Zo 15/01/2012 Kluisbergen :: VTT Toertocht door de Vlaamse A

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Ik begrijp dat het wat moeilijk is ja. Over enkele jaren hebben we enkel nog de Bloso routes waarover een tocht kan gereden worden. Spijtig.
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

clubje wrote:
vannoli wrote:
begrijp ook nie waarom bijna iedereen da grachtje bij afdaling paterberg te voet doet ,breed genoeg ,leer eens wa techniek
Dat is omdat jij een topmountainbiker bent die zijn roeping gemist heeft en eigenlijk professioneel was moeten gaan!
ist waar ,wat ben ik blij maar helaas ben ik maar een grote amateur die zelden te voet gaat en overall wil fietsen en meestal nog lukt wat vele te voet doen

mocht nu die conditie evengoed zijn #-o
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

aj kwak wrote:
Reflex wrote:@aj kwak,
Door het plotse hoge deelnemersaantal begrijp ik dat de parkeergelegenheid en bevoorrading wat moeilijk was. Maar neem het commentaar aub wel mee voor de volgende edities.

Het feit dat je de auto's naar parkeerplaatsen stuurt over de mountainbikeroute is echt gevaarlijk en onnodig. Er zijn daar meerdere toegangswegen.

Vervolgens blijf ik erbij dat het een mountainbike route is. Niemand heeft baat bij beklimmingen waar iedereen moet lopen maar toch was er meer offroad uit te halen dan nu. Als we over de weg willen rijden dan waren we wel baanjanetten geworden.

Toch is dit een trend wat ik in meerdere tochten zie. Steeds minder echte mountainbikers waardoor men al een route aanpast als er een klein beetje modder ligt. Want stel je voor dat het pakje vies word of dat je techniek nodig zal hebben om te fietsen. Jammer want zo is de fun er snel vanaf.
Voor de parkings gaan we volgend jaar terug samenwerken met de centrale van ruien. (zoals we in het verleden deden).
Het parcours... moeilijk voor iedereen goed te doen. Maar de zuid kant van de kluisbos(waalse kant) is volledig verboden terrein voor tochten geworden(zelfs grint wegen!). De noordkant bevat spijtig genoeg ook al niet veel meer waar je nog door mag.
3jaar geleden hadden we meer offroad gehalte maar die paden worden zo snel omgetoverd in modderpoelen... als het nu elk jaar kon vriezen in januari dan :)
aj kwak, bedankt voor het ganse team en tot volgend jaar =D>
desondanks alle kritiek zul je toch merken dat het merendeel zeer tevreden was, en we ons allemaal hebben geamuseerd ... want we zaten weer op de mountainbike :wink:
wattie
Mountainbiker

Post by wattie »

De noordkant bevat spijtig genoeg ook al niet veel meer waar je nog door mag.
De derde bevoorrading was misschien beter 100 meter vroeger geweest, voor de deur van de burgemeester van Kluisbergen :lol: . Konden we met allemaal eens een klapke met hem doen.
KapperX2POP
Mountainbiker

Post by KapperX2POP »

Voilà la réponse de l'organisation :

Merci pour votre feedback, pour nous c’est très important d’avoir tous les commentaires, positive et surtout négative, ça nous permet de prendre des mesures.
Le sujet de votre plainte défends les intérêts de tous les participants Française licencies, et cala est très important pour nous.

Un petit background: nous sommes organisateurs du Randonnée mais certaines choses sont situées dans la structure de la ligue cycliste Belge/Flamand.
Donc c’est la ligue qui donne les directives concernant les licences, nous pouvons-pas participer à la politique menée par la ligue.
Néanmoins votre cas sera un des points le plus important à l’évaluation avec les responsables de la ligue.

Ce n’est pas notre but de tirer le parapluie dans cette matière, on veut vraiment une solution, et pour montrer de la bienveillance on vous présente une participation gratuite pour l’édition 2013.
Merci d’envoyer votre adresse postal en retour, voilà pourquoi on peut vous envoyer le ticket gratuit.

Bien à vous

Les Funny Bikers
Stijn
Mountainbiker

Post by Stijn »

Dit jaar ook weer de tocht gereden en ik merk dat het elk jaar beetje bij beetje makkelijker wordt. Misschien zal het ook aan het weer liggen.

Op de modderafdaling net voor de Kwaremont heb ik een sleutelbos gevonden. Wie dus iets kwijt is, neemt best contact op met de organisatie.
clubje
Mountainbiker

Post by clubje »

qua parking: waarom altijd willen parkeren zo dicht bij de start?

Parkeer gewoon aan de rand van Ruien, da's maximum 2 kilometer van de start. En met de kluis in de benen ben je direct opgewarmd! Ik parkeer altijd iets verder bij een toertocht, vind het dan altijd grappig om die gasten te zien die perse net naast de start moeten parkeren om daarna een toertocht van 55 kilometer te rijden #-o
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

clubje wrote:qua parking: waarom altijd willen parkeren zo dicht bij de start?

Parkeer gewoon aan de rand van Ruien, da's maximum 2 kilometer van de start. En met de kluis in de benen ben je direct opgewarmd! Ik parkeer altijd iets verder bij een toertocht, vind het dan altijd grappig om die gasten te zien die perse net naast de start moeten parkeren om daarna een toertocht van 55 kilometer te rijden #-o
ssshhtt :wink:
straks begint de discussie weer over bewaakte fietsparkings en de betrouwbaarheid van een fietsslot...
Skepperken
Mountainbiker

Post by Skepperken »

Ik heb redelijk afgezien, want ik had nen barslechte dag... maar het was een leuke, afwisselende tocht.

€6 vond ik wel wat overdreven. Waarschijnlijk was dit om de gratis pasta te compenseren, maar als je op tijd thuis moet zijn en hier dus niet kan van genieten, is dat veel geld voor hetgeen we voorgeschoteld kregen.
Reken dan liever €4 en verkoop pasta aan een democratische prijs en het zal nog een succes zijn hoor :wink:

Qua organisatie vond ik het top, overal vriendelijke mensen, seingevers op gevaarlijke plaatsen, gevaarsborden, bepijling, afspuitstand.... dikke chapeau!

Volgend jaar komen we terug, want in Kluisbergen en omstreken rijden is en blijft een aanrader!

één ding is er toch niet wat er bij mij in gaat en dat is waarom er toch nog altijd van die "helden" zijn die geen helm dragen! [-X
J.C.
Mountainbiker

Post by J.C. »

De tocht viel heel goed mee maar wat ik niet goed begrijp is dat het 5euro is voor iemand met vergunning en 6 euro voor iemand zonder vergunning.Normaal zou je zeggen maar de reden was zogezegd dat je met 5 euro ook verzekerd bent.Waarom dan eigenlijk 6 euro betalen als je toch verzekerd bent [-X .Langs de andere kant 5 euro met die pasta erbij vind ik wel een faire prijs. Over bevoorradingen kun je steeds zagen.Maar als er 3 zijn dan kan je moeilijk klagen.Er waren signaalgevers, er was een technische post bij de bv wat wil je meer. @ KapperX2POP ik heb het ook al voorgehad als ik de taalgrens overstak dat ik de volle pot moest betalen #-o
Voor het overige bedankt mensen van Kluisbergen het was wel degelijk leuk!
Post Reply