Net zoals jij niet zo goed bent in spelling en interpunctie, zijn er mensen die iets minder technisch onderlegd zijn in het mtb'en. Niets fout mee, gewoon rekening mee houden.vannoli wrote:Na 3 jaar zeer leuke ploetertochten dees jaar weer de 55km en teleurgesteld terug aan de auto ,beter in mijn huis gewerkt ,niks technisch ,kluisbos was op vakantie zeker ,gewoon bij start doorrijden ,
begrijp ook nie waarom bijna iedereen da grachtje bij afdaling paterberg te voet doet ,breed genoeg ,leer eens wa techniek
Nergens probleem met de Furious Fred
hopelijk volgend jaar weer wa kluisbos erin
Zo 15/01/2012 Kluisbergen :: VTT Toertocht door de Vlaamse A
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- black levi
- Mountainbiker
Post by black levi »
Dat grachtje aan de patersberg is vooral een kwestie van durf tegenover gezond verstand gebruiken.
Is idd. breed genoeg om over te biken maar ik vermoed dat de meesten onder ons liever een paar meter te voet gaan, dan het risico te lopen, dat het voorwiel van de pijlers schiet en dan vrees ik dat het wel wat erger gaat zijn dan wat blauwe plekken.
btw, heb er ook al over gereden maar meestal ga ik te voet.
Het is een impuls op het moment zelf en eerlijk gezegd luister ik meer naar mijn gezond verstand, dat is beter voor lijf en ledematen
Is idd. breed genoeg om over te biken maar ik vermoed dat de meesten onder ons liever een paar meter te voet gaan, dan het risico te lopen, dat het voorwiel van de pijlers schiet en dan vrees ik dat het wel wat erger gaat zijn dan wat blauwe plekken.
Het is een impuls op het moment zelf en eerlijk gezegd luister ik meer naar mijn gezond verstand, dat is beter voor lijf en ledematen
- rombaft
- Mountainbiker
- Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0
idd, 9/10 keer gaan zo'n dingen goed, 1/10 gaat het verkeerd maar met serieuze gevolgen... ook verschil tussen zomer en winter, in de winter in het koude water sukkelen of in de zomer...black levi wrote:Dat grachtje aan de patersberg is vooral een kwestie van durf tegenover gezond verstand gebruiken.
Is idd. breed genoeg om over te biken maar ik vermoed dat de meesten onder ons liever een paar meter te voet gaan, dan het risico te lopen, dat het voorwiel van de pijlers schiet en dan vrees ik dat het wel wat erger gaat zijn dan wat blauwe plekken.![]()
-
KapperX2POP
- Mountainbiker
- prideandglory1891
- Mountainbiker
Post by prideandglory1891 »
Deze keer lagen de balkjes tegen elkaar en was er plaats voldoende om er over te rijden. Als er een gleuf tussen is stap ik daar ook altijd af. 't Is het inderdaad niet waard om daar uw wiel helemaal kapot te rijden.rombaft wrote:idd, 9/10 keer gaan zo'n dingen goed, 1/10 gaat het verkeerd maar met serieuze gevolgen... ook verschil tussen zomer en winter, in de winter in het koude water sukkelen of in de zomer...black levi wrote:Dat grachtje aan de patersberg is vooral een kwestie van durf tegenover gezond verstand gebruiken.
Is idd. breed genoeg om over te biken maar ik vermoed dat de meesten onder ons liever een paar meter te voet gaan, dan het risico te lopen, dat het voorwiel van de pijlers schiet en dan vrees ik dat het wel wat erger gaat zijn dan wat blauwe plekken.![]()
- aj kwak
- Mountainbiker
http://www.funnybikers.be/
Zondag 15 januari waren er 2009 deelnemers! dat zijn er 886 meer dan verleden jaar, het goeie weer zal er wel veel mee te maken gehad hebben. Zoveel werden er niet verwacht en dit bracht problemen mee op bepaalde bevoorradingsposten. Er werd zo snel mogelijk nieuwe stock opgehaald maar dat belette niet dat er voor sommige deelnemers iets minder was, waarvoor excuses. De Pasta aan de finish heeft misschien alles goedgemaakt.
Het merendeel was tevreden over het parcours, in de winter is het echter moeilijk goed te doen voor iedereen; bij nat weer is er voor sommigen te weinig verhard en bij droog weer te veel. Er is geprobeerd een algemene deler te vinden.
De hoogtemeters die hier werden aangekondigd waren iets onderschat: de 55km telde 1.050 i.p.v 880 positieve hoogtemeters, de 45km 983m. en de 25km 410m.
Fotos 2012
MTB-You -fotodienst heeft bijna alle deelnemers gefotografeerd op de Kalmont (na ongeveer 10 km) Vanaf dinsdag zullen alle foto's te zien zijn op de website www.mtb-you.be
Tombola 2012
De gratis tombola is voor iedere deelnemer steeds een moment om naar uit te kijken. Hoofdprijs dit jaar is de VTT SCOTT SCALE 60 met een winkelwaarde van 1.199 Euro.
Dit jaar was de gelukkige winnaar Jeroen DESCHEPPER uit LEDEBERG.
Het merendeel was tevreden over het parcours, in de winter is het echter moeilijk goed te doen voor iedereen; bij nat weer is er voor sommigen te weinig verhard en bij droog weer te veel. Er is geprobeerd een algemene deler te vinden.
De hoogtemeters die hier werden aangekondigd waren iets onderschat: de 55km telde 1.050 i.p.v 880 positieve hoogtemeters, de 45km 983m. en de 25km 410m.
Fotos 2012
MTB-You -fotodienst heeft bijna alle deelnemers gefotografeerd op de Kalmont (na ongeveer 10 km) Vanaf dinsdag zullen alle foto's te zien zijn op de website www.mtb-you.be
Tombola 2012
De gratis tombola is voor iedere deelnemer steeds een moment om naar uit te kijken. Hoofdprijs dit jaar is de VTT SCOTT SCALE 60 met een winkelwaarde van 1.199 Euro.
Dit jaar was de gelukkige winnaar Jeroen DESCHEPPER uit LEDEBERG.
Foto's van alle deelnemers online http://tinyurl.com/6ea3gdq
Wegens de grote massa staan niet alle deelnemers individueel op de foto.
Wegens de grote massa staan niet alle deelnemers individueel op de foto.
@aj kwak,
Door het plotse hoge deelnemersaantal begrijp ik dat de parkeergelegenheid en bevoorrading wat moeilijk was. Maar neem het commentaar aub wel mee voor de volgende edities.
Het feit dat je de auto's naar parkeerplaatsen stuurt over de mountainbikeroute is echt gevaarlijk en onnodig. Er zijn daar meerdere toegangswegen.
Vervolgens blijf ik erbij dat het een mountainbike route is. Niemand heeft baat bij beklimmingen waar iedereen moet lopen maar toch was er meer offroad uit te halen dan nu. Als we over de weg willen rijden dan waren we wel baanjanetten geworden.
Toch is dit een trend wat ik in meerdere tochten zie. Steeds minder echte mountainbikers waardoor men al een route aanpast als er een klein beetje modder ligt. Want stel je voor dat het pakje vies word of dat je techniek nodig zal hebben om te fietsen. Jammer want zo is de fun er snel vanaf.
Door het plotse hoge deelnemersaantal begrijp ik dat de parkeergelegenheid en bevoorrading wat moeilijk was. Maar neem het commentaar aub wel mee voor de volgende edities.
Het feit dat je de auto's naar parkeerplaatsen stuurt over de mountainbikeroute is echt gevaarlijk en onnodig. Er zijn daar meerdere toegangswegen.
Vervolgens blijf ik erbij dat het een mountainbike route is. Niemand heeft baat bij beklimmingen waar iedereen moet lopen maar toch was er meer offroad uit te halen dan nu. Als we over de weg willen rijden dan waren we wel baanjanetten geworden.
Toch is dit een trend wat ik in meerdere tochten zie. Steeds minder echte mountainbikers waardoor men al een route aanpast als er een klein beetje modder ligt. Want stel je voor dat het pakje vies word of dat je techniek nodig zal hebben om te fietsen. Jammer want zo is de fun er snel vanaf.
- aj kwak
- Mountainbiker
Voor de parkings gaan we volgend jaar terug samenwerken met de centrale van ruien. (zoals we in het verleden deden).Reflex wrote:@aj kwak,
Het parcours... moeilijk voor iedereen goed te doen. Maar de zuid kant van de kluisbos(waalse kant) is volledig verboden terrein voor tochten geworden(zelfs grint wegen!). De noordkant bevat spijtig genoeg ook al niet veel meer waar je nog door mag.
3jaar geleden hadden we meer offroad gehalte maar die paden worden zo snel omgetoverd in modderpoelen... als het nu elk jaar kon vriezen in januari dan :)