Zo 15/01/2012 Kluisbergen :: VTT Toertocht door de Vlaamse A
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Ik bleef wat op mijn honger zitten tov van vorige jaren maar misschien zijn we hier al te veel verwend geweest! Er is jammer genoeg weinig gereden in het kluisbos.
Bij de 3 bevoorradingen was er telkens voldoende te eten (peperkoek, cake, banaan) en te drinken (water en sportdrank).
De spaghetti was lekker achteraf maar hoefde niet echt voor mij.
Afspuitplaatsen waren er genoeg en er was een gratis bewaakte fietsparking.
Leuk maar niet overdonderd
Bij de 3 bevoorradingen was er telkens voldoende te eten (peperkoek, cake, banaan) en te drinken (water en sportdrank).
De spaghetti was lekker achteraf maar hoefde niet echt voor mij.
Afspuitplaatsen waren er genoeg en er was een gratis bewaakte fietsparking.
Leuk maar niet overdonderd
Het parcours stoorde me niet echt. In de winter mag er wat mij betreft gerust wat baan in (in Kemmel was dit ook het geval). De organisatie moest ook rekening houden met het feit dat de Waalse kant van de Kluis verboden gebied is in de wintermaanden. De organisatie vond ik prima. Toch twee aandachtspunten. Groot was mijn verwondering toen men me bij aankomst aan het rond punt richting sporthal stuurde in plaats van rechts (langs de winkel van Jowan) naar de top van de Kluis. Het was dan ook vrij chaotisch rond de sporthal (vertrekkende fietsers, aankomende fietsers, auto's). Dit kon perfect vermeden worden. Een tweede punt betreft de seingevers. Eerst en vooral wil ik die mensen hartelijk danken voor hun aanwezigheid en inzet. Bij heel drukke en grote banen gebeurde het tweemaal dat de ene seingever het verkeer tegenhield, maar de andere aan de overzijde niet (de synchronisatie verliep niet vlekkeloos). Een detail, dat echter grote gevolgen kan hebben. De bevoorradingen waren basic en waarschijnlijk werd de organisatie verrast door de grote opkomst. Meer dan 2000 fietsers is dan ook heel leuk voor de inrichters, maar zelf kijk ik al uit naar de lente wanneer de meeste "mountainbikers" weer de koersfiets van stal halen.
Last edited by Fritsie on Sun 15 Jan 2012 23:01, edited 1 time in total.
Meer dan 2000 man ?
Zo zie je maar dat parcour niet zo veel doet voor de meeste , zolang het maar een mooie streek is en ook het weer + kalender speelt een grote rol.
Vele zijn blij dat ze eens streek Kwaremont en Patersberg kunnen aandoen, terwijl die er volgend weekend nog altijd zullen liggen.
Sommige organisaties gebruiken km lint om technische stukjes te maken in een arme streek en hier rijden ze rond de technische stukjes omdat het te vuil is.
Ook een beetje vreemd zo goed als geen kluisbos (ligt het meeste van het kluisbos dan in Wallonië ?)
Maar als je 2000man hebt kan je niet anders zeggen dan dat je de grootste gemene deler hebt gevonden van wat wintermtb'ers willen.
Weet iemand waar de foto's komen ?
Zo zie je maar dat parcour niet zo veel doet voor de meeste , zolang het maar een mooie streek is en ook het weer + kalender speelt een grote rol.
Sommige organisaties gebruiken km lint om technische stukjes te maken in een arme streek en hier rijden ze rond de technische stukjes omdat het te vuil is.
Maar als je 2000man hebt kan je niet anders zeggen dan dat je de grootste gemene deler hebt gevonden van wat wintermtb'ers willen.
Ik weet niet waar die info vandaan komt maar ik zie het nergens. Vorig jaar een 1150 tal deelnemers. Voor zo een mooie streek is dat eigenlijk best mager. Met zulke parcoursen verwacht ik eerlijk gezegd volgend jaar ook een pak minder deelnemers als er inderdaad 2000 waren.vermeulen wrote:Meer dan 2000 man ?![]()
Zo zie je maar dat parcour niet zo veel doet voor de meeste , zolang het maar een mooie streek is en ook het weer + kalender speelt een grote rol.Vele zijn blij dat ze eens streek Kwaremont en Patersberg kunnen aandoen, terwijl die er volgend weekend nog altijd zullen liggen.
![]()
Sommige organisaties gebruiken km lint om technische stukjes te maken in een arme streek en hier rijden ze rond de technische stukjes omdat het te vuil is.Ook een beetje vreemd zo goed als geen kluisbos (ligt het meeste van het kluisbos dan in Wallonië ?)
Maar als je 2000man hebt kan je niet anders zeggen dan dat je de grootste gemene deler hebt gevonden van wat wintermtb'ers willen.![]()
Foto's komen de 17de op mtb - you
@Vermeulen, overigens wel grappig dat juist jij in het topic van vorig jaar zei dat er meer offroad uit mocht gehaald worden omdat het slecht te bereiden was.
Last edited by Reflex on Sun 15 Jan 2012 20:52, edited 1 time in total.
-
KapperX2POP
- Mountainbiker
Post by KapperX2POP »
UN GRAND ZERO pour Kluisberg !!!!!!
6 € l'inscription, 5€ pour les licencies .....
Je présente ma licence française ( avec n° uci également)
On m'a gentillement répondu que ce sera 6€ car c'est uniquement pour les licences belges !!!
D'autres collègues de club français on eu le cas également, on en a parle au ravito. Ce n'est donc pas un cas isolé !!!!
Alors là je dis NON !!!!!!

On parle de quoi là ?!
6 € l'inscription, 5€ pour les licencies .....
Je présente ma licence française ( avec n° uci également)
On m'a gentillement répondu que ce sera 6€ car c'est uniquement pour les licences belges !!!
D'autres collègues de club français on eu le cas également, on en a parle au ravito. Ce n'est donc pas un cas isolé !!!!
Alors là je dis NON !!!!!!
On parle de quoi là ?!
- Jemp
- Mountainbiker
Voor een wintertocht was dit ok voor mij. Had het gans de week geregend had niemand geklaagd dat er wat weinig off road in zat. Ook het feit dat de waalse kant verboden zone is maakte het de organisatie niet makelijker op.
Gelukkig zaten er wel veel hoogtemeters in want dat ontbrak bij mij wat de laatste weken.
Mij toch geammuseerd en nu hopen dat het vlug zomer wordt!
Gelukkig zaten er wel veel hoogtemeters in want dat ontbrak bij mij wat de laatste weken.
Mij toch geammuseerd en nu hopen dat het vlug zomer wordt!
de tocht vond ik oke en bepijling !! maar de bevooradingen wat minder de 1ste was top maar de 2de alleen water en banaan ???? terwijl dan de 3de bevoorading dan trug sportdrank was en peperkoek . dat kon beter vond ik !
en voor de seingevers een dikke chapeau
dat die mensen dat willen doen !!
en sommigte mtbers volg dan aub wel de seingevers als je moet stoppen doe dit dan ook !!!! er zitter er toch tussen die dom moete doen
ik vond algemeen wel goed juist de bevoorrading kon beter voor die prijs !!!
en voor de seingevers een dikke chapeau
en sommigte mtbers volg dan aub wel de seingevers als je moet stoppen doe dit dan ook !!!! er zitter er toch tussen die dom moete doen
ik vond algemeen wel goed juist de bevoorrading kon beter voor die prijs !!!