Zo 15/01/2012 Klerken :: 12de Heuveltjes van Erica

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Belle
Mountainbiker

Post by Belle »

Ben content dat ik naar hier ben afgekomen! Heb mij super geamuseerd! Vond het een mooie tocht en bovenal heb weer zin om er in te vliegen na enkele maanden rust!

Erikabikers: =D> =D> =D> =D>
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

In de late voormiddag hier gestart met Dark Dingo. Parcours was grotendeels gedraaid bij vorige edities. Eindelijk eens een editie die niet doorregend was, niet tijdens de tocht en geen al te grote zondvloed voordien. Zo konden er heel wat (private) stukken behouden en opgenomen worden die anders geschrapt moesten worden.

Enkele zware stroken, maar steeds goed doenbaar. De technische stroken waren niet altijd mijn bek, ben geen zo'n technische daler. In Houthulst wel mooi bultenparcours, maar natuurlijk net voor de fotograaf voetje moeten zetten #-o . Hoorde nadien dat er nog zo'n technisch parcours geschrapt werd door sabotage van een of andere zuurpruim uit het gebuurte. Er lagen blijkbaar twee grote pakken punaises in die strook, ondoenbaar voor de organisatie om allemaal tijdig op te ruimen #-o #-o

In een bos nabij Merkem (wellicht uniek stuk) viel den Dingo jammer genoeg plat. Het ventiel van de eerste binnenband brak af tijdens het oppompen. De tweede (en laatste) kregen we met mijn pomp niet opgeblazen. Dan maar een andere biker gevraagd om zijn pomp, wat wel werkte, maar daarna kregen we de pomp er niet meer af #-o . Ook hier raakte het ventiel beschadigd en dan maar te voet verder uit het bos en de pechdienst opgebeld. Zelf doorgereden en aan de bevoorrading via de weg teruggekeerd om niet te veel achter te zijn. Bikewash was nodig en heel goed. Douches zelf geknutsteld en goed bevonden. Pannenkoeken gingen er vlot in. Volgend jaar terug en hopelijk even goed weer en dan wel de hele tocht kunnen afwerken. [-o<
dark dingo
Mountainbiker

Post by dark dingo »

Den dezen heeft slechts 32 km op de teller kunnen krijgen!! #-o Platgevallen in de lange 3-km offroad zone van Madonna haar bos!!Bandje gestoken,ventieltje afgekraakt,bandje gestoken,pomp defect,biker doen stoppen met een pomp,band opgeblazen en die pomp wilde er niet meer af!! #-o bleek dat de schroefdraad afgebroken was waar je het zwarte dopje kon opdraaien.Met veel moeite de pomp eraf gekregen met als resultaat....nen platten band!! :evil: #-o Heb het dan maar opgegeven want we stonden daar waarschijnlijk al meer dan een half uur te "tsjolen".Ik wil wel nog eens de biker bedanken om,samen met z'n 2 maats,te stoppen en ook een half uur te verliezen op deze tt.Hij reed met een groen witte cube-fully.Dan maar de pechdienst gebelt en na 10 minuten stond forumman Rik c. in Merkem.Kennis gemaakt in de camionette...Rik,ik had onze kennismaking wel enigzins anders voorgestelt :wink: Toch hou ik een goed gevoel over aan deze tt,pittig parcour aangeboden door een superenthousiast team!!Aaan de afspuit nog kennis gemaakt met henkieboy.Douche'ke genomen en nog wa gedronken in de bijna lege zaal met mede-steenbakker Siegfried.Als mijne junior niet moet sjotten op zondag,ben ik er volgend jaar zéker terug.Da's beloofd!! O:) Erika's bikers...bedankt voor jullie enthousiasme en super organisatie =D> =D> en tot de volgende...
dingo 8)
timothyd
Mountainbiker

Post by timothyd »

Foto's van alle deelnemers vanaf 20u online http://tinyurl.com/6ea3gdq
elsje
Mountainbiker

Post by elsje »

Eerst en vooral bedankt aan de 1050 moedige mtb'ers en 'sters die onze tocht gereden hebben.
Voor ons is dit een nieuw record waar wij alleen maar konden van dromen .
Hier en daar is er een klein puntje van kritiek die we zeker mee zullen nemen naar volgend jaar maar ik denk dat de laagstaande zon er ook veel mee te maken had dat er een paar mensen de weg waren verloren .(er zijn een paar erika's dan mee geweest met de verdwaalde zielen en de pijlen gingen er inderdaad nog maar moeilijk zichtbaar door de zon)
Aan QM (en zijn dochtertje) wil ik nog zeggen dat we het volgend jaar zullen goed maken met een ?????? (alhoewel dat de laatste begeleider van de bond heeft gezegd dat u had gezegd dat ze niet moesten wachten toen ik hem hier over aansprak) en dat je zoals ik u reeds verteld had aan de afspuitplaats gewoon de pijlen maar moest volgen met kids erop.
Nog een groooooote sorry aan de douchende dames (die geen douches hadden)voor het ongemak (alhoewel er in hertsberge daar niemand over valt als men zich moet wassen uit emmerkes). Volgend jaar krijgen jullie extra warme douches :-D :-D

Voor ons (dus alle erika's baaikers en medewerkers) was dit een fantastische dag en hopelijk voor jullie ook en kunnen we jullie volgend jaar allemaal terug verwachten voor de 13de editie van de heuveltjes van erika.

En moest deze persoon die de vele honderden punaises heeft rondgestrooid op de berm in houthulst dit forum ook lezen , van harte bedankt maar volgend jaar zullen we er zeker geen nodig hebben . De basisschool van klerken heeft er zeker de komende drie jaar genoeg nu :-? :-?

De foto's zullen eerstdaags op het forum worden gezwierd

Oei , juust gezien dak op mijn vrouwke haren avatar heb gepost maar tis wel degelijk HENKIEBOY zulle
Last edited by elsje on Sun 15 Jan 2012 18:46, edited 1 time in total.
Brede Boskanter
Mountainbiker

Post by Brede Boskanter »

Hier deze morgen ook gestart en zoals beloofd zeker een dertigtal boskanters aan de start .Fantastische rit met alles erop en eraan klimmen en dalen , technisch en lange dreven , goeie bevoorradingen en een lekkere derde bevoorrading , kortom wij hebben ons fantastisch geamuseerd.De douches was er iets minder plaats maar in het computerlokaal was er plaats genoeg .Leuke apres met de hele meute en daarna een lekkere maaltijd met mijn schoonmoeder in 't Rozenhof , voor mij echt een fantastische dag in Klerken .Hartelijk dank aan de Erica-baaikers en heel zeker tot volgend jaar .
tram4
Mountainbiker

Post by tram4 »

De grysperres hebben zich heel goed geamuseerd. Proficiat met jullie tocht. Jullie kregen het weer dat jullie verdienden en ook de deelmers.
Onze fotokes
https://picasaweb.google.com/1132842343 ... 5385806818 =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
QM
Mountainbiker

Post by QM »

elsje wrote:)
Aan QM (en zijn dochtertje) wil ik nog zeggen dat we het volgend jaar zullen goed maken met een ?????? (alhoewel dat de laatste begeleider van de bond heeft gezegd dat u had gezegd dat ze niet moesten wachten toen ik hem hier over aansprak) en dat je zoals ik u reeds verteld had aan de afspuitplaats gewoon de pijlen maar moest volgen met kids erop.
NP wi :wink: ze is het al bijna vergeten :-D
Der is idd heel in het begin iemand bij ons blijven rijden, maar ik dacht dat dit een papa van een ander kindje was, geen fluo of Erica pakske dus heb ik idd gezegd doe maar zodat hij nog met de groep mee was... #-o
Woody 7
Mountainbiker

Post by Woody 7 »

Heb hier niet veel meer aan toe te voegen é!? Het was AF =D>
Prachtig om al die blije :-D Erica Baaikers te zien...jullie verdiennen dit voor het vele werk die hier ingestoken werd!Tot de volgende...
Den Tourist
Mountainbiker

Post by Den Tourist »

In de eerste 10km waren niet zo goed. Ik versta nog altijd niet waarom we door een stuk land moesten rijden waar mais heeft opgestaan om dan 200m korter te zijn?? (enkele jaren terug was het enkel maar maisvelden dat we moesten doen. Dus dat is wel verbeterd)
Er mochten ook wat meer pijltjes hangen ook al kwam dit door de laaghangende zon.

Maar de kilometers erna waren prachtig! alsook de bevoorradingen hele mooie off-road zones! waardoor ik eigenlijk al het voorgaande "kritiek" onmiddellijk vergeten en vergeven was!

We waren pas om 11u vertrokken en op de afspuit-plaats waren ze aan het opruimen gelukkig hebben we onze mbt nog kunnen afsluiten, waarvoor dank.

Een dikke proficiat aan de organisatie! Doe zo verder! :P :lol: 8)
Post Reply