Specialized

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Thorgal
Mountainbiker
Location: Radon ZR4, XT, Magura Marta, Manitou R7, 240S/XR4.1d

Post by Thorgal »

Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Ik ben 1m72 en rij op een Medium. Voor u zou een L idd beter zijn.
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Inderdaad een L. Ik ben 1.78m en zit er heel goed op.
Kopen die handel :wink:
Heinz
Mountainbiker

Re: Frame Maat Speci Epic Marathon

Post by Heinz »

TURBOPETE wrote:Ben 1.80 meter groot, wat zou mijn frame maat zijn?
Op aanraden van mijn fietsboer zou ik een L moeten nemen

Wat denken de experten hier op de site?
Die L voor 1m80, daar ben ik toch nog niet uit hoor.
Ik heb 'vrij lange' benen binnenbeenlengte 90cm
maar als ik dan in verhouding met mijn armlengte alles bekijk is een L een tweetal centimeter te lang en een M een tweetal cm te kort.
Ik denk dat ik toch eerder voor de M ga met een langere stuurpen, waarschijnlijk zal ik wel een zadelpen van 40cm moeten steken ipv die van 35 (standaard, maar is één centimeter te kort volgens beenlengte)
Toch lijkt het mij meer aangewezen om de M te nemen omwille van de kortere wielbasis en wendbaarheid.
Mijn broer is 1m83, heeft zich volledig laten uitmeten in het UZ in Gent en hij zit perfekt wat betreft lichaamslengte op de standaard L enkel moest het stuur iets hoger.
Dit is mijn idee erover natuurlijk, indien iemand denkt dat ik mij vergis, laat het mij weten :wink:
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

Jack77 wrote:Ruwweg afgaande op je totale lengte lijkt een L idd geschikt.

Maar waarom doe je het niet preciezer, met dit bijvoorbeeld?
Alhoewel ik reedelijk wisk aangelegd ben snap ik de ballen van die spraedsheet. Kan iem een beetje verduidelijking brengen? Of moet ik de waarden gewoon invullen zodat excel die berekent?
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Je neemt de drie maten op in mm (let wel, die armlengte is met horizontaal gehouden zijdelings uitgestrekte arm; been- en lichaamslengte is met voeten op schouderbreedte) en vult ze bovenaan in in de excel-tabel.

Op basis van je beenlengte vul je de in de tabel overeenkomstige zitbuis, stuurbuis en stuurpenlengte bovenaan in.

Op basis van de berekende reikwijdte, neem je de overeenkomstige zitlengte uit de tabel en vul je die in in het daarvoor bestemde veld.
Op basis hiervan bekom je de bovenbuislengte.

MountainBIKE voerde dan nog aanpassingen aan in functie van het geslacht en het mountainbikegebruik, maar Jan vond dat eerder een persoonlijke zaak (vooral die richtlijnen voor vrouwen) en heeft het in zijn tabel achterwege gelaten.

Je kan alles ook vinden in de MountainBIKE van april 2004 (tegen betaling wel van hun site te plukken).
Tokke
Mountainbiker

Post by Tokke »

Kan er mij iem een prijs geve van de epic comp disc? Das mennen droombike ma kvrees dat em e beetje te duur ga zen :wink:
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

2750 € bij bikefun in Nederland.
Of ze in België goedkoper zijn weet ik niet.
monacor
Mountainbiker

specialized hardrock comp disc

Post by monacor »

hallo,

Ik vroeg me of of iemand ervaring heeft met de 05' versie van de hardrock comp disc ?
'k heb me laten zeggen dat het niet echt een goede is, maar goed genoeg om te beginnen.
graag zou ik weten of het een goede koop is, hij kost in duitsland rond de € 600 .

alvast bedankt
Tomski
Mountainbiker

Post by Tomski »

Het is deze veronderstel ik.
http://www.specialized.com/SBCBkModel.j ... gqj.j27009

Hij ziet er wel goed uit voor een fiets van die prijsklasse maar wat ga je met deze fiets doen? Het is een dirtjump model maar ik denk niet dat je hier extreme dingen mee kan doen.
Post Reply