Za 04/02/2012 Ingooigem :: 16de Omloop Vlaamse Ardennen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Dorine
Mountainbiker

16de Omloop Vlaamse Ardennen Ingooigem zaterdag 4 februari

Post by Dorine »

Yvegem Sportief ism SV Ingooigem organiseren op zaterdag 4 februari 2012 de 16de Omloop van de Vlaamse Ardennen.
De parcoursbouwers laten de biker opnieuw kiezen uit 4 afstanden, op ieders maat en vermogen: de 35km voor de recreant, de 45 km voor de sportievelingen en de 55 en 70 km voor de klasbakken. Dit jaar is er eerst een vlakke aanloop richting Banhoutbos(nieuw stuk met extra lusje voor de 70km), via Otegem(bevoorrading 1+ overal sportdrank) gaat de tocht over goed berijdbare wegen richting Waarmaarde. De 35km volgt de Scheldevallei richting Kerkhove. De 45,55 en 70 km gaan via het Kluisbos naar de BV2. Vanaf hier kan het echte werk beginnen. Na de afdaling van de Pensemont gaat de 45 en 55 km richting Kwaremont. De 70 km gaat via het Kasteel Calmont richting Ronse en via de Hotond naar de voet van de Paterberg (road en offroad), hier komen de 55 en de 70km opnieuw samen. Na de Paterberg is er een derde uitgebreide BV. Via de Rampe richting het Feelbos en via de kasseistrook van de Kwaremont sluiten we aan bij de 45 en 35km. Via een kort stukje Tiegem richting Yvegem. Extra afspuit en pechdienst voorzien. Inschrijving van 8u tot 14u. Gratis stutte met soep in 't Smesseplein. Veel fietsplezier en tot dan,
het SV-bestuur.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

zal hier aanwezig zijn. Voor de eerste keer samen op weg (allez, alleszins de start) met de vrouw :wink:
vermeulen
Mountainbiker

Post by vermeulen »

Vernieuwd parcour en vernieuwde bv ? :lol:
Jaarlijkse commentaar op de cola beu ? :-D :wink:
Ziet er niet slecht uit.
Lange afstand probeer ik ieder jaar te rijden, ideale rit om de conditie terug aan te scherpen. [-o<
Mogen jullie door La Wallonie of ook njet zoals Jowan ? #-o
Dorine
Mountainbiker

Post by Dorine »

deze schonen tour rijdt al enkele jaren op de schreve( in Kluisbos), en niet meer in Wallonie maar dit zorgt voor voldoende creativiteit bij de parcourbouwer en het leert ons nieuwe, mooie stukjes van de Vlaamse Ardennen en de 'Streuvelsstreeke' kennen,
:roll:
Rocky : als iedereen zijn vriendin/vrouwke meebrengt worden we toch nog het' sterke geslacht', een man in of uit het wiel rijden kan ook voor een or..... zorgen, vraag het haar maar!!! :lol:
Emanuello
Mountainbiker

Post by Emanuello »

Jaja , het is weer zover ,

Als ik hiet aan de start sta is het precies 3 jaar geleden dat ik voor het eerst een TT deed... het is hier dat ik de off-road microbe te pakken kreeg dus het kan ook niet anders dat ik hier start hé , de nostalgie, een prachtige TT en de start is maar 2km van de deur, wa wilt ne mens nog meer...

Ik kijk er al naar uit!
gonewild
Mountainbiker

Post by gonewild »

Kijk er zwaar naar uit hier weer te kunnen starten
svintje
Mountainbiker

Post by svintje »

Normaalgezien aanwezig voor de 70. Start rond de middag.
Dorine
Mountainbiker

Post by Dorine »

Vandaag alle afstanden met het ganse SV-team uitgepijld, 't was goe were en oak hier en daer een beetje mooze, da hoort derbij, het parcours beviel de collegas enorm, mee nen jeep geraekte natuurlijk nie overal bij, dus breng zeker en vast nen goen velo(bike) mee.
Den boer bij bevoorrading 1 heeft al een warmtekanon in zijnen hangar voorzien, zodat iedereen zich eens kan opwarmen want het zal een beetje vriezen, maer we zijn geen trunten hé, bij vorst zal het drooge zijn en goe berijdbaar, geef maer gazze. Hup naer volgende zaterdag !!!! :lol:
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

Heb de pijltjes hier in de buurt al zien hangen.
Zal zoals vorig jaar inpikken net voor Tiegem om me daarna in te schrijven.
Blij te lezen dat er in de aanvang naar Banhoutbos wordt gereden (mogen we erin, of is het erlangs ?). Voor de rest verwacht ik niet te veel veranderingen. Er zit in deze rit nogal wat road, maar vooral de afstand, de hoogtemeters en de goede organisatie maken deze rit (zeker in deze periode) meer dan het rijden waard. Denk dat ik deze al minstens een 5-tal keer reed.
Hoop de 70 km te kunnen rijden, want sta al 2 weken noodgedwongen langs de kant :evil:
Tocht is nooit ver uit m'n buurt, dus als het niet lukt ben ik vlug terug thuis, al is dat natuurlijk niet de bedoeling ...
bushrider
Mountainbiker

Post by bushrider »

ik denk wel een paar grysperre's warm te kunnen maken om hier te starten . Ideaal om een beetje aan de conditie te werken . Tot zaterdag
Post Reply