Roc d'Azur

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
bip bip
Mountainbiker
Location: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Post by bip bip »

El Baelos wrote:Ingeschreven!

Roc Challenge op donderdag.
Roc Marathon op vrijdag.
Roc d'Azur op zondag.
Met 7 man voor hetzelfde programma gekozen 8)

grt,
bip bip
Dirty Daddy
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper Comp 29" 2012, Salsa Spearfisch 1, Specialized Columbus(Race)

Post by Dirty Daddy »

Seg....Kleine speurneus die ik ben :wink: heb ik het volgende ondekt:

Blijkbaar zijn er gemeenteraadsverkiezingen op 14/10/2012...de laatste keer dat ik checkte zitten we hier nog steeds met de stemplicht...Gelukkig vertoeven we dan in het zonnetje aan de kanten van Frejus...

Hoe lossen jullie dit dan op?? #-o
Gewoon bewijs van inschrijving opvragen en laten wettigen op gemeentehuis en versturen naar het vredegerecht?? Of gewoon het risico nemen en niks laten horen en zien wat er van komt?? [-o<

Bron:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgische_ ... ingen_2012
joeke
Mountainbiker

Post by joeke »

Dirty Daddy wrote:Seg....Kleine speurneus die ik ben :wink: heb ik het volgende ondekt:

Blijkbaar zijn er gemeenteraadsverkiezingen op 14/10/2012...de laatste keer dat ik checkte zitten we hier nog steeds met de stemplicht...Gelukkig vertoeven we dan in het zonnetje aan de kanten van Frejus...

Hoe lossen jullie dit dan op?? #-o
Gewoon bewijs van inschrijving opvragen en laten wettigen op gemeentehuis en versturen naar het vredegerecht?? Of gewoon het risico nemen en niks laten horen en zien wat er van komt?? [-o<

Bron:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgische_ ... ingen_2012
Hallo,

Indien je buitenlands bezoek op voorhand gekend is.
Vorige keren een bewijs van de reisorganisator of hotel opvragen.
En met je stembrief naar het gemeentehuis om een volmacht te
geven.
Die persoon mag dan 2 stemmen uitbrengen.

Indien plots vertrek naar het buitenland of indien je in het buitenland niet op een vase locatie bevindt.
Je stembrief meenemen. De dag van de verkiezingen naar het lokale
politiekantoor gaan en een datum + gemeentestempel op je stembrief
laten zetten. Heeft me eens 2u tijd gekost om in een dorpje in
Schotland de agenten er te kunnen van overtuigen dat in België er
een stemplicht is en niet een stemrecht.

Groetjes,

Joeke
Cube Power
Mountainbiker

Post by Cube Power »

@ 't groot mes: zal ik jou eens wat vertellen: ik ben jarenlang trouwste fan geweest van Benny in de tijd dat hij aan motocross deed. In zijn jeugdjaren werd hij in de kranten omschreven als de opvolger van Stefan Everts, spijtig genoeg heeft een val tijdens een voorbereiding op het seizoen daar anders over beslist.
Een mix van conditie, power, techniek en een pak karakter (beuken of barsten zoals wij dt noemen) maken iemand tot een compleet sportman.

Benny heeft dat in zich ... en ja ... voor hetzelfde geld, had het destijds iets meer meegezeten, was hij misschien wel eens sportman van het jaar geworden. =D>

Go for it Benny!!
The Doctor 46
Mountainbiker

Post by The Doctor 46 »

Ga me ook inschreven voor de roc marathon maar heb hierover een vraagje . Nemen jullie ook een verzekering bij hun zelf ? Voor welk bedrag?

Of kan ik beter een jaarverzekering afsluiten hier ergens in België , aangezien ik ook de transmaurienne en enkel cyclo's ga rijden.
Weet er iemand waar dat je een verzekering kunt afsluiten voor zo'n wedstrijden ? Heb ergens gelezen dat je moet oppassen omdat deze met een tijdregistratie is en dat vele deze niet dekken .

Alvast bedankt
Remmenlos
Mountainbiker

Post by Remmenlos »

Je moet gewoon het beste als je toch zoveel fiets een persoonlijke ongevallen verzekering nemen . Iedereen moet dat natuurlijk voor zich uitmaken maar als je vaak op plaatsen fiets waar het toch een beetje gevaarlijk is dan zou ik het toch doen. Je hoeft maar verkeerd te vallen en nog niet eens met heel hoge snelheid dan kan er al wat aan de hand zijn.
Ik heb dat zelf ook genomen daar ik toch wel regelmatig tegen de grond ga :oops:
Grtzz
The Doctor 46
Mountainbiker

Post by The Doctor 46 »

Remmenlos wrote:Je moet gewoon het beste als je toch zoveel fiets een persoonlijke ongevallen verzekering nemen . Iedereen moet dat natuurlijk voor zich uitmaken maar als je vaak op plaatsen fiets waar het toch een beetje gevaarlijk is dan zou ik het toch doen. Je hoeft maar verkeerd te vallen en nog niet eens met heel hoge snelheid dan kan er al wat aan de hand zijn.
Ik heb dat zelf ook genomen daar ik toch wel regelmatig tegen de grond ga :oops:
Grtzz
Waar heeft u deze afgesloten als ik vragen mag. Dekt deze dan ook wedstrijden zoals bv Roc D'azur .
Remmenlos
Mountainbiker

Post by Remmenlos »

Gewoon bij mijn verzekerings kantoor . Je moet dat eens gaan navragen
Simpson
Mountainbiker

Twijfel

Post by Simpson »

Ingeschreven voor de Marathon , Noir en d'Azur zelf .
Gaan al jaren naar dezelfde camping en dit jaar met een grote groep , dus een feestje bouwen én veel fietsen
Alleen nog twijfel of ik mijn Liteville 301 of de nieuwe bestelde GT Xizang 29'er ga gebruiken of beiden meenemen . Eerst maar eens afwachten tot levering en dan wat testen .
Melvin
Mountainbiker

Re: Twijfel

Post by Melvin »

Simpson wrote:Ingeschreven voor de Marathon , Noir en d'Azur zelf .
ik ga wsl ook voor dat pakket.
Wel curieus naar die Roc Challenge op donderdag, iemand die die al gereden heeft?
58km/2300hm, eerste in 2011 deed er net geen 4u over en 12,60km/u gemiddeld

Aan wat moet ik me verwachten? Veel wandelen of valt alles zowat te rijden?
Post Reply