudg op te zoeken zijn, volledig mee akkoord, begin jaren 90 was er geen sprake van Sram, laat staan hun techniek, wielen tubeless maken ..., ik heb nooit met een degelijk vork gereden, nu een fox en kende de werking niet, ik heb nooit met schijfremmen gereden en kende de werking niet, ik heb nooit tubeless gereden vroeger ....
Is het dan zo ongewoon dat je daar vraagjes over stelt ?
Alles is inderdaad op internet te vinden, akkoord dat weet ik nu ook weeral en zal ik in de toekomst ook doen.
Iedereen tevree dan
Ah ja deze morgend dus men banden en velgen tubeless gemaakt ( kende ik dus ook niet voordien ), alles liep perfect met NoZisch, velglint eraf, velg proper gemaakt met iso ... alcohol, binnenkant van buitenband ontvet met iso .. alcohol, 1 laag pattex powertape op de velg, velgstrip van joe's erop die voor 26 ", band erop, zeepsop aan zijwanden, band onderaan naar velgrand getrokken, drukpomp erop en de band flopte in de velgrand, band afgelaten, ventieltje eraf gedraaid, 100 ml NoZisch in ventiel gespoten met spuit ( ander wiel de rest van het flesje gebruikt ) , ventieltje terug erop en nog wat zeepsop tegen zijwant gedaan, dan drukpomp aangesloten op ventiel en dan groot laken over het wiel gelegt ( voor het geval het zou mislukken ! , band op druk gezet en schudden en draaien, een half uurtje op iedere zijkant gelegd en beide wielen waren eigenlijk vrijwel meteen luchtdicht.
Ik heb er nog niet mee gereden maar ze blijven wel op druk.
Ik dank alvast, Madscatingcow, Kevin van Laudum, Prutpot en waarschijnlijk nog wel enkele vergeten voor hun goede raad
Maar ... vorige zondag vroeg een GROOT materiaal kenner " wat zijn gebuste velgen " http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 54#1319454
Ik heb die persoon toch ook niet gewezen op zijn gebrekkige materiaalkennis al klonk het voor mij dan weer raar dat je niet eens gebuste velgen kent
Respect is het mooiste woord in het leven