Cube elite super HPC team 2012

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Locked
RVH
Mountainbiker

Post by RVH »

Reflex wrote:Persoonlijk zou ik de zwarte nemen. De rode is echt overdone. Zo denk ik ook niet dat het slim is om de rode KCNC tandwielboutjes te nemen, maar aan de andere kant kan dit ook weer wel mooi zijn. Jouw keuze, je kan altijd nog zwarte erin draaien.

Overigens rijden er al veel mensen "jaren" met de originele tandwielboutjes van de Sram XO. IS echt geen brol hoor :wink:

Ik kan je verzekeren dat de bladboutjes van plastiek zijn hoor, kan toch niet !
Je nijpt ze zo met een tangetje bijeen, foei.
Last edited by RVH on Fri 20 Jan 2012 11:44, edited 1 time in total.
RVH
Mountainbiker

Post by RVH »

RVH wrote:Ik twijfel ook nog tussen deze
http://all4bikes.be/ecom/catalog/produc ... id=1325877

en de zwarte
http://all4bikes.be/ecom/catalog/produc ... id=1325878

Maar dan is het weer niet duidelijk of ze ook 130 mm breedt zijn :-?
Ze zijn ook 130 mm, all4bikes blinkt wel uit in snel advies :-D
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Weet je wat, koop geen Carbon meer en geen fiets meer in dit segment die erop gebouwd is om zo licht mogelijk te zijn. Zoals al eerder gezegd zijn er meer dan genoeg mensen die gebruikmaken van de Sram XO crankstellen zonder problemen. Uitfrezen is nergens voor nodig gewoon een sleuteltje op de andere kant zetten en hij is los.

Maar ik stel voor dat je een momentsleutel in je rechterhand pakt en een tube montagepasta in je linkerhand en je alles eens los haalt, controleert en weer vastzet met het juiste spul en momentum =D>
RVH
Mountainbiker

Post by RVH »

RigolleM wrote:
Reflex wrote:Zoals iemand anders hier ook al eerder heeft gezegd, pas iets losmaken als het nodig is. Steeds onnodig dingen los en vastdraaien is echt niet goed.
Heeft waarschijnlijk nog nooit van garantie gehoord, koop je een volledige bike, zit hij hem volledig uit mekaar te vijzen... Bye bye waranty! #-o

...... en dan later zo'n topics http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... raad+kapot

Vast is vast, niks moet muurvast !
15 jaar gekoerst en nooit niks verloren hoor :-D
Ik kom wel uit een ander tijdperk :wink:
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Bovenstaande topic heeft hier niks mee te maken. Crankarm heeft hij eraf gehaald en toen zag hij dat het lager van zijn Bottom bracket loszat. Gewoon iets wat kan gebeuren en is opgelost onder garantie. Heeft niks met het los of vastdraaien van de crankarm te maken.
RVH
Mountainbiker

Post by RVH »

RigolleM wrote:
Reflex wrote:Zoals iemand anders hier ook al eerder heeft gezegd, pas iets losmaken als het nodig is. Steeds onnodig dingen los en vastdraaien is echt niet goed.
Heeft waarschijnlijk nog nooit van garantie gehoord, koop je een volledige bike, zit hij hem volledig uit mekaar te vijzen... Bye bye waranty! #-o

RigolleM iets los zetten en terug normaal vastzetten met momentsleutel is niks beschadigen eh :wink:
Ga je dan ook naar de fietsenmaker om uw zadel van hoogte te stellen, of je stuur recht te zetten ?
Bout zou kunnen breken en weg garantie ! Serieus blijven he.

Vroeger 2 framebreuken gehad, 1 colnago en 1 Rossin, 1 campagnolo crank gebroken .... telkens vernieuwd zonder problemen.

Tussen iets los- en vastdraaien en beschadigen zit een groot verschil.
Iets losdraaien en het daardoor beschadigen dan ging het bij de eerste handeling fout > TE vast dus. :wink:
RVH
Mountainbiker

Post by RVH »

RVH wrote:
RigolleM wrote:

...... en dan later zo'n topics http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... raad+kapot

Vast is vast, niks moet muurvast !
15 jaar gekoerst en nooit niks verloren hoor :-D
Ik kom wel uit een ander tijdperk :wink:

Maar wat een kracht moest die ook uitvoeren he !
Dan viel het bij mij mee, draaide wel vlot los die crank.
Onlangs nog iemand gelezen die zijn boutje zot draaide van de remblokken, de imbusdraad dus rondgedraaid, komt allemaal van TE vast en van niks anders.
Vroeger werd er lijm gebruikt om tuben te lijmen en voor niks anders zeker niet aan onderdelen uitgezonderd een beetje aan spaaknippels, dat heeft wel zijn voordeel daar.
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Als je een kleine sleutel op een crank zet is het logisch dat hij niet in eerste instantie loskomt hé...

Maar laten we erover ophouden, het feit dat je nu al je crank kapot hebt en je bladboutjes bewijst voor mij al dat je niet weet wat je doet. Hopelijk blijft het daarbij en ga je nu eens fietsen met je bike :wink:
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

RVH wrote: Tussen iets los- en vastdraaien en beschadigen zit een groot verschil.
Iets losdraaien en het daardoor beschadigen dan ging het bij de eerste handeling fout > TE vast dus. :wink:
Mij gaat om het principe, een 'nieuwe' bike dient om mee te rijden niet om uit elkaar te vijzen... :P

Soit, onze hulp en advies heb je niet meer nodig, want MENEER heeft genoeg ervaring, staat te lezen op iedere bladzijde van dit topic en helaas ook in véle andere topics... Alleen veel vragen voor iemand met al die 'knowledge' :roll:
smetjeraketje
Mountainbiker

Post by smetjeraketje »

Mijn eerste indruk was zoiets van:"wa is da voor iets",maar hoe meer ik er naar keek,hoe knapper ik hem vond.Fermen bike,nu nog een wit stuurke,en hij is TOP(net als de afmontage)
Locked